Zašto zanimanja vezana uz digitalni marketing sigurno dovode do zaposlenja? Zato što zahtijevaju konstantno usavršavanje! Iznenadili ste se, zar ne?
Ako ste očekivali da će ovaj tekst krenuti u smjeru hvalospjeva o relativno novom trendu – digitalnom marketingu i o tome kako je potrebno tek odgledati nekoliko tutorijala na YouTubeu kako bi bili spremni za posao, žao mi je, razočarat ćete se.
Ako ste, pak, zainteresirani za digitalni marketing, želite se okušati u nekom od mnogobrojnih zanimanja koja su se iskristalizirala na ovom području ili želite saznati nešto više o njima, onda je ovaj tekst za vas.
Uz dobronamjeran savjet svima koji imaju želju baviti se digitalom – nećete naići na zanimanje koje traži tek cvikanje kartice i ubijanje vremena skrolajući po internetu ili nabijajući rekorde na igricama. Ako ste tip koji sebe vidi ugodno ušuškanim u bonaci radnog vremena od 8 do 4, zaboravite na digitalni marketing. Ništa od toga, žao mi je.
Oni koji se žele dokazati, koji posjeduju zdravu ambiciju (kažem zdravu jer i previše šećera pokvari kolač, dakle, umjerenost je ključ uspjeha) i koji se ne boje rada i cjeloživotnog učenja te profesionalnog usavršavanja, takvi će lako sebe pronaći u nekom od zanimanja u digitali i, pazite sad, uvijek će imati radno mjesto!
Zanimanja vezana uz digitalni marketing
Znate onu već izlizanu priču, svatko tko je u digitali kune se da je i on sam bio protagonist iste, kad netko tko se slabo razumije u digitalni marketing, nakon što mu objasnite što točno radite, upakira cijelo objašnjenje u jednu rečenicu – „Znači, kuckaš nešto na kompjuteru.“
To kuckanje može biti različitog intenziteta i načina kuckanja.
Jer zanimanja u digitali je uistinu mnogo.
Ostavit ćemo po strani IT sektor, iako je digitalni marketing svojevrsno rubno IT područje ili pak debelo ulazi u njega ako je u pitanju, recimo tehnički SEO, i predstavit ćemo zanimanja koja su usko vezana uz digitalni marketing.
Pa krenimo:
Social media manager, tj. Voditelj društvenih mreža – Uz nastanak business stranica na društvenim mrežama ukazala se potreba za ovim zanimanjem. Jako kompleksno zanimanje, zahtijeva dobro poznavanje psihologije, tolerantnost, hladnu glavu i gotovo 24/7 dostupnost. Društvene mreže postale su kompanijski PR kanali, potrebno je znati uvijek održati pozitivnu PR sliku, znati i krizno komunicirati te poznavati neke osnove copywritinga jer je jedan od zadataka i osmišljavanje postova. Tako je, potrebno je i neko osnovno poznavanje kreiranja vizuala iako ozbiljnije kompanije imaju djelatnika koji rješava zadatke vezane uz vizuale.
Reklamni specijalist za društvene mreže – Boostanje objava na društvenim mrežama nije marketing. Znati tehnikalije, ali i poznavati cijeli sales funnel samo su neke od obaveza reklamnog specijaliste za društvene mreže. A dobar marketer može donijeti pravo malo bogatstvo kompaniji koja je odlučila svoje poslovanje prebaciti i na reklame na društvenim mrežama.
Google Ads specijalist – slično kao i marketer za društvene mreže, ali kompleksnije, a čak i u samom Google Adsu postoje podjele na Search, Video, Display, Shopping,… stručnjake za postavljanje i vođenje reklamnih kampanja na Google tražilici kao i na ostalim tražilicama, recimo na Bingu ili Yandexu.
Google Analytics specijalist – osoba koja kroz procese na Google Analyticsu osmišljava i provodi strategije koje dovode do većih prihoda, većeg prometa na stranici, itd.
Copywriter / SEO Copywriter – više puta sam znao reći, a evo ovdje ću to i ponoviti. Od male lokalne cvjećarnice pa do međunarodne kompanije koja svoje urede ima na nekoliko kontinenata, svima je potreban sadržaj. Od običnih postova za društvene mreže, preko PR tekstova, prodajnih emailova pa do landing stranica, osmišljavanja sadržaja za marketinške kampanje ili kreiranje prodajnih blogova koji su optimizirani za određene ključne riječi, samo su neki od zadataka copywritera.
On page SEO Specialist – osoba zadužena za kreiranje meta opisa, meta tagova, istraživanje ključnih riječi i ostalih zadataka vezanih uz određenu web stranicu.
Off page SEO Specialist – djelatnik zadužen za SEO tehnike izvan same web stranice, uglavnom aktivan na području link buildinga i link building outreacha.
Tehnički SEO Specialist – najvjerojatnije dobar poznavatelj IT-a, nerijetko programer koji zna kako tehnički poboljšati web stranicu, ubrzati je, očistiti od nepotrebnih dodataka, implementirati akcije koje dovode do bržeg rangiranja stranice, itd.
Account manager / Project manager – Jako važan djelatnik, spona između zahtjeva klijenata i agencijskog tima, upravlja i prati zadatke i projekte, drži konce u rukama.
Grafički dizajner / Web dizajner – kao što su se mnogi novinari mogli preorijentirati na copywriting tako su se i mnogi grafički dizajneri lako snašli u internet svijetu i digitali kao web dizajneri. Dobri poznavatelji boja i sklada, često su i UI / UX Specialisti, tj. osobe koje prate da je dizajn u skladu sa zahtjevima i potrebama samih korisnika.
Video production specialist – video uradci uveliko drmaju internetom, YouTube je druga najveća tražilica, odmah poslije Googlea, a dobar korporativni ili reklamni video može donijeti i popularnost i velike prihode, kako samom klijentu tako i agenciji.
Sva ova zanimanja traže svakodnevna usavršavanja i ne dozvoljavaju opuštanje, uvijek postoji neka nova knjiga, neki novi tutorijal, neki novi alat koji treba upoznati i implementirati u procese.
Da se razumijemo, mnoga od ovih zanimanja se preklapaju i vrlo vjerojatno je da jedna osoba obavlja zadatke koji su povezani s nekoliko drugih zanimanja.
E da, ne smijemo zaboraviti spomenuti i niz raznih CEO-a, COO-a i drugih vrijednih ljudi koji čine jedan dobro uštiman motor kvalitetne digitalne agencije.
Zašto kažem digitalne agencije?
Pa i sami ste mogli izvući zaključak čitajući popis zanimanja vezanih uz digitalni marketing, a taj je da je digitalni marketing već odavno prevazišao one man show orkestre, pardon, agencije.
U svijetu pogotovo, a i kod nas u regiji u dobroj mjeri, dolazi do pročišćavanja takvih kvazi agencija te do izražaja dolaze ozbiljne, kvalitetne agencije koje žive od uspjeha svojih klijenata i ne mogu sebi priuštiti početničke pogreške.
Istina, u regiji i danas za jedan, za svjetska mjerila, smiješan iznos može se kreirati sasvim pristojna i uspješna reklamna kampanja.
No, konkurencije je sve više, na scenu stupaju mlađe agencije, željne dokazivanja i sa snagom s kojom to dokazivanje mogu i pokazati tako da se svaka greška konkurenta dočekuje na volej, a klijenti počinju uviđati koliko im je važan digitalni otisak te mali od komšije ili one man bend sve više gube na važnosti, ako ih uopće i ima.
Dakle, ako bismo trebali sumirati i zaključiti,
Digitalni marketing je za one koji su spremni zasukati rukave i svakodnevno raditi na sebi, čitajući novu literaturu, pohađajući nove tečajeve, prisustvujući konferencijama i svaki radni dan provesti otvorenog uma za nova saznanja i spoznaje.
Takve ljude treba svaka digitalna agencija!
Ako ne znate gdje započeti s upoznavanjem s digitalnim marketingom, agencija Lilium održava digitalnu akademiju pa vam toplo preporučujem da vam pohađanje ove akademije bude jedna od okosnica za vaše buduće zanimanje,
Sretno i do novog teksta,