Zašto trebate znati napisati PR tekst, kako ga napisati te kako ga predati medijima saznajte u novom blog tekstu.
Jeste li primijetili kako se neke tvrtke svako malo reklamiraju preko medija?
Bilo koji značajan uspjeh, bilo koje dostignuće čak i sponzorstvo te tvrtke uspješno predstavljaju javnosti.
Na ovaj način kreiraju brend te grade svoj pozitivan PR.
Još ako znaju kako pravilno koristiti svoje kanale na društvenim mrežama, uspjeh je neizostavan, a konkurencija je uvjerena da potonja tvrtka troši basnoslovne sume novca na reklamiranje te da imaju svog novinara u redakciji.
No, što ako bih vam rekao da je konkurencija u krivu i da ova tvrtka svoje uspjehe prezentira javnosti u potpunosti besplatno?
Ne vjerujete?
Evo objašnjenja.
Zašto trebate znati napisati PR tekst?
Mediji vole besplatne vijesti iz nekoliko razloga. Jedan od njih je taj što besplatne vijesti popunjavaju medije.
Mediji ne vole besplatno objavljivati PR tekstove i priopćenja.
Za službene PR tekstove postoji cjenik koji varira od medija do medija, ovisno o čitanosti istog.
Međutim, što ako znate napisati PR tekst koji će izgledati kao novinarska vijest?
Što ako možete kroz čisti novinarski tekst predstaviti i svoju tvrtku ili uspjeh koji je vaša tvrtka postigla?
Onda imate PR tekst koji je zapravo vijest, a kao što smo naveli, mediji vole besplatne vijesti.
Da ne kompliciram i ne duljim, kvaka je sljedeća:
Ako znate kako napisati PR tekst koji će po strukturi potpadati pod novinarsku vijest, postoji velika mogućnost da ćete tu vijest / PR tekst moći POTPUNO BESPLATNO objaviti u medijima.
A kako napisati PR tekst na ovaj način?
Slijedi objašnjenje.
Kako napisati PR tekst u obliku novinarske vijesti?
S obzirom na to da PR tekst treba biti u obliku novinarske vijesti, za pisanje istog trebate koristiti novinarsku formulu za pisanje vijesti 5W+H.
5W+H skraćenica je od:
What – Što?
Where – Gdje?
When – Kada?
Why – Zašto?
Who – Tko? te
How – Kako? (i ne nužno ovim redom) pitanja na koja trebate odgovoriti, ako ne u prvoj rečenici, onda u nekoliko rečenica u prvom paragrafu PR teksta.
Nakon što ste odgovorili na ova novinarska pitanja odmah na početku svog priopćenja / PR teksta, nastavite u još nekoliko paragrafa detaljnije objašnjavati samu temu, a ako možete, ubacite i koju izjavu.
I to je to. Vaš PR tekst je gotov i spreman da se prezentira javnosti u obliku vijesti.
Da se ne zadržimo samo na suhoj teoriji, u nastavku slijedi praktičan primjer jednog PR teksta, a onda ćemo vam predložiti i na koji način pristupiti medijima.
Primjer PR teksta
Da ne izmišljamo neke imaginarne tvrtke s izmišljenim proizvodima, pokušat ću predstaviti primjer PR teksta koji može iskoristiti svaka tvrtka.
Kako?
Pa preko sponzorstva.
Sponzorstva mogu biti za događaje koji već postoje ili se mogu osmisliti sponzorirani događaji.
Naravno, postoji na desetke različitih PR tekstova no u svrhu primjera, sponzorirani događaj može biti pravi pokazatelj kako od teksta napraviti vijest koja će sadržavati PR.
Primjerice:
“Zapušteno dječje igralište u novom ruhu
Dječje igralište na Bijelom Brijegu, koje je godinama stajalo kao ruglo u ovom mostarskom naselju od 5.000 stanovnika, prošli je vikend u potpunosti očišćeno i obnovljeno.
Stare i izlomljene ljuljačke zamijenjene su novima, urušeni tobogan je uklonjen, a na njegovom mjestu postavljen je veliki poligon za igranje.
Uz mobilijar, igralište na Bijelom Brijegu ukrašeno je i cvjetnim gredicama, a da bi obnova bila potpuna, stara i oštećena stabla su posječena, te su posađene mladice hrasta i platana koje će svojim sjenkama štititi djecu od jakog mostarskog sunca.
Ovu hvalevrijednu obnovu osigurala je mostarska softverska tvrtka XY koja je na svjetskom tržištu prepoznata kao lider u osmišljavanju i kreiranju industrijskih softvera.
Tvrtka XY prošli je mjesec u Berlinu nagrađena prestižnim priznanjem za inovativno softversko rješenje koje može imati višestruku primjenu u različitim područjima ljudskog djelovanja.
M.M., direktor tvrtke XY, je naglasio da je projekt obnove dječjeg igrališta jedan u nizu primjera društvenog angažmana u gradu u kojem tvrtka XY uspješno posluje već 10 godina te da su na ovaj način željeli proslaviti nagradu koja je dokaz njihovog ustrajnog rada i svakodnevnog usavršavanja.
“Drago nam je da će mališani Bijelog Brijega moći uživati u obnovljenom igralištu i nadam se da će igralište ostati još dugo u funkciji, a mi iz XY ćemo redovno provjeravati stanje mobilijara kako bi djeca uvijek imala sigurno mjesto za igru”, naglasio je M.M.”
Kao što ste mogli pročitati, u ovoj svojevrsnoj novinarskoj vijesti postavio sam i obavijest o nagradi, kao i nekoliko hvalospjeva na račun imaginarne tvrtke XY.
Tekst je napisan, kako ga predati medijima?
Tekst i fotografije ćemo poslati svakoj novinskoj redakciji pojedinačno (dakle, bez grupnih mailova), a na početku maila ćemo u kratkim crtama objasniti što se nalazi u prilozima i zašto smatramo da bi tekst mogao biti objavljen na njihovom portalu.
Evo jedan primjer maila:
“Poštovani,
U prilogu se nalaze fotografije i tekst o obnovi dječjeg igrališta na Bijelom Brijegu.
Vjerujemo da bi Vas ova vijest mogla zanimati te da bi mogla biti objavljena na Vašem informativnom portalu.
p. s.
Fotografije su umanjene preko online optimizatora, a također su kroz Photoshop postavljene u standardne dimenzije.
Radi lakšeg snalaženja u mailu, u nastavku Vam šaljem sadržaj teksta koji je u prilogu.
(i ovdje sada ide kopiran PR tekst / vijest) “
I to je to!
Garantirano prolazi, i to u razmjeru od 30 pa do 70%.
Dakle,ako ste poslali na deset mail adresa, bit će objavljeno minimalno u tri medija, govorim iz iskustva. Kako mnoge tvrtke nemaju djelatnike i odjele koji mogu napisati PR tekstove, za iste možete angažirati profesionalne agencije, kao što je digitalna agencija Lilium koja će za vašu tvrtku napisati profesionalan PR tekst ili tekst koji će biti prilagođen za besplatnu objavu u medijima.
Do idućeg teksta,