Lilium

Surfer SEO: Kako uz pomoć ovog alata do bolje optimizacije blog postova?

Surfer SEO, zanimljiv alat za kreiranje sadržaja, nova tema Lilium blog sekcije.

Pisanje SEO tekstova je zahtjevan oblik copywritinga (ili content writinga).

Morate istražiti konkurenciju, iščitati mnoštvo materijala, osmisliti koncept, istražiti ključne riječi, odabrati primarnu ključnu riječ i sekundarne, napisati tekst po ključnim riječima, itd.

I nakon sveg ovog pripremnog posla i iscrpnog predstavljanja teme kroz tekstualni sadržaj, nitko ne može garantirati da će se vaš trud isplatiti i da ćete rangirati tekst. Ne samo na prvu stranicu tražilice već uopće.

Jednostavno, puno je drugih faktora koji utječu na rangiranje, a mnogi od tih faktora su većini nepoznanica. Ono što znamo jest da je potrebno znati konkurenciju, znati broj backlinkova, sadržaj, ključne riječi, itd.

Surfer SEO alat za optimizaciju sadržaja

Međutim, što ako bih vam rekao da postoji SEO alat koji će vam dati detaljan uvid u sadržaj vaše konkurencije i koji će vas voditi kroz kreiranje sadržaja sve do trenutka kada ćete, najvjerojatnije, primijetiti promjenu na tražilici.

Zamislite da možete analizirati ključnu riječ koja vas zanima i to tako što ćete dobiti uvid u broj riječi, broj backlinkova, naputke koje ključne riječi trebate ubaciti u sadržaj, koliko podnaslova treba imati vaš budući sadržaj te koliko puta biste trebali imati spomenutu ne jednu, ne dvije, ne tri nego na stotine ključnih riječi koje su povezane s vašom primarnom ključnom riječi i samom temom.

Sve ovo i mnogo više možete napraviti sa Surfer SEO alatom za On-page optimizaciju sadržaja.

Surfer SEO, alat za optimizaciju sadržaja, Lilium blog

Princip rada je prilično jednostavan, a kako zapravo na pravi način iskoristiti ovaj alat može pomoći uvid u Google Search Console-i (kao što sam više puta spominjao u mnogim blogovima koje sam pisao, bez Google Search Console i Google Analytics nema priče o pravilnom pristupu SEO-u).

Primjer kako koristiti Surfer SEO i GSC

Recimo da posjedujete site koji se bavi digitalnim marketingom i da želite provjeriti kako vam stoji blog post o digitalnom marketingu, tj. zašto se vaš blog tekst ne rangira?

Kako biste dobili točan podatak koju ključnu riječ treba analizirati u Surfer SEO-u prvo ćete u GSC provjeriti page tog bloga i analizirati upite koji su povezani s tom stranicom.

U tim upitima ćete pronaći ključnu riječ koju trebate analizirati preko Surfer SEO-a.

Tražit ćete ključnu riječ koja ima visok broj mjesečnih pretraživanja i koju možete iskoristiti u tekstu. Recimo da je ta ključna riječ digitalni marketing (čisto kao primjer, iako bi najvjerojatnije i bila ta ključna riječ da se radi o pravoj analizi).

Dakle, da zaključimo, potrebno je da već posjedujete blog tekst koji je indeksiran i prisutan na tražilicama.

Sad na scenu stupa Surfer SEO.

Neka čarolija započne

Iskoristit ćete dvije funkcije: SERP Analyzer i veoma moćna funkciju – Audit (Surfer može dati puno više od ove dvije funkcije, no zbog teme, zadržat ćemo se na ovim dvjema funkcijama. Kako funkcionira možete provjeriti na YouTube-u. Pronaći ćete veliki broj video uradaka povezanih s načinom korištenja ovog alata).

Audit i SERP Analyzer, funkcije koje su potrebne za kreiranje sadržaja uz pomoć Surfer SEO-a

U SERP Analyzeru ćete ukucati ključnu riječ (digitalni marketing) te odabrati državu u kojoj želite vidjeti redoslijed web stranica koje su rangirane za tu ključnu riječ.

Ovdje ćete vidjeti i kako vaš site stoji na tražilici pa se nemojte obeshrabriti 😉

Sada slijedi krema.

U Audit ćete ubaciti url vašeg bloga (u naznačeni dio: url), a u rubriku ključna riječ upisat ćete ključnu riječ koju ste upisali i u SERP Analyzer te ćete opet odabrati državu za koju želite Audit (trenutni nedostatak Surfera je taj što ne sadrži podatke za Bosnu i Hercegovinu, no vjerujem da će se i to s vremenom promijeniti te da ćemo ovaj alat moći koristiti i za stvaranje sadržaja koji je prisutan u našoj državi).

Sačekate nekoliko minuta dok se Audit izvrti. Zapanjujuće je kako malo vremena treba za tako iscrpne i korisne podatke.

Naime, prvo što ćete saznati jest usporedbu broja riječi u sadržaju koji je ispred vas.

Dobit ćete točan broj riječi koji vam je potreban kako bi ste dosegli zeleni pojas u kojem se nalaze blogovi s najviše sadržaja.

No to nije sve.

Zeleni pojas, koliko riječi trebate imati kako biste se približili konkurenciji.

Dobit ćete iscrpan izvještaj koliko backlinkova bi trebao imati vaš sadržaj (u usporedbi s onim najrangiranijim tekstovima), koliko puta u tekstu trebate spomenuti vašu primarnu ključnu riječ te koliko podnaslova trebate imati s primarnom ključnom riječi.

No ni to nije sve.

Dobit ćete detaljan i iscrpan uvid u fraze i riječi koje biste trebali uvrstiti u vaš tekst i to koliko puta u tekstu.

Dakle radi se o podacima koje ćete iskoristiti ako se želite okušati u skyscraper tehnici.

Što je to skyscraper tehnika?

Pojednostavljeno rečeno, znati točno koliko visok treba biti vaš neboder (čitaj: cjelokupan sadržaj u blog tekstu) kako bi nadvisio druge nebodere (čitaj: konkurenciju koja posjeduje određeni sadržaj na određenu temu). Pri tome se trebate voditi za tim da je sadržaj zanimljiv i edukativan, da se ne ponavljate i da niste dosadni, jer tekst stvarate za osobe, a ne za tražilice.

Zaključak

Kako u SEO-u nema garancije, neću reći da je dovoljno tek napisati veći tekst i da ćete se izgurati na prvu poziciju (nešto je i do backlinkova kao i do ostalih ranking faktora, zar ne?) no očekivati je da ćete primijetiti određeni napredak na tražilici, a tko zna, možda se i izgurate i na prvo mjesto bez ijednog backlinka.

Za promjenu na tražilici dajte vremena, oko dva, tri tjedna, a onda opet ponovite postupak Audita kako biste provjerili jeste li nešto zaboravili.

Kao što sam napisao, trenutni nedostatak je taj što se ne može koristiti za područje Bosne i Hercegovine, a vjerujem da će se i to s vremenom promijeniti kako bismo i mi koji stvaramo sadržaj za područje naše države imali korist od Surfer-a.

Za kraj, podsjetio bih sve one koji su u potrazi za materijalom o digitalnom marketingu da će na blog sekciji Liliuma pronaći veliki broj blogova koji pokrivaju razne teme o digitalnom marketingu, a među njima je i sveobuhvatan i iscrpan tekst o raznim tehnikama i alatima za oglašavanje iz područja digitalnog marketinga pa tko je u potrazi za znanjem, topla preporuka.

Do idućeg teksta,