Što je to Off page SEO, od čega se sastoji te zbog čega je ova tehnika važna u procesu optimizacije vaše web stranice, saznajte u novom blog tekstu.
Kao što znate, zadnjih nekoliko blog tekstova posvetio sam pojašnjavanju samog SEO-a, od kojih se sve tehnika sastoji, a u zadnjem blog tekstu obradio sam On page SEO tehniku te sam podijelio nekoliko savjeta koji će vam olakšati proces optimizacije na samoj web stranici.
U ovom blog tekstu dotaknut ćemo se druge najvažnije tehnike optimizacije – Off page SEO-a.
Što je to Off page SEO?
Pojednostavljeno, dok je On page SEO posvećen akcijama na samoj web stranici, Off page SEO orijentiran je na akcije izvan vaše web stranice, a da su povezane (naglasak na ovo povezane) s vašom web stranicom.
O kakvim se akcijama ovdje radi?
Radi praktičnog objašnjenja potrebno je da opet sagledamo širu sliku (jer SEO i jest jedno ogromno, široko područje) pa ćemo ove akcije predstaviti kroz primjer.
Primjer optimizacije izvan same web stranice
Recimo da ste vlasnik trgovine računalne robe. Uz trgovinu imate i web stranicu (zašto ne, i web shop) na kojoj ste u potpunosti ispunili sve On page SEO akcije (sredili ste naslove i meta opise, pravilno ste strukturirali naslove, odredili ste ALT opise fotografija, možda ste i koji SEO blog tekst napisali, itd.), aktivni ste na društvenim mrežama ALI, za neke ključne pojmove jednostavno ne izlazite na tražilici ili ste daleko ispod prvih desetak slotova na prvoj stranici.
Iako ste sve gore navedeno dovršili, nije vam jasno zašto vaš trud Google (namjerno spominjem Google jer, realno, radi se o najvećoj i najvažnijoj svjetskoj tražilici koja evoluira iz dana u dan) ne nagradi i zbog čega su neki konkurenti ispred vas?
Razlog se može kriti u niskom Domain Authority-u koji raste ovisno o broju poveznica (evo zašto sam na početku naglasio ovu riječ, dakle, radi se o backlinkovima) koje druge web stranice šalju prema vašoj web stranici.
Dakle, kad ste završili s optimizacijom na samoj stranici, idući korak vam treba biti potraga i prikupljanje backlinkova kako bi vaša web stranica dobivala veći autoritet i relevantnost. Prije nego prođemo kroz postupke kako doći do željenih backlinkova, htio bih se osvrnuti na podjelu backlinkova te na jednu jako važnu stvar na koju morate pripaziti budući da vas može koštati ne samo višeg rangiranja nego rangiranja na tražilici uopće.
Koji sve postoje backlinkovi i na što trebate pripaziti u procesu dobivanja backlinkova?
Da ne kompliciramo previše, postoje dvije vrste backlinkova:
- Do follow links (negdje ćete naići da piše spojeno, dakle, Dofollow) i
- No follow links (Nofollow).
Do follow link je link koji vam šalje dio svog autoriteta, a no follow link je link koji linka prema vama, ali vam web stranica s koje odlazi link ne prosljeđuje dio svog autoriteta i relevantnosti.
Moram reći da je u SEO zajednici i no follow link cijenjen link i da ga se ne treba odbacivati olako (pogotovo ako se radi o link buildingu u procesu lokalnog SEO-a, o kojem ću pisati u sljedećem blog tekstu).
No ono na što trebate jako paziti jest Spam Score web stranica s kojih vam dolaze linkovi.
Postoje alati, kao recimo Moz gdje možete vidjeti koliki je Spam Score vaše web stranice, kao i stranica od kojih želite dobiti relevantan link.
Savjet: Prije nego se javite drugoj web stranici od koje želite backlink, provjerite preko ovog alata (ima i drugih, naravno, ovaj je onaj koji ja koristim) koliki je domain authority željene web stranice, kao i spam score. Izbjegavajte web stranice koje imaju visok spam score jer vam link od takvih stranica može katastrofalno naštetiti.
I, naravno, vaša link building strategija treba biti usmjerena prema dobivanju (ili kupovanju) linkova od odgovarajućih web stranica koje su povezane s vašom niche-om, dakle, iz vašeg područja poslovanja.
No, kako doći do backlinkova? Evo nekoliko savjeta.
Kako doći do backlinkova?
Uz osobna i prijateljska poznanstva (vratimo se prijašnjem primjeru; Vlasnik ste trgovine računalne opreme, a vaš prijatelj je CEO jake IT tvrtke koja prodaje softvere. Zamislite koliko bi link od te tvrtke značio vama i vašem poslovanju, a dobili ste ga besplatno jer ste prijatelji), nekoliko je načina kako graditi i dobiti linkove.
Evo onih najpoznatijih:
- Linkovi dobiveni kroz PR kampanje,
- Linkovi dobiveni kroz guest posting te
- Linkovi dobiveni zahvaljujući email outreachu.
Linkovi dobiveni kroz PR kampanje
Iako je ova tehnika prikupljanja linkova više rezervirana za lokalni SEO, može se koristiti i za opću optimizaciju i povećanje domain authority-a.
Ukratko, potrebno je napisati određeni tekst koji bi mogao biti zanimljiv medijima (napisati ga kroz novinarski stil pripovijedanja), ponuditi im ga besplatno, uz napomenu da vašu web stranicu postave kao autora teksta i da je to ime linkano na vaš homepage. Ova tehnika može biti besplatna ili ne, ovisno koliko vam je važno dobiti linkove. Iz iskustva mogu reći da je uspješnost oko 30 % u korist besplatnog načina prikupljanja linkova preko PR kampanja, a ako imate odličan, informativan i zaista zanimljiv tekst, uspješnost može doseći i 80 %.
Linkovi dobiveni kroz Guest posting
Vlasnik ste trgovine informatičke robe, nemate prijatelja koji je CEO jake IT tvrtke koja prodaje softvere, ali ste stručnjak na tom polju te kontaktirate konkretnu tvrtku i ponudite im da ćete za njihovu blog sekciju (kao što sam već prije pisao, danas svaka web stranica i svaki biznis mora imati blog sekciju) napisati, potpuno besplatno, informativan i stručan tekst na tu i tu temu.
Ono što vam je potrebno jest da uz vaše ime kao autora postave link koji će voditi k vašem homepageu (ili, još bolje, uz ime autora da stoji i ime tvrtke, tj. ime web stranice, što bi bilo idealno zbog smislenosti anchor riječi preko koje ide link).
Linkovi dobiveni kroz Email outreach
U ovoj tehnici trebate pronaći web stranice koje su važne za vaše poslovanje (provjerite im DA i Spam Score) te se preko emaila javiti rukovodećim osobama i uz određenu novčanu naknadu (možda i besplatno, no uistinu sumnjam) dogovoriti postavljanje linka koji će s njihove web stranice voditi k vašoj. Najbolje da taj link dolazi preko određenog teksta koji će ta web stranica objaviti na svojoj blog stranici ili u nekoj drugoj sekciji unutar web stranice (tipa, Naši partneri, klijenti, itd.).
Linkovi se grade konstantno i ako želite ostati u ovoj igri, link building vam mora biti jedna od najvažnijih strategija koju ćete imati aktivnu tijekom cijelog svog poslovanja.
Nadam se da vam je ovaj blog tekst odgovorio na pitanje što je to Off page SEO te da vam je pomogao u sagledavanju šire slike zvane optimizacija za tražilice.
Isto tako, nadam se da će vam savjeti koje sam podijelio biti od koristi.
Idući blog tekst posvetit ću još jednoj važnoj tehnici optimizacije – Local SEO-u.
Do idućeg teksta,