Lilium

Što je SEO?

Što je SEO, kako je nastao, kako se razvijao te donosi li rezultat, saznajte u novom blog tekstu.

U dogovoru s vodstvom digitalne agencije Lilium odlučio sam za čitatelje Lilium blogova koje vrijedno i redovno objavljuje ekipa iz Liliuma i moja malenkost, u nekoliko sljedećih blogova predstaviti SEO i sve njegove dijelove. Svaki dio SEO-a bit će predstavljen kroz zasebne blogove tako da možete očekivati iscrpne tekstove o SEO-u u idućem razdoblju na ovim blog stranicama.

Pa krenimo.

Što je SEO?

SEO (Search Engine Optimization) je optimizacija web stranica za internetske tražilice.

Što je SEO, Lilium blog

Što to zapravo znači?

Evo jedan praktičan primjer.

Zamislite da posjedujete rent-a-car agenciju (namjerno uzimam ovu nišu budući da je izuzetno kompetitivna) te, naravno, želite što veći profit za vaš posao.

U isto vrijeme, na tržištu je jako mnogo konkurencije i vaša web stranica se nalazi daleko ispod prvih deset rezultata na prvoj stranici internetske tražilice, na drugoj, trećoj i inoj stranici, kao i vaša Google Business Kartica (koja je od izuzetne važnosti za Local SEO).

Kako zadobiti veću vidljivost? Kako se istaknuti? Kako povećati profit?

Tu na scenu stupa SEO i njegove tehnike:

  1. ON PAGE SEO,
  2. OFF PAGE SEO,
  3. TECHNICAL SEO te
  4. Local SEO

Korištenjem ovih tehnika vaša web stranica i GBK vaše rent-a-car agencije će, dugoročno (naglasak na dugoročno, a reći ću i zašto) zadobiti bolji rang, te će vaš business biti vidljiv puno većem dijelu potencijalnih klijenata.

Prije nego ukratko spomenem ponešto o svakoj pojedinačnoj tehnici, htio bih se osvrnuti na dugoročno.

Primijetio sam da je u posljednje vrijeme SEO postao trend u regiji. Svaki business, svaka tvrtka, svaki honorarni posao želi i SEO usluge. Pri tome se i agencije i tvrtke za kreiranje web stranica razbacuju spominjanjem SEO-a i pružanjem SEO usluga.

Što je najgore, obećavaju klijentima trenutni uspjeh, maltene u trenutku kada kreiraju web stranicu ista će biti rangirana na prvo mjesto internetskih tražilica (a onda se pokaže da za tu istu stranicu nisu kreirali ni onaj osnovni SEO alat, Google Search Consoleu te klijentova stranica se UOPĆE ne pojavljuje na tražilici. Onda objašnjavaju da treba vremena što je, blago rečeno, glupost jer je GSC temelj, kao i GA – Google Analytics, te je potrebno da svaka novokreirana stranica posjeduje ova dva alata kako bi se uopće pojavila na tražilici).

Ovdje se krije osnova za sve eventualne prijepore.

Što je SEO, Lilium blog, image 2

Naime, SEO ne ide nabrzinu. Nije dovoljno postaviti nekoliko plugina, ubaciti meta opise gdje treba i spomenuti koju ključnu riječ u tekstu i eto ga, rangiran si.

Potrebno je pogledati puno širu sliku, izboriti se s nekoliko stotina algoritama koji ulaze u kalkulaciju, zadovoljiti onih osam najvažnijih algoritama (spomenut ćemo ih kasnije), biti svjestan da konkurencija postoji i da je na tom mjestu na tražilici iz određenog razloga, a ne iz puke sreće ili zato što je prvi zauzeo mjesto i još puno toga.

SEO tehnike

Na SEO tehnike treba gledati kao na on going proces koji će kroz duži vremenski period (dakle, dugoročno) donijeti rezultat (nije upitno hoće li nego kad, ovisno o vremenskom razdoblju implementiranja SEO tehnika i sinkroniciteta s nekim tehnikama mimo SEO-a).

Što se tiče samih tehnika, dakle,

On page SEO su tehnike koje provodimo na samoj web stranici,

Off page SEO tehnike su akcije koje provodimo izvan web stranice, a povezane su s rangiranjem,

Technical SEO, kao što mu i samo ime govori, tehnička strana web stranice, brzina, indeksiranje, orphan stranice, redirekcija, itd. te

Local SEO, tehnika koja je više okrenuta SEO akcijama na užem zemljopisnom području (kvartu, gradu, regiji, itd).

Kao što sam već bio napisao, za svaku od ovih SEO tehnika napisat ćemo zaseban blog tako da obavezno pratite buduće blogove na stranici digitalne agencije Lilium.

Ovdje ćemo još napisati i to da je velika rijetkost da ove tehnike u potpunosti poznaje samo jedna osoba, te su često SEO agencije podijeljene na specijalizirane timove, ovisno o grani SEO-a.

No, kako je zapravo nastao SEO? I kako se razvijao do današnjih tehnika?

Od čega se sastoji SEO, Lilium blog

Kako je nastao i kako se razvijao SEO?

Prema nekim podacima prve SEO tehnike korištene su još početkom devedesetih godina prošlog stoljeća, da bi se ustalile pojavom Googlea nekad krajem devedesetih godina 20. st.

U tim ranim danima SEO-a pojavile su se čak tri tehnike: Black Hat (u potpunosti nelegalne SEO akcije koje su dovodile do rangiranja), Grey Hat (Siva zona SEO akcija) te White Hat (jedina pravilna i potpuno legitimna tehnika SEO-a).

Kako je Google preuzimao primat među tražilicama, a dobrim dijelom to je zbog toga što se Google posvetio korisniku kao krajnjem cilju pretrage, pokrenuo je i određene algoritme koji su u dobroj mjeri iščistili internetski prostor te ga održavaju čistim i danas.

Ti algoritmi su bili povezani s pronalaženjem web stranica s lošim sadržajem koje su pretrpane ključnim riječima bez smisla, na koje linkaju bezvrijedni, spammy backlinkovi, itd.

Ti Google algoritmi su: Panda, Pinguin, Hummingbird, RankBrain, Medic, Bert, Core Updates (što bi bilo kao neki osnovni algoritmi koji su dobrim dijelom nepoznati SEO zajednici) te zadnji, ali ne i manje važan, Mobile algoritam. On daje prvenstvo stranicama koje su prilagođene za prikaz na mobilnim telefonima. Koliko je važan ovaj algoritam govori i podatak da Google rangira sve web stranice na osnovu toga koliko brzo se mobilne verzije siteova prikazuju te koliko su prilagođene korisničkom iskustvu.

Za kraj, „tajna“ SEO-a

Osnova i „tajna“ ovih algoritama je sljedeća:

Što je "tajna" SEO-a, Lilium blog

Ako želite imati uspjeha u SEO-u potrebno je da zadovoljite korisnikovu znatiželju, tj. da je vaš sadržaj u potpunosti stvoren za korisnika, a ne za strojeve te da ste u tom sadržaju pokrili sve relevantne i bitne informacije koje su potrebne korisniku kako bi dobio odgovor na upit koji je tražio.

O ovoj „tajni“ ćemo detaljnije u sljedećem blog tekstu u kojem ćemo predstaviti ON PAGE SEO tehnike,

Do idućeg teksta,


Posted

in

, ,

by

Comments

5 responses to “Što je SEO?”

  1. […] prošlom blog tekstu predstavili smo SEO (Search Engine Optimization) te objasnili od kojih se sve tehnika […]

  2. […] što znate, zadnjih nekoliko blog tekstova posvetio sam pojašnjavanju samog SEO-a, od kojih se sve tehnika sastoji, a u zadnjem blog tekstu obradio sam On page SEO tehniku te sam […]

  3. […] To nije toliko direktan kanal promocije, ali na duže staze ostvaruje dobre prodajne rezultate. Tu se prvenstveno misli na optimizaciju web stranica za bolje rangiranje na tražilici – SEO.  […]

  4. […] sam općenito o SEO-u, detaljno sam predstavio On-page SEO te se osvrnuo na Off-page […]

  5. […] To nije toliko direktan kanal promocije, ali na duže staze ostvaruje dobre prodajne rezultate. Tu se prvenstveno misli na optimizaciju web stranica za bolje rangiranje na tražilici – SEO.  […]