Što je Local SEO te kako ga implementirati kroz svoje komunikacijske kanale, saznajte u novom blog postu.
Ako redovno čitate i pratite blogove koje objavljujem za digitalnu agenciju Lilium (a uistinu se nadam da jeste 🙂), znate da sam zadnjih nekoliko blogova posvetio SEO-u, tj. optimizaciji web stranica za tražilice.
Pisao sam općenito o SEO-u, detaljno sam predstavio On-page SEO te se osvrnuo na Off-page SEO.
Rekli smo, uz gore nabrojane elemente, SEO sadrži još dva:
- Local SEO i
- Technical SEO.
U ovom blog tekstu predstavit ću Local SEO te podijeliti nekoliko savjeta kako da svoju prisutnost na mreži povećate kroz određene tehnike i kampanje usmjerene k većoj vidljivosti na užem geografskom području.
Što je Local SEO?
Dakle, kao što sam spomenuo u gornjoj rečenici, Local SEO su tehnike i kampanje koje poduzimate u svrhu veće vidljivosti i prisutnosti na tražilici, a koje će Google-u dati signal da postojite na određenom geografskom području (uglavnom u nekom užem dijelu, tipa u nekom gradu).
Kao neki elementarni primjer lokalne optimizacije je prisutnost u poslovnim direktorijima (U nas su poslovni direktoriji još uvijek u povoju, dok su u svijetu poslovni direktoriji jedan od osnovnih elemenata lokalne optimizacije).
Savjet za one koji žele iskoristiti poslovne direktorije je sljedeći: Uvijek koristite isto ime tvrtke, adresu, broj telefona i ostale podatke koji su povezani s vašom tvrtkom. Ovaj redoslijed je veoma važan zbog toga što će vas Google Spideri (a i ostali web crawleri) identificirati kao jedan poslovni subjekt koji je kroz web predstavljen po točno određenom redoslijedu.
Znam, zvuči nevjerojatno jednostavno, no praksa pokazuje da se poslovni subjekti ne predstavljaju na svim poslovnim direktorijima na isti način, što je pogreška koja ih može stajati boljeg rangiranja na tražilici/tražilicama.
Kad smo već kod jednostavnosti, Google je svim poslovnim subjektima omogućio besplatan alat koji će im pomoći u boljem lokalnom optimiziranju.
Znate li koji?
Google Business Karticu!
Google Business Kartica kao osnovni alat lokalne optimizacije
Nevjerojatno je koliko su ove kartice zapostavljene na našem području. Donedavno ste mogli pronalaziti nove klijente tako što biste ih upozorili da im je GBK nepreuzeta (doći ću do toga kako je to moguće) ili ako ste maliciozni, mogli ste ju bez skoro ikakvih poteškoća preuzeti (nekad je potrebno dati fizičku adresu na koju će vam Google poslati aktivacijski kod i to je donekle zaštita za nenadzirani listing, ALI nekad je dovoljno tek ostaviti bilo koji mail ili broj mobilnog telefona, a zna se dogoditi i da se kartica preuzme bez ikakve dodatne provjere) i dotičnom poslovnom subjektu načiniti nemjerljivu štetu u vidu negativnog PR-a.
Vjerojatno zbog tog propusta, sada je Google za sve GBK postavio oznaku/upit Vlasnik ste ove kompanije?, a ne samo za one listinge koji su bez nadzora. Ako je GBK pod kontrolom, vlasnici kartice dobiti će obavijest na mail da im određena osoba želi ući na karticu te da mogu odlučiti žele li taj pristup odobriti ili zabraniti. Ako nije nadzirana, mogući su gore nabrojani načini potvrde ili preuzimanje kartice bez ikakve potvrde.
Kako je moguće da, primjerice, lokalna cvjećarnica posjeduje GBK, ali vlasnici nemaju pristup? Krivac se nalazi u Google Kartama. Naime, dovoljno je tek da bilo tko na Google Kartama označi određeno mjesto i postavi poslovni subjekt i GBK je kreirana. Zabrinjavajuće, zar ne? Ako mislite da pretjerujem, pogledajte screenshotove ispod, a koje sam napravio u svrhu dokazivanje ove tvrdnje.
Na ovaj način kreirane Google Business Kartice mogu biti postavljene bez nadzora ako onaj koji ju je kreirao nije označio da se radi o njegovom preduzeću / tvrtki. Pri tome te kartice mogu dobivati recenzije na koje nitko ne odgovara, upite na koje odgovaraju random stranci, a pravi vlasnik tvrtke ne može utjecati na ovaj očiti negativni PR.
Kako biste se obranili od ovoga prvo što morate uraditi nakon što ste otvorili svoj business jest da kreirate kanale na društvenim mrežama i da kreirate Google Business karticu. Ali ne preko Google Karte već trebate otići na službenu stranicu Google My Business i tu popuniti tražene podatke te sačekati nekoliko tjedana dok vam Google ne pošalje aktivacijski kod kako biste mogli u potpunosti koristiti vašu novootvorenu GBK.
(Ako pak posjedujete tvrtku, ali nemate pod kontrolom GBK, možete tražiti pristup preko onog Vlasnik ste ove tvrtke linka te kroz komunikaciju s Google-ovom korisničkom podrškom doći do pozitivnog rješenja. Ako vam je komplicirano ulaziti u ovaj proces, možete angažirati digitalnu agenciju Lilium koja, između ostalog iz domene digitalnog marketinga, može u vaše ime preuzeti proces preuzimanja kartice).
A nakon što ste dočekali kod i nakon što ste aktivirali vašu Google Business Karticu, dočekat će vas jedna ovakva upravljačka ploča:
Ovdje se kriju alati koji će vam olakšati lakše pozicioniranje u procesu lokalne optimizacije.
Možete objavljivati postove, specijalne ponude, besplatno objaviti svoje događaje, možete čak sve svoje proizvode predstaviti na besplatnoj Google opciji Proizvodi. Sve će to biti vidljivo na vašoj Google Business Kartici, a Google tražilici ćete dati jasan signal gdje ste, što ste, što radite, itd.
Toplo vam preporučujem da već danas krenete aktivno koristiti vašu GBK, isplatit će vam se definitivno.
Uz ovaj besplatni alat, postoji još nekoliko tehnika koje vam mogu pomoći u procesu lokalne optimizacije.
Još savjeta za Local SEO
Jedna od tih tehnika je PR kampanja. Već sam spominjao PR kampanje u tekstu o Off-page SEO-u. Dakle, kroz ove kampanje (koje ćete usmjeriti prema medijima koji se nalaze na vašem geografskom području) predstavit ćete tražilicama svoju tvrtku, a od lokalnih medija ćete dobiti backlink koji će učvrstiti vaš Domain Authority i podignuti vam rangiranje na tražilici.
Odlična tehnika lokalnog rangiranja su i sponzorstva. Podržite neki događaj ili inicijativu u zamjenu za spominjanje tvrtke (zašto ne, i backlink) i bolje lokalno rangiranje.
Naravno, društvene mreže, izvrsni komunikacijski kanali koji će vas predstaviti javnosti na vašem geografskom području.
Potom, suradnja s brendovima i tvrtkama s vašeg geografskog područja. Pokrenite inicijativu, umrežite se, stvorite buzz, ne može vam škoditi, čak štoviše.
Nadam se da vam je i ovaj blog post o tome što je Local SEO bio zanimljiv i od koristi.
S Local SEO-om završavam temu optimizacije za tražilice. Ostala je još jedna grana SEO-a, Technical, no nisam dovoljno kompetentan da o njoj pišem tako da bi takav tekst bio tek puko nabrajanje, bez ovih mojih digresija i savjeta.
O Technical SEO-u možete saznati na Brian Deanovoj stranici (koju je nedavno prodao Semrushu), Backlinko, gdje je predstavio detaljan vodič za Technical SEO.
Ono o čemu ću pisati u idućem blogu je tema koja je meni puno bliža tako da ćete u idućem blogu saznati, korak po korak, kako napisati zanimljiv i interesantan blog tekst.
Za one željne znanja iz područja digitalnog marketinga, topla preporuka da detaljno iščitate iscrpan tekst o digitalnom marketingu koji je pripremila ekipa iz Liliuma.
Do novog teksta,