Lilium

Šta je Google My Business i kako postaviti firmu na Google Mape?

Da li ste se ikada zapitali kako dodati svoju firmu na Google mape?
Šta je to Google My Business i kako nam pomaže? Svi smo bili u restoranu, kafiću, hotelu, ljetovanju, zimovanju, na preporuku svojih prijatelja. Da li više vjerujete preporukama ili virtualnim gostima?

Krenuli ste na putovanje u neko mjesto gdje prije niste bili. Šta obično svi uradimo prije toga? Današnja istraživanja pokazuju da više od 50% ljudi prije svoga putovanja istraži lokacije koje želi posjetiti, mjesto gdje žele večerati, gdje kupiti poklone, kuda se voziti i slično. Prije svega žele napraviti samostalno plan svoga putovanja, ili ga eventualno „u hodu“ preuređivati.

Većina ljudi, naručito u današnjem dobu digitalizacije sve više vjeruje preporukama Blogera, Influensera, virtualnih gostiju, recenzijama i komentarima drugih ljudi, a sve se manje oslanja na posjetu kafiću, restoranu, a da prethodno ne provjeri njihov „ranking“ na Googleu.

Upravo za to služi Google My Business. To je besplatni alat koji je vrlo jednostavan za preduzeća i organizacije koje žele da prošire svoje online prisustvo na Googleu, uključujući Search konzolu i Google Mape. Google My Business omogućava da svoju kompaniju pozicionirate na Google Mapama sa svim potrebnim informacijama o radu svoga objekta uključujući radno vrijeme, kontakt informacije ili link na svoju web stranicu.

Kako postaviti firmu na Google Mape:

Ako se pitate kako postaviti firmu na Google mape to možete u sljedećih par koraka (detaljnije ovdje):

  • Prvo odete na stranicu Google My Business.
  • Zatim kliknete na sign in i Google će vas automatski odvesti na pretragu vaše firme.
  • Ukoliko vaša firma postoji već neko vrijeme, postoji mogućnost da je već uvrštena na mape iako vi to niste napravili.
  • Tada ćete od Googlea zatražiti da upravljate svojim računom klikom na “claim My Business”.
  • Ukoliko ste relativno novi i nema vas na mapama, onda imate opciju “add your Business to Google”.
  • Google će vas pitati da ispunite određeni obrazac. Jako je bitno da podaci koje unesete budu ispravni, jer je to ono čime se predstavljate svojim potencijalnim klijentima.
  • Na kraju ćete morati čekati na potvrdu od Googlea. Verifikacija može potrajati od 7 do mjesec dana.

Kreiranjem naloga na Google My Business konzoli vi svoj biznis predstavljate na tačno određenoj lokaciji, povećavate vidljivost i rangiranost web stranice na Googleu. U taj mali prozorčić na Googleu možete unijeti link svoje web stranice, možete pisati blogove, postavljati video, slike, pisati odgovore na recenzije, omogućiti rezervacije, napraviti posebne ponude i mnogo toga i što je najbitnije – Besplatno je.  

Za šta služi Google My Business?

Kako bismo pronašli idealno mjesto ili uslugu za sebe, tačno onako kako nama paše, često posežemo za Google mapama i putem tražilice ćemo pretražiti najbliži restoran, ili restoran sa najljepšim pogledom na more, ili sa najboljom gastronomskom ponudom i slično.

U tu  svrhu koristimo već kreirane naloge na Google My Businessu.

Restoran na Google mapama, sa ocjenom zvjezdicama od 1 do 5.
Google mape – restoran

Primjer: Bili ste u restoranu, svidio vam se interijer, usluga, ljubaznost osoblja, i vas će Google pitati „Hej, kako ti se svidio ovaj restoran? Poboljšaj iskustvo i drugim korisnicima, kupcima, gostima,… Ostavi recenziju na Googleu.“

Šta mi radimo? Fotkamo kolač za Instagram, naravno. Postavimo sliku restorana na društvene mreže i time završimo sa tim. Međutim, Google nas upita, da li je bilo zanimljivo u tome restoranu i mi kažemo, naravno da jeste. Ako su bili posebno ljubazni onda i sliku postavimo i ostavimo riječi hvale za uslugu.

Da li nas to išta košta? Par minuta i Wi-Fi konekcija. Upravo te komentare plasiramo na Google My Business i povećavamo vidljivost određenog biznisa.

Svaki put kada ukucate na Googleu „najbliži restoran“, „frizer sa najboljom preporukom“, „naočale sa cool okvirima“, „kafić sa muzikom uživo“ vi zapravo pokrenete pretraživački algoritam koji će vam „izbaciti“ one rezultate koji su relevantni za vašu pretragu. Ta pretraga će uključiti dijelom i Google My Business rezultate, obično na vrhu Google stranice, mjesta označena na Google Mapama.

Svi se trude da budu na Googleovoj prvoj stranici i u prvih 10 pretraga. To se može postići putem Google oglašavanja, ali ono što je svakako bolja opcija je da se postigne „organski reach“. Da bi izvukli maksimum iz svoje Google My Business kartice možete se uvijek obratiti Lilium Digital agenciji putem sljedećeg linka.

Recenzije svakako doprinose kako većem rangu na Google-u, tako i većoj povezanosti sa kupcima, interakciji, što omogućava da se kupci ponovo vraćaju na takva mjesta, ili privuku nove.

Ovakav vid marketinga može da bude i negativan. Kada su u pitanju mišljenja gostiju uvijek treba biti spreman da sva mišljenja nisu jednaka. Uvijek će postojati nažalost i ona manje dobra mišljenja. O tome kako se nositi sa negativnim recenzijama pisali smo u prošlom blogu.

Kada pretražujemo određenu lokaciju i određena mjesta za posjetiti uvijek gledamo i sa koliko je zvjezdica taj restoran ocijenjen. Naravno svi se trude da to bude što bliže 5.0. Međutim, koliko je to moguće u moru komentara, mišljenja i različitih ukusa?

Sigurno da nije lahko, ali da li se isplati raditi na tome? Definitivno da.

Jutros, dok sam lješkarila na zubatom mostarskom suncu, zazvonio mi je telefon. Rodica. Zove, jer eto baš jutros njena prijateljica želi da posjeti Dubrovnik, i u moru ponuda za hotel ne zna koji da odabere. Nakon listanja Google Mape nekih 2 sata, odabrale smo hotel sa restoranom u blizini mora, sa rankingom na Google My Business od 4.7, koji je baš u pravom cjenovnom rangu i ima preko 1000 recenzija na Googleu. Obećala je javiti dojmove.

Ukoliko budete u prilici da ostavite pozitivan komentar, recenziju, sliku, uradite to. Ne košta puno, a nekada nekome znači mnogo. Ja znam da je nama značilo.

Do tipkanja!