Lilium

Spoj digitalnog i tradicionalnog: YouTube na malim (velikim) ekranima

[su_heading]2018. godina je na izmaku i možemo slobodno reći da je ove godine, u svijetu digitalnog marketinga, video content apsolutno izdominirao! Bilo da se radi o storyjima ili video zapisima na Facebooku, Instagramu ili YouTubeu, korisnici ovaj tip sadržaja smatraju najprivlačnijim i najinteresantnijim, te se uvijek prije odlučuju da pogledaju kratki video umjesto da pročitaju određeni tekst. Kada u cijelu priču o gledanju video zapisa uvedemo još i TV, dobijemo jednu potpuno novu dimenziju. No, sigurno se pitate kakva je uopće veza između jednog takvog tradicionalnog medija i digitalnog marketinga.[/su_heading]

U Bosni i Hercegovini su tradicionalni oblici marketinga još uvijek dominantniji u odnosu na digitalni marketing. U tom smislu možemo reći da je TV i dalje najutjecajniji medij, neizostavan dio svakog doma, ono oko čega se porodice okupljaju svake večeri ili makar vikendom. No, ni ovaj tradicionalni medij nije ostao imun na promjene koje donosi moderno društvo, stoga su se načini na koje ljudi gledaju TV iz temelja promijenili u odnosu na ono što su bili prije.

Netflix je svjetski poznat medijski servis kojeg je moguće gledati u bilo kojoj državi na svijetu, na bilo kojem uređaju. Međutim, prema podacima iz kompanije Netflix, većina korisnika Netflixa se registrira na ovaj servis koristeći telefon ili kompjuter, a čak 70% njih uopće ne gleda Netflix na telefonu ili kompjuteru, već na TV-u. Analizom ponašanja korisnika u SAD-u, ali i globalno, došlo se do zaključka da čak i oni korisnici koji su ovaj servis pratili preko telefona, kompjutera ili tableta, unutar prvih šest mjeseci korištenja, masovno su prelazili na “veće ekrane”, odnosno na TV koji može drastično poboljšati iskustvo gledanja. Na taj način, korisnici su spojili tradicionalni medij sa digitalnim sadržajima, te otvorili svijet novih mogućnosti.

youtube

Jedna mnogo popularnija platforma u Bosni i Hercegovini je YouTube. Od onih najmlađih pa do onih najstarijih, svi su upoznati sa ovom platformom i svako od njih može naći na njoj makar ponešto za sebe. Ako se sjetite prve pojave YouTubea na našim prostorima i vaših prvih susreta s YouTubeom, onda ćete se sjetiti i da ste video sadržaje na ovoj mreži tada gledali isključivo na kompjuterima. Kasnije, s pojavom pametnih telefona i laptopa, YouTube je postao popularniji na ovim manjim, prenosivim uređajima.

[su_quote]U 2018. godini čak 2 od 3 korisnika gleda YouTube – ni manje ni više – nego na TV ekranima.[/su_quote]

Ljudi su pronašli način kako da i dalje nastave gledati TV, a da postojećim sadržajima dodaju i video sadržaje s YouTubea koji ih možda i više zanimaju od televizijskog programa. Iz YouTubea kažu da se broj korisnika koji gledaju YouTube preko TV-a uduplava iz godine u godinu, te je u nevjerovatnom porastu. Ovaj porast broja korisnika koji gledaju digitalne sadržaje na TV-u otvara jedan potpuno novi svijet mogućnosti. Ljudi “konzumiraju” digitalne sadržaje koristeći tradicionalni medij, te na taj način daju priliku digitalnim platformama da u potpunosti preuzmu primat i pruže pravu alternativu za TV i televizijske oglase, koji su dosta skuplji, nemaju mogućnost preciznog targetiranja i generalno nemaju tako dobre performanse kao digitalni oglasi.

youtube tv

Ovaj genijalni spoj su prepoznali čelnici YouTubea, te su ga odlučili okrenuti u svoju korist. Od oktobra mjeseca 2018., na YouTubeu je među postojeće uređaje za targetiranje uvršten i TV, što znači da sada, prilikom kreiranja kampanja, imate priliku precizno targetirati one korisnike koji YouTube sadržaje “konzumiraju” upravo putem TV uređaja koji se nalaze u njihovim domovima. Moderni, online video sadržaji su na ovaj način ušli domen tradicionalnog, te omogućili korisnicima da ujedine svoja online i offline ponašanja, potrebe i navike.

Ukoliko ste kompanija koja ulaže dio budžeta u oglašavanje, sigurno se pitate šta ovo znači za vas. Upoznati ste sa benefitima TV reklama – dok korisnici gledaju omiljene TV sadržaje i sva pažnja im je usmjerena na TV, imate priliku u svega nekoliko sekundi, sa mnoštvom boja i zvukova, predstaviti svoj proizvod na malim ekranima (ako tako možemo nazvati nove smart televizije od 43 i više inči, koje su sve zastupljenije u domovima). Ako ste imali priliku oglašavati se na TV-u, onda sigurno znate i da ovakva reklama od svega nekoliko sekundi košta nekoliko hiljada maraka. Zamislite sada da vaš proizvod ili uslugu korisnici mogu vidjeti na malom (velikom) ekranu, uz mnoštvo boja i zvukova, ali po nezamislivo nižim cijenama.

youtube

Uz targetiranje korisnika koji gledaju YouTube putem TV-a, ovo uopće nije nezamislivo, nego je potpuno realno. U SAD-u se predviđa da će ova nova mogućnost u narednom periodu znatno utjecati na TV oglašavanje, tj. da će se ulaganja u TV reklame znatno smanjiti, jer će kompanije sada imati priliku plasirati svoje oglase na TV, ali putem YouTubea i uz nevjerovatno niže troškove.

Kada se osvrnemo na Bosnu i Hercegovinu, možemo zaključiti da je još uvijek nizak procenat ljudi koji u svojim domovima imaju smart TV uređaje, ali situacija se mijenja iz dana u dan. S obzirom da je na tržištu sve više ovakvih uređaja, njihova cijena je u konstatnom padu, stoga dosta današnjih porodica već može sebi priuštiti jedan ovakav TV uređaj. Činjenica je i da su sadržaji koji se nude na televizijskom programu poprilično siromašni, jednolični, te se uglavnom ponavljaju i vrte u krug. Upravo to može biti jedan od glavnih razloga zašto će se ljudi sve više odlučivati za YouTube, umjesto za televizijski program, jer će im to dati slobodu da odlučuju šta će gledati i da biraju za sebe nove, moderne i zanimljive sadržaje. Uprkos svemu navedenom, potrebno je istaknuti i da su TV gledaoci u Bosni i Hercegovini i dalje veoma privrženi ovom tradicionalnom mediju, a dosta kompanija i dalje najveće nade polaže u TV reklame. Međutim, vrijeme će pokazati da li će YouTube oglasi zaživjeti i na našim TV ekranima, te preuzeti primat u odnosu na precijenjene i preskupe TV oglase.