Lilium

Zašto je dobro optimizovan SEO bitan za vaš biznis?

[su_heading size=”15″ margin=”30″]SEO optimizacija (Search Engine Optimisation) vam pomaže da svoj biznis što bolje pozicionirate na pretraživaču. Optimizacija podrazumijeva proces izgradnje vidljivosti web stranice na organskim rezultatima pretrage. Ukoliko imate web stranicu ili planirate da kreirate istu, veoma je bitno kako će ta web stranica biti rangirana na Google pretraživaču. [/su_heading]

Ukoliko je vaš web loše pozicioniran, dakle ako se nalazi na drugoj ili nekoj daljoj stranici Google pretraživača, većina ljudi neće vidjeti vaš proizvod tj. vašu web prezentaciju. Jednostavno rečeno – niste izgubili samo postojeće kupce nego i potencijalne kupce. Loša SEO optimizacija će loše pozicionirati vašu web stranicu, a posjećenost vašeg weba neće bilježiti rast.

U 2019. godini, korisnici su koristili sljedeće pretraživače:

[su_animate type=”fadeInLeft” duration=”3″ delay=”1″]

  • Google 74.28%
  • Baidu 12.09%
  • Bing 7.87%
  • Yahoo! 3.50%[/su_animate]

Izvor: NetMarketShare

Već smo spomenuli da je SEO proces optimizacije online sadržaja, pomoću kojeg će se vaš sadržaj prikazati pri vrhu traženih rezultata. Šta to znači za vas? Na primjer, imate web stranicu koja je fokusirana na prodaju namještaja i imate cilj da na vašoj web stranici bude više posjetitelja i da povećate prodaju. Pomoću SEO metoda, redovnim praćenjem ključnih riječi, imate mogućnost da se vaš biznis nađe pri vrhu traženih rezultata.

Primjer pretaživanja na Google pretraživaču

[su_quote]U jednoj sekundi se pretraži 72,541 pojmova na Google pretraživaču. [/su_quote]

Optimizovana web stranica

Kada je riječ o optimizaciji vaše web stranice, prvo biste trebali provjeriti ove elemente:

  • ključne riječi
  • naslove
  • meta description tag
  • strukturu linka
  • optimizacija fotografija

Ključne riječi olakšavaju korisnicima da pronađu vašu web stranicu, unaprijede poziciju na pretraživačima i povećavaju promet iste. Prvi korak u svakoj optimizaciji je sastavljanje liste ključnih riječi koje će biti sastavni dio sadržaja na vašoj web stranici. Jedan od alata koji vam možete pomoći s određivanjem ključnih riječi je Google Keyword Planner. 


Meta description tag nije vidljiv za korisnika koji posjećuje vašu web stranicu, a nalazi se u HEAD dijelu HTML koda web stranice. Kao primjer postavljamo screen rezultata naše web stranice.

Meta description tag je opis sadržaja koji se nalazi na određenoj stranici. Optimalna dužina meta description taga je do cca 150 karaktera, uključujući razmake. Google koristi meta description prilikom prikazivanja rezultata pretraga za opis stranice.

Veoma bitno je da obratite pažnju na naslove i opise koji će se prikazati na pretraživaču. Naslov treba da sadrži ključne riječi, ali on mora da bude smislen, da ima kontekst i da privuče ljude da kliknu na isti. Ista stvar je i sa opisima. Vaša web stranica, blog ili proizvod moraju biti opisani tako da bi privukli korisnike da kliknu i posjete vašu web stranicu.

Nažalost, većina ljudi zanemaruje važnost strukture linkova. Osim što nam pomažu s rangiranjem na pretraživačima, linkovi su vidljivi korisnicima i utječu na njihovo ponašanje. Dobra struktura linka sadrži kratak opis i ključnu riječ. Stoga, razmislite kako da link na vašu stranicu učinite kratkim, jednostavnim i privlačnim što će vašim korisnicima omogućiti da ih lakše zapamte i potaknuti ih da kliknu na isti.

Fotografije su jednako važan dio optimizacije za pretraživače. SEO i fotografije su povezani kroz Image alt text (Image alternate text), odnosno tekst koji se pojavljuje na web stranici umjesto fotografije u slučaju da se dogodi greška prilikom učitavanja stranice ili ako je display ugašen. Pozicioniranje fotografija je odlična praksa kada želite svoj logo i fotografiju proizvoda i usluga pozicionirati uz određene pojmove.

Također, bitno je spomenuti da sve veći broj korisnika koristi mobilne uređaje za pretraživanje sadržaja. Stoga, veoma bitno je da je vaša web stranica optimizovana i responzivna kako bi ona bila vidljivija na pretraživaču.

Brzina učitavanja web stranice

[su_quote]Ako se web stranica ne učita za 5 sekundi, 78% posjetitelja će je napustiti. [/su_quote]

Jedan od načina da provjerite brzinu vaše web stranice je putem GTmetrix ili PageSpeed stranice. Kako neki eksperti tvrde, brzina učitavanja weba na mobilnim telefonima ostaje u drugom planu samo zato što Google trenutno izostavlja taj segment u svom algoritmu. Ipak, sve pretpostavke idu u prilog tome da već tokom ove godine možemo očekivati i tu promjenu.

Brend kao faktor rangiranja web stranice

Pominjanje brenda na više različitih mjesta, npr. putem linkova, a sve u kontekstu biznisa kojim se bavite, utječe na bolje rangiranje vašeg brenda na pretraživaču. Također, vaša stranica će biti bolje rangirana kada je link iste podijeljen od strane drugih osoba na njihovim web stranicama ili društvenim mrežama.

Društvene mreže

Svakako je bitno spomenuti utjecaj društvenih mreža na SEO. Kada u pretraživaču ukucate naziv vašeg brenda, pored web stranice vidjet ćete i profile koji su aktivni na društvenim mrežama. Putem linkovanih sadržaja koje ste podijelili na društvenim mrežama, postojeći korisnici društvenih mreža mogu postati vaši posjetioci i na taj način ćete direktno utjecati na bolju pozicioniranost na pretraživaču.

Također, influenseri će doprinijeti boljem linkovanju vašeg brenda tako što spominju vaš brend, dijele postove i storyje koji sadrže ime vašeg brenda, što u konačnici znači bolju poziciju na pretraživaču.

Pažnja vaših korisnika se mijenja iz sekunde u sekundu, pa će tako i optimizacija ići u pravcu veće dostupnosti, zanimljivosti i relevantnosti informacija. Ono što je sigurno je da će se korisnicima pretraga traženih podataka olakšati, dok će se sa druge strane otežati vidljivost traženih podataka i poduzetnici će morati plasirati što relevantnije, zanimljivije i tačnije podatke, ako žele da se nađu na prvoj stranici pretraživača.

Bitno je naglasiti da SEO proces nije jednokratan, te da je rad na SEO optimizaciji posao koji nema kraja dok rezultati nisu konstantni. Potrebno je dosta planiranog rada i strateškog pristupa, kao i prilagođavanja tokovima i očekivanjima klijenata i kupaca.

Ukoliko vam je potrebna pomoć da vaša web stranica bude vidljivija i bolje rangirana na pretraživaču, naš specijalizirani tim će vam rado pomoći.

[su_button url=”https://lilium.ba/kontakt.php” target=”blank” style=”3d” background=”#5c55d0″ color=”#ffffff” size=”7″ wide=”yes” center=”yes” icon=”icon: arrow-circle-right” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]Kontaktirajte nas![/su_button]