Lilium

Kako smo za Planiku na svaki uloženi euro ostvarili 21 euro prometa

Industrija obuće i odjeće je jedna od najkonkurentnijih za oglašavanje na internetu u svijetu.

Povrat na uloženo u Google oglašavanje ili kako se to popularno naziva ROAS (Return on Ad Spend) na globalnom nivou iznosi oko 3,47 puta za modnu industriju, što znači da je na svaku marku uloženu u oglašavanje, prihod od prodaje 3,47 €.

Kako je onda Planika na svaku marku uloženu u oglašavanje, ostvarila 21 € prihoda u prošlom mjesecu?

Tu postoji nekoliko faktora:

  • Poznat brend i konkurentne cijene

Prvi faktor je što je brend Planika poznat ljudima i što imaju dobru ponudu obuće po konkurentnim cijenama na tržištu.

  • Niža cijena po kliku u BiH

Drugi faktor je da radimo na tržištu BiH gdje je cijena po kliku puno niža nego u razvijenim zemljama.

  • Agencija za digitalni marketing

Treći faktor je ono što smo mi kao agencija za digitalni marketing uradili i to ćemo podijeliti u ovom tekstu.

Dugogodišnja suradnja i važnost web shopa

Sa Planikom surađujemo već 7 godina i možemo reći da smo im bili glavni partner u njihovom usponu na online tržištu.

Kada smo tek krenuli u saradnju, prva stvar o kojoj smo razgovarali i koju su brzo shvatili je važnost web shopa. Umjesto redizajna već postojećeg, predložili smo izradu potpuno novog web shopa koji će i u budućnosti moći odgovoriti svim zahtjevima.

Redovno ulaganje u web shop

Dobra stvar je što je Planika od početka web shop tretirala jednako ozbiljno kao i fizičke poslovnice i redovno ulaže u njega, kako u oglašavanje, tako i u razvoj.

Fokus na krajnjeg kupca

Vidimo da mnoge firme imaju web stranice koje su prezentacijskog karaktera, ali ni to nemaju na pravilan način podešeno. Previše su fokusirane na sebe, a premalo na krajnjeg kupca. Tako na početku stranice često postave “naša misija i vizija”.

To u suštini ljude ne zanima. Njih zanima samo šta njima možete ponuditi i šta oni imaju od toga.

Jednostavne landing stranice

U tom slučaju, jednostavne landing stranice, uz odličan tekst (copy), puno bolje funkcionišu od komplikovanih web sajtova.

Optimizacija za mobilne uređaje

Zatim često nailazimo na problem optimizacije za mobilne uređaje. Iako je ovo tema koju spominjemo godinama, vidimo da i dalje firme daju prednost desktop verzijama web stranica.

Vjerujemo da je to dijelom zbog toga što oni sami ne znaju šta žele, a web developeri, pošto web stranicu prave na laptopu, fokusiraju se na desktop verziju.

Naši brojevi kažu da više od 80% korisnika dolazi sa mobilnih uređaja, te se na to treba fokusirati.

Model atribucije

Model atribucije ili jednostavnije rečeno, kako da znamo odakle nam dolaze prodaje.

Ovo često zna zbuniti osobe koje tek ulaze u svijet oglašavanja.

Ako se oglašavate na Meti (Facebook i Instagram) s jedne strane i na Googleu sa druge, često se može desiti da i jedna i druga platforma bilježe prodaju ili konverziju.

Npr. Meta zabilježi 1000 prodaja, a Google 1000 prodaja, a mi smo ukupno prodali 1500 proizvoda. Šta se desilo?

Dešava se to da su neki ljudi u kratkom vremenskom roku kliknuli i na Google i na Meta oglas i obje platforme sebi pripišu konverziju.

Kompleksnost prodajnog procesa

Mnogi ljudi misle da se prodaja dešava tako što neko vidi reklamu, klikne i kupi.

Iskustvo nam govori da je to veoma rijetko.

Puno češći scenario je da potencijalni kupci na website dođu i po 10 puta prije nego kupe.

Na website dođu putem reklame na Facebooku ili Instagramu, organskim putem preko Googlea, putem Google oglasa ili tako što direktno ukucaju URL adresu.

Znači da su ovih 500 prodaja razlike i Google i Facebook pripisali sebi. U suštini ako uzmemo prosjek, dobijemo da su i Facebook i Google napravili po 750 prodaja.

Praćenje podataka iz Google Analytics

U tom slučaju, najbolje je pratiti podatke iz Google Analytics, ali i tu postoje odstupanja zbog toga što neke korisnike ne mjere ni analitike, one koji nisu odobrili cookies.

Druga opcija je da kroz Google Analytics mjerite prodaje, tu možete dobiti bolju sliku, ali treba uzeti u obzir da ni tu brojevi neće biti 100% tačni jer ni analitike ne mjere konverzije kod ljudi koji to nisu odobrili.

To je naročito slučaj sa Apple uređajima.

Implementacija Google Tag Manager i Facebook Pixel

Iz našeg iskustva znamo da gotovo pola web sajtova u BiH nema Google Analytics, a 80% nema pravilno podešen gdje mjeri sve što je potrebno.

To je prvi korak ka uspješnoj online prodaji bilo čega.

Pored Google Analytics, potrebno je pravilno implementirati Google Tag Manager i Facebook Pixel.

Ukoliko to imamo pravilno podešeno, Meta i Google prilikom targetiranja mogu raditi gotovo automatizirano i biti mnogo uspješniji nego kada ručno targetiramo ljude.

Performance Max kampanje

To nam omogućava da na Googleu implementiramo Performance Max kampanje koje koriste pametno targetiranje, uz pomoć umjetne inteligencije, da bi za nas pronašle ljude koji će najprije napraviti konverziju.

Pored toga, ogromna prilika za mnoge firme je u implementaciji dinamičkog remarketinga na obje platforme. To znači da Meta i Google automatski kreiraju oglase na osnovu proizvoda koje ste gledali i njima sličnih proizvoda.

To nam se pokazalo mnogo uspješnije od većine drugih vrsta kampanja, osim Google Search kampanja.

ROAS kampanje

I za kraj nešto što je jako rijetko na našem tržištu su kampanje fokusirane na ROAS.

To znači da mi ne trebamo razmišljati o budžetu već Google i Meta sve rade umjesto nas.

Potrebno je reći koji je ROAS (povrat na uloženo od oglašavanja) na koji ciljamo i onda će platforma za nas raditi posao.

Tu nije bitno koliki budžet imamo, budžet je praktički neograničen.

To naravno ne funkcioniše tako što kažemo želim ROAS od 20x i to je sve. Ustvari potrebno je raditi mnoga testiranja i tek nakon toga možemo znati koji je ROAS s kojim možemo skalirati naše kampanje.

Rezime: 8 ključnih stvari koje trebate implementirati kako biste podigli vaš biznis na sljedeći nivo:

  1. Website koji je optimizovan za konverzije
  2. Google Analytics napredne postavke
  3. Google Tag Manager
  4. Facebook Pixel
  5. Konverzije
  6. Dinamični oglasi na Googleu i Facebooku
  7. Performance Max kampanje
  8. ROAS kampanje

Ukoliko želite da za vas sve ovo implementiramo, popunite online formu, nakon čega ćemo vas kontaktirati.