Lilium

Literatura digitalnog marketinga

Literatura digitalnog marketinga i drugi izvori gdje možete pronaći materijale za učenje o digitalnom marketingu, nova je tema Lilium blog sekcije.

Kao što znate već smo pisali o zanimanjima vezanim uz digitalni marketing te smo spomenuli da postoje: voditelji društvenih mreža, Google Ads specijalisti, specijalisti za reklamiranje na društvenim mrežama, SEO specijalisti, copywriteri, itd. Radi se o uistinu širokom području koje je iznjedrilo veliki broj potencijalnih zaposlenja.

Međutim, gdje pronaći literaturu? Gdje pronaći materijale koji će vam pomoći da uronite u svijet digitalnog marketinga? Evo nekoliko prijedloga.

Literatura digitalnog marketinga

Prije nego krenemo s prijedlozima literature, tj. raznih materijala za učenje, moram nešto naglasiti.

Naime, ako želite samostalno učiti o digitalnom marketingu, morate znati engleski jezik!

I to ga morate znati dovoljno dobro kako biste mogli razumjeti sadržaj koji čitate ili slušate. Kako se radi o više-manje specijaliziranom sadržaju, vaše znanje engleskog jezika mora biti barem na intermediate nivou. Dakle, ako vam je engleski jezik na osnovnom nivou, a želite učiti o digitalnom marketingu prvo poradite na tome. Daleko od toga da je ovo neka velika zapreka. Uz malo truda, volje i rada, kroz nekoliko mjeseci intenzivnog učenja engleskog jezika bit ćete u stanju razumjeti pročitano ili saslušano, a i pisanje na engleskom jeziku će vam ići puno lakše.

Ok, idemo sad s literaturom i izvorima za učenje.

Literatura digitalnog marketinga, Lilium blog

Literatura digitalnog marketinga za učenje Google Ads-a

Google se uistinu potrudio da objasni svoj kompleksni Google Ads sustav. I to besplatno. Na stranici Google Ads Skillshop pronaći ćete materijale i tečajeve za učenje svih Google Ads kampanja te ćete, nakon što naučite, moći pristupiti testu i eventualno dobiti certifikat ako zadovoljite minimalni broj bodova.

Iako je ovo odličan izvor informacija, moram reći da bez praktičnog pristupa Google Ads platformi, posjedovanje certifikata malo znači budući da ćete se pri susretu s istom, jednostavno zalediti. Prekompleksno je sučelje, pogotovo ako posjedujete onaj klasični izgled Google Ads platforme. Po defaultu Google sada postavlja platformu na Smart sučelje, no ako želite iz Google oglašavanja izvući maksimum, potreban je klasični izgled Google Ads platforme.

Također odličan izvor informacija o Google Adsima možete pronaći i na YouTube platformi. Dovoljno je da ukucate, primjerice, How to create a Google Display Campaign i YouTube će vam predložiti na desetke različitih video uradaka u kojima su objašnjeni postupci kreiranja prikazivačke kampanje.

Hint: Meni jedan od najkorisnijih kanala za Google Ads je Surfside PPC. Doslovno na stotine predavanja, ne samo o Google Adsima već i o drugim područjima digitalnog marketinga.

Literatura za učenje Facebook Ads Managera

Što se tiče Facebooka i Instagrama, Facebook, tj. Meta posjeduje stranicu Meta for businesses, tj. Facebook Blueprint gdje ćete pronaći besplatne certificirane tečajeve o ovim društvenim mrežama.

Također, edukativne materijale o oglašavanju na Facebooku i Instagramu pronaći ćete i na YouTubeu.

Literatura za učenje SEO-a

Što se tiče SEO-a, na internetu ćete pronaći mnoštvo materijala. Neki od njih su besplatni, neki se plaćaju, neki su dijelom besplatni, itd.

SEO, Search Engine Optimization, Lilium blog

Kao neku početnu bazu za učenje SEO-a (Search Engine Optimization), tj. za učenje i usavršavanje optimiziranja web stranica za internetske tražilice mogu predložiti Brian Deanov (Backlinko) tečaj SEO that works kao i njegove blogove na Backlinku, zatim SEO tečajeve od Semrusha, potom SEO tečaj od Hubspot Academy, MOZ Akademiju, Yoast Akademiju, a sve gore nabrojane web stranice posjeduju i svoje blogove iz kojih možete naučiti ponešto o SEO-u.

Literatura za učenje SEO copywritinga

U gore navedenim akademijama pronaći ćete i izvore o načinu pretraživanja ključnih riječi i načinu pisanja SEO tekstova, a što se tiče same vještine pisanja prodajnih tekstova, tu će vam od koristi doći copywriting udžbenici najpoznatijih majstora pisane riječi (kao i svakodnevno pisanje, naravno).

Primjerice, David Ogilvy i njegove Ogilvy on Advertising i Confessions of an Advertising Man, zatim Joseph Sugarman (The Adweek Copywriting Handbook – The Ultimate Guide to Writing Powerful Advertising and Marketing Copy from One of America’s Top Copywriters), E. M. Schwartz (Breakthrough Advertising), Robert W. Bly (The Copywriter’s Handbook) i mnogi drugi. Uporedo s knjigama o copywritingu, čitajte i knjige o psihologiji prodaje i načinu uvjeravanja, a prijedlog za jednu takvu knjigu je Utjecaj od Robert B. Cialdinija (preporučio sam je i u jednom od prijašnjih blogova, uistinu odlična knjiga, interesantna i edukativna).

Što učiniti nakon što se “izgubite” od učenja?

Moram reći da mnogi koji sami krenu učiti o digitalnom marketingu, u jednom trenutku, a posebno ako se nisu odlučili za određenu specijalizaciju, osjete kao da su se izgubili, kao da su upali u more koje se proteže kilometrima uokolo, bez kopna na vidiku.

Razumljiva je ova situacija.

Naime, kako više ulazite u digitalni marketing vidite koliko su ova područja isprepletena, a kako niste odabrali gdje svoj fokus usmjeriti, lako se pronađete u labirintu. Zbog toga bih svima onima koji još uvijek nisu pronašli specijalizaciju preporučio da prođu Liliumovu digitalnu akademiju u kojoj ćete zatemeljiti znanje iz više područja digitalnog marketinga te ćete se onda moći odlučiti za određenu specijalizaciju kojoj ćete se u budućnosti posvetiti, uz temeljito znanje iz ostalih područja digitalnog marketinga.

Lilium Akademija sadrži iscrpna predavanja (i to na jednom od jezika regije) o administraciji društvenih mreža, oglašavanju na društvenim mrežama (kao i na Google Adsima i na YouTube-u), e-commercu, copywritingu, e-mail marketingu, a tu su i predavanja o Google Analyticsu kao i predavanja iz soft skill područja (grafički dizajn, web development i WordPress). Tu je i šestomjesečni konsulting po isteku Akademije tijekom kojega ćete imati iskusne mentore koji će vam pomoći da i praktično prođete temu koja vas najviše zanima.

Nakon Akademije lako ćete se odlučiti za specijalizaciju iz određenog područja digitalnog marketinga, a imat ćete temeljito znanje iz ostalih područja koje ste već apsorbirali, što samostalno što kroz učenje na Akademiji.

Isto tako, znat ćete koje grupe na društvenim mrežama, web stranice i newslettere pratiti, a kroz osobne PR kanale vjerojatno ćete pronaći kolege i kolegice s kojima ćete dijeliti informacije i materijale iz područja koje vam je u fokusu.

To je to za ovaj put,

Do idućeg teksta,  

p.s.

S obzirom na to da je ovo tekst o literaturi digitalnog marketinga, ne smijem zaboraviti spomenuti i opsežan tekst o digitalnom marketingu koji je priredila ekipa iz Liluma. Uvjeren sam da će vam biti od koristi.