Lilium

Kako napisati blog tekst?

Kako napisati blog tekst, korak po korak proces.

U današnje digitalno doba znati kako napisati blog tekst je iznimno korisna vještina koja vašem poslovanju može donijeti ogromne prihode.

Naime, živimo u vrijeme konzumiranja digitalnog sadržaja, a naš najbolji prijatelj, vodič i savjetnik je naš mobilni telefon kojemu se obraćamo za svaku informaciju koja nam je potrebna.

Od ideja za nedjeljni ručak, preko upita gdje ljetovati pa sve do informacija što nam je činiti ako imamo nisku razinu željeza, kroz pretragu ćemo doći do određenog tekstualnog sadržaja koji će nam odgovoriti na upit koji smo tražili.

Taj je sadržaj uglavnom prezentiran kroz određeni blog tekst i zbog toga bi svaka tvrtka koja prodaje ili nudi određenu uslugu ili proizvod trebala na svojoj web stranici imati i blog sekciju.

Više nije dovoljno predstaviti proizvod ili uslugu samo kroz naslovnu stranicu i kroz kategoriju Usluge. Da biste doprli do većeg broja potencijalnih kupaca (i samim time povećali i svoje prihode) morate svoje proizvode i usluge predstaviti vašim potencijalnim klijentima kroz blog tekstove. Kako?

Evo objašnjenja.

Kako napisati blog tekst?

Na početku ovog teksta sam namjerno napisao da je znanje pisanja blogova vještina, a ne talent zbog toga što se pisanje blogova može naučiti. Istina, talent za pisanje će vašim blogovima dati određeni stil, pjesničku sliku, zanimljivu rečeničnu konstrukciju, itd. no i bez talenta vi možete napisati sasvim solidan blog u kojem ćete moći jasno i zanimljivo predstaviti ideju o konkretnom proizvodu ili usluzi. Potrebno je tek da slijedite sljedeće preporuke:

1. Pripremu za pisanje,

2. Kreiranje blog templatea te

3. Realizacija.

Kako napisati blog tekst, Lilium blog

Priprema za pisanje

Naizgled razumljiv korak no za mnoge nesuđene pisce i prelomni.

Zašto?

Zbog toga što su prelijeni, jednostavno rečeno.

Zapamtite, nema pisanja bez pripreme!

Iz osobnog iskustva znam da mi u procesu pisanja više vremena zahtjeva priprema i istraživanje teme nego samo pisanje. Dok dođem do pisanja ja već imam spreman tekst u glavi, samo ga trebam izbaciti.

Kako ćete provesti pripremu za pisanje?

Iščitajte nekoliko tekstova koji obrađuju određene dijelove vaše teme (namjerno kažem određene dijelove jer najmanje što vam treba jest da prepisujete i prilagođavate sadržaj već objavljenih blogova. Dakle, ako pišete o usporedbi konvektora za grijanje i peći za pelet, nemojte čitati tekstove koji obrađuju vašu temu već čitajte tekstove koji zasebno predstavljaju ova dva uređaja za grijanje. Od prepisivanja niti ćete postati pisci niti ćete imati originalan sadržaj). Tijekom čitanja materijala pravite bilješke i razmislite možete li ih iskoristiti u samom blogu.

Kao što rekoh, provest ćete dobar dio vremena u istraživanju i pripremi. Nemojte skraćivati ovaj dio (osim ako radite u agenciji i morate napisati blog tijekom radnog vremena, onda priprema mora biti brža i kraća, no govorimo o profesionalcima koji imaju svoje metode i pristupe u ovom koraku).

Nakon pripreme, a prije kreiranja skice bloga (blog templatea) slijedi odmor.

Da, da, dobro ste pročitali.

Prošetajte, pogledajte neki film ili seriju, slušajte glazbu, bilo što samo da se odmaknete od same teme bloga. Naime, iako se čini da je ovaj dio u procesu pripreme svojevrsni luksuz, upravo suprotno, veoma je važan. Tijekom odmora vi zapravo procesuirate stečeno znanje o temi i pokrećete umni proces kreiranja blog templatea.

Kreiranje blog templatea

Tijekom ovog koraka napisat ćete sve značajke koje biste mogli spomenuti u vašem blogu te ćete iz njih izvući podnaslove od kojih će se sastojati vaš blog. Na ovaj način dolazite do sirovog materijala u svom templateu za vaš blog: značajke koje ćete spomenuti i konstrukciju bloga.

Uz podnaslove koje ste već napisali, nedostaje vam još uvod i zaključak (ili poziv na akciju) i to je to, spremni ste za realizaciju, tj. za pisanje.

Vodite bilješke tijekom procesa istraživanja materijala za blog tekst, Lilium blog

Realizacija

Otkrit ću vam jednu tajnu.

Kad imate ovako postavljenu strukturu bloga ne trebate se držati linearnog slijeda pisanja. Zaboravite da morate krenuti s naslovom pa uvodom pa prvim podnaslovom, itd. Možete, ali ne morate. Možete slobodno krenuti pisati od sredine ili od kraja, svejedno je, kako vas pisanje bude vodilo.

To bi bila prva ruka vašeg blog teksta.

Ako imate vremena, ostavite tekst neka prenoći, a onda slijedi druga ruka realizacije. Iščitajte što ste napisali, promijenite što vam se ne sviđa, možda ćete nešto ubaciti, nešto izbaciti, uglavnom, kroz ovu drugu ruku peglate tekst.

No tu nije kraj.

Treću i završnu ruku realizacije prepustite nekom drugom budući da se radi o procesu lekture i korekture.

Vjerujte, ne izbjegavajte ovaj dio.

Proveli ste vrijeme u pripremi i pisanju teksta, presubjektivni ste.

Dajte tekst na čitanje i dobronamjernu kritiku kolegama, bračnom partneru ili prijateljima pogotovo ako imate nekoga tko ima iskustva s lekturom.

Poboljšat će vam tekst barem za 30 %. Pronaći će bolju jezičnu konstrukciju, zamjensku riječ ili će vam promijeniti i poboljšati cijeli paragraf.

Stvar je sljedeća: kad objavite gotovo je, nema prepravke. Stoga ne budite sujetni i osjetljivi na komentare već ih prihvatite sa zahvalnošću.

I to je to. Imate napisan blog.

Koraci prilikom pisanja bloga, Lilium blog

Ispričao bih se svima onima koji su čitajući ovaj tekst očekivali da će naići na magičnu formulu koja će ih poštedjeti gore navedenih postupaka.

Možda postoji, ali ja nisam upoznat s njom.

Pisanje traži vrijeme i požrtvovnost, a za dobar tekst najvažnija je dobra priprema. Ako biste radije pisanje blogova prepustili profesionalcima, uvijek se možete obratiti digitalnoj agenciji Lilium koja će za vas osmisliti i realizirati content strategiju.

p.s.

Preporuka za čitanje:

Za sve one željne dobrog sadržaja o digitalnom marketingu, na stranicama Lilium blog sekcije pronaći ćete opsežan i iscrpan tekst o digitalnom marketingu pod imenom Digitalni marketing – tehnike i alati za oglašavanje na internetu. Ekipa iz Liliuma se potrudila i skupila na jednom mjestu sve informacije o digitalnom marketingu. Odlična literatura za sve one koje zanima digitalni marketing.

Do idućeg teksta,