Lilium

Kako nam je pandemija pokazala da sve može biti online?

[su_heading size=”18″ margin=”30″]Sve može biti online. Onda kada nas muka natjera. To se pokazalo i u vrijeme pandemije koronavirusa, kada smo sve završavali uz tastaturu i internet. [/su_heading]

Sistem u BiH, posebno onaj birokratski uvijek nas je nekako tjerao da sve što radimo bude „pješke“ pa smo tako svaki papir, dokument i slično morali nositi lično, ovjeravati kopije, boriti se sa redovima i s onom: „ Fali Vam jedan papir…“. Sigurno jedna velika šuma plače zbog sistema u BiH i silnih papira koje smo potrošili. 

I onda je nažalost došla pandemija. Ali naučila nas je jednu stvar – sve može biti online, bez teških procedura, čekanja u redovima i silnih papira. Pa se odjednom na sve možete prijaviti putem maila, pozvati telefonom za više informacija. Plaćali smo račune putem interneta, rješavali pomenutu papirologiju, obavljali radne obaveze, trenirali, nastava je bila online, pa smo primjećivali više oglasa nego ikada i na kraju kupovali smo online. Čak i oni koji do tog trenutka nisu nikada trošili svoj novac preko interneta. I nismo se žalili, čak slušajući ljude u okolini – online je lakše, brže i efikasnije. I jeste. Uštedite svoje vrijeme, a vrijeme je novac, zar ne? 

Prema analizi koju je uradio magazin “Business Today”, 75 posto korisnika društvenih mreža zbog koronavirusa je počelo mnogo više vremena provoditi na Facebooku, Twitteru i drugim društvenim mrežama.

U prilog tome ide i podatak koji je objavio Amazon, kod njih je nakon izbijanja koronavirusa porastao broj narudžbi putem interneta. Još jedan ubjedljiv argument donosi Blumberg u svom najnovijem izvještaju koji pokazuje da najbogatiji čovjek na planeti Jeff Bezos postaje sve bogatiji upravo zbog pandemije. Upravo je njegov Amazon, a podatak da su imali rekordan skok vrijednosti od čak 5,3%, i to u najgorem udaru pandemije, govori dovoljno koliko online trgovina postaje važan alat u komunikaciji sa kupcima. Bogatsvo Jeffa Bezosa podiglo se na čak 138 milijardi dolara, čime se dodatno učvrstio na liderskoj poziciji najbogatijih ljudi na planeti. Čak su najavili da će zaposliti novih 100.000 ljudi u Sjedinjenim Američkim Državama kako bi zadovoljili rastuću potražnju za kupovinom putem interneta.

 

FOTO: Business Today

Mnogo je podataka koji nam govore o tome koliko će online trgovina biti važan segment poslovanja. Jedan takav govori da je online prodaja prošle godine u vrijeme kada je nastupila pandemija zauzimala tek 16 posto, a danas za isto vrijeme vlasnici web shopova zabilježili su rast i od 60 posto.

Kojoj god brojci se okrenuli, jasno je da su nam online alati u ovom razdoblju poslužili kao dodatna vrijednost očuvanju zdravlja. Online kupovina postala je “okosnica ekonomije” u doba pandemije, a korona korpu, osim prizora gomilanja zaliha, okarakterisao je i online pristup kupovini. Rast ipak nije bio sveobuhvatan, a usmjeren je upravo na kategorije proizvoda koje život i rad od kuće čine jednostavnijima. Tu govorimo o rastu između 50 i 90 posto. Primjeri proizvoda u kategoriji rasta su hrana i piće, lijekovi, proizvodi za ličnu njegu i higijenu pa čak i kućanski aparati.

Svi ovi parametri jasno ukazuju na promjene u životnom stilu, a najpametniji ih osluškuju te svoje usluge prilagođavaju potrebama tržišta i situacijama koje u bilo kojem trenutku postaju poveznica s čovjekom i njegovim željama.

Cijeli svijet je u jednom trenutku stao, samo online kupovina je cvjetala. Dok sve privredne grane bilježe strmoglavi pad tokom pandemije virusa korona, online kupovina bilježi rast koji se kreće i do 200%. Ako postoji segment privrede koji će izaći još jači poslije vanrednog stanja, to je definitivno online kupovina.

Sve više ljudi će upravo ostati online i kupovati online. A uvjerili smo se da sve može biti online. Možda smo se samo bojali mijenjati navike. Sada kada nas je muka natjerala i kada smo morali vidjeli smo da nije teško i da nam olakšava svakodnevnicu. Sada je pitanje koliko će navike kupaca pratiti brendovi i kompanije? 

Hoće li pratiti ritam ljudi koji sada znaju da je online sigurno i brzo i ulagati u online prodaju ili ćemo se vratiti u onaj mood kada smo mislili da je to daleko od nas i da nam ne treba? A onda kada muka natjera…

Kako god ohrabrujuće za sve one koji “prodaju” svoje usluge je svakako da je online pokazao svoju jačinu i da je potrebno samo odvažiti se i upustiti se u tu avanturu, koja po svim parametrima poslovanju može donijeti dobit. 

Biti online prisutan nije “špansko selo”, a ako vam se i dalje pojavljuje upitnik iznad glave, jer ne znate odakle početi, onda u pomoć svakako pozovite stručnjake koji će za vaš proizvod osmisliti sve da bi online privukao pažnju i na kraju krajeva reakciju.