[su_heading size=”18” margin=”30”]Budući da je TikTok mreža koja je u konstantnom u porastu, mnogi se dvoume kako je iskoristiti i žele preuzeti ovu trending aplikaciju kako bi naučili o čemu se radi. Sa druge strane marketinški stručnjaci žele saznati mogu li je koristiti za promociju svojih proizvoda.[/su_heading]
Iskreno, do jučer nisam ni razmišljala da je preuzmem, a kada i jesam, ne znam koliko bih baš uspješna bila na TikToku (nisam baš neki talenat za pjevanje i snimanje video zapisa). Osim toga , učinit će vam se da se tamo osjećate i pomalo staro 😊 , jer na TikToku glavnu riječ vode tinejdžeri i mladi do 24-25 godina. Ono što je još važno spomenuti jeste da nema niti približno korisnika iz BiH, kao Instagram ili Facebook. Ipak, da se zna TikTok je oborio rekord u broju aktivnih mjesečnih korisnika u cijelome svijetu: preko 500 miliona aktivnih korisnika mjesečno u 150 zemalja!
Miloš Aleksić je za Netokraciju Srbiju odlično opisao efekt koji ova aplikacija ima kad je otvoriš – baš kao Alisa u zemlji čudesa, korisnici odmah padaju u tu zečju rupu, bez neke prethodne pripreme. Nema potrebe dodavati prijatelje, pratiti nekoga da bi imao pristup sadržaju. Htio-ne htio, TikTok će novom korisniku servirati sadržaj, kreativne i manje kreativne video zapise, a zahvaljujući stvarno dobrom algoritmu, dosta tog sadržaja, za razliku od nekih drugih društvenih mreža koje su nas već umorile, bit će zanimljivo korisniku koji to konzumira.
Međutim, nije to osnovna funkcija TikToka. Osim svoje jasne privlačnosti mladih, TikTok pruža sve veći izbor opcija za oglase i poduzima dodatne mjere kako bi educirao svoje korisnike o tome kako sigurno koristiti platformu. Razmišljate o dodavanju TikToka u vaš digitalni marketinški miks? Malo smo istraživali.
Šta je TikTok?
TikTok je jedna od najpopularnijih aplikacija na svijetu danas, a dolazi nam iz Kine. Postala je mega popularna brzinom svjetlosti, vjerovatno primarno zbog vrste sadržaja koji nudi, a to je da ljudi iz cijelog svijeta objavljuju kratke video zapise različitih koncepata. Tako možemo pronaći zabavne video sadržaje sa smiješnim skečevima, na temu muzike, plesa, sporta, kuhanja, kućnih ljubimaca i slično. Svako može snimiti video i objaviti ga s raznim filterima i muzikom u pozadini i na taj način se izraziti i privući publiku.
TikTok, sličan Vineu kojeg poznajemo od prije, je sav u kratkim videozapisima.
Većina bivših korisnika aplikacije Musical.ly jednostavno je prenijela videozapise koji se sinhronizuju usnama u muzičke videozapise, dok su talentovaniji, entuzijastičniji i tehnički iskusniji članovi prenijeli videozapise originalnog sadržaja.
TikTok videozapisi mogu trajati i do 15 sekundi, ali korisnici mogu povezati i više klipova zajedno do 60 sekundi ukupnog snimanja. Korisnici također mogu učitati duže video zapise koji su snimljeni izvan same aplikacije.
Postoji i mogućnost live streaminga i niz filtera i alata koji pomažu u poboljšanju vaše video prezentacije.
Kako brendovi i marketinški stručnjaci mogu maksimalno iskoristiti TikTok?
Korištenje TikToka za marketing je zapravo puno jednostavnije nego što ste mislili. Na početku sam i ja bila zbunjena, ali uz malo istraživanja i vremena na TikToku, postane vam jasno da je jednostavno.
Trenutno postoje tri ključne opcije za brendove koji žele koristiti TikTok za promociju:
Kreirajte kanal za svoj brend i prenesite video zapise relevantne za vaše poslovanje
Iskoristite influencere da približite vaš sadržaj mnogo široj (ali dobro ciljanoj) publici
Platite za reklamiranje koristeći nove opcije kompanije TikTok
Evo nekoliko ideja za koje se nadam da ih možete koristiti :
U svijetu u kojem potrošači postaju sve skeptičniji prema oglasima, sirovi, neuređeni videozapisi na TikToku mogu biti odličan način za prikazivanje ljudi koji koriste vaš brend u svakodnevnom životu.
TikTok videozapisi također mogu biti sjajno mjesto za prikazivanje poslovanja „iza kulisa“ ili trenutnog sadržaja – na primjer: ljudski resursi mogu učiniti da sastanci ili određena predavanja, prezentacije i sl. koji nisu toliko ozbiljni ili važni interaktivnijim odlaskom uživo na TikTok kako bi bili interesantni ili bliži publici.
Butici mogu koristiti TikTok za uvijek popularne videozapise – naprimjer, možete snimati cijelu sezonu svoje zapažene prodaje u zabavnom ubrzanom videu, a možete čak i dodati svoju muziku.
Naravno, veći brendovi odjeće također bilježe gotovo trenutni uspjeh. Prošle jeseni Guess je bio prvi brend s kojim je TikTok surađivao u SAD-u u okviru kampanje #inmydenim.
Ova platforma i restoranima nudi brojne mogućnosti. Recimo, Chipotle je bio prvi veliki lanac koji se pojavio na platformi, a nedavno je pokrenuo i svoju veliku kampanju TikToka sa izazovom #GuacDance. Ovim izazovom pozvali su fanove da pokažu svoje plesne pokrete, tema je – avokado, a inspirisani su pjesmom Guacamole dr. Jean, koja je u SAD-u poznata kao autorica dječijih knjiga i pjesmica, koje na YoutTubeu imaju i preko 30 miliona pregleda.
#HashtagChallenges su sjajni jer nude brzi angažman. Treba spomenuti da su upravo sa #HashtagChallengima super kampanje na TikToku imali Samsung i to za GalaxyA, a ovaj challenge došao je do skoro 30 miliona ljudi. Čak su i BMW i Ralph Lauren imali svoje izazove na ovoj platformi, a brojke su fascinantne.
Možda se i pitate, šta brendovi poput BMW-a ili Ralph Laurena traže kod publike koja je starosti ispod 25 godina. Međutim, govoreći o tome zašto je BMW odabrao TikTok za angažiranje sa svojom publikom, globalni šef digitalnog marketinga u BMW-u rekao je: [su_quote cite=”Jörg Poggenpohl”]TikTok je još jedan vrlo dinamičan i brzo rastući kanal društvenih medija koji koristimo za promociju marke BMW, prisluškujući mladu, digitalno pametnu ciljnu grupu.[/su_quote]
Možda TikTok još dugo neće postati ključni kanal, ali svakako ga ne treba potpuno ignorisati. Njegove brojke ipak govore za sebe. I to je TikTok, aplikacija koja će promijeniti ustaljene postave najpopularnijih društvenih mreža i servisa, a koja sve više maha uzima i u BiH.
Moglo bi se tu pričati još o mnogo stvari, naprimjer da je aplikacija već “na crnoj listi” u Indiji i da ga žele zabraniti, a dalo bi se raspravljati i o tome zbog čega je New York Times zabrinut jer ova aplikacija dolazi iz Kine.
Ako ste znatiželjni, otvorite TikTok (ako do sada niste), uživajte u inovativnosti u tabu For You koju donosi ova aplikacija i odolite iskušenju da i sami napravite profil. Ako i napravite, možda će vam baš kao i meni, osjećaj biti: da ste prestari za ekipu koja je tamo. 😊