Lilium

Logo, zašto je važan i kako ga odabrati?

Često se postavlja pitanje kako izabrati logo za svoj biznis? Mnogi ljudi prilikom pokretanja biznisa nemaju jasnu viziju šta žele i kako da kreiraju svoj brend. Stoga je jako bitno na samom početku za stvari koje ne znamo da tražimo stručnu pomoć. Logo je znak, simbol, riječ, oznaka, koja promoviše naš vizualni identitet i prepoznavanje u javnosti. Može biti predstavljen na različite načine: apstraktnim znakovima, simbolima, slikama, amblemima, riječima, skraćenicama i slično.

Kreiranje vizualnog identiteta je jedna od stvari kojoj se potrebno posvetiti, jer to je ono po čemu ćemo biti prepoznatljivi u javnosti. Logo, slogan i ostali elementi našeg identiteta jednom kreirani će u budućnosti činiti naš core, odnosno srž prepoznatljivosti. Dok se ljudi trebaju fokusirati na kreiranje biznisa i biznis plana, raditi na samom pokretanju, na pitanje kako izabrati logo je ipak bolje prepustiti stručnjacima.

U svakodnevnom životu vidimo logo svugdje, od robe široke potrošnje, do odjeće, obuće, automobila, bijele tehnike, raznoraznih gadgeta i sl. Da bi razumjeli važnost kako izabrati logo za svoj biznis, potrebno je da prije svega razlikujemo koje sve vrste loga postoje.

Logo – osnovne vrste

1. Logotip

Iako ljudi često miješaju pojam logo i logotip, trebamo da razlikujemo ove dvije skupine. Dok pojam logo podrazumijeva sve oznake, znakove, vizuale koji predstavljaju brend jednog preduzeća, logotip je samo podvrsta loga.

Logotip predstavlja logo koji je okrenut prema nazivu kompanije, odnosno predstavlja njen puni naziv. Tako imamo logotip u imenu Coca-Cola, Google, VISA i slično.

Coca Cola logo, slova crvene boje.

Ono što ćemo uvijek primijetiti kod svakog logotipa je da je ispisan posebnim fontom, dizajnom slova, i jedinstvenom bojom. Ukoliko zamislimo da su riječi Coca-Cola napisane plavom umjesto crvenom bojom, nekako bi nam se to izgubilo iz vida, jer to više nije to. Savjet ukoliko se odlučite za baš ovakav tip logo znaka jeste da kreirate poseban font kojim će biti napisan logotip.

Prednost odabira logotipa jeste u tome da naziv svoje kompanije vežete za logo i da to bude vaš vizualni trag što doprinosi boljem pamćenju same firme. Možete vidjeti i na primjeru Lilium Digital kompanije.

2. Monogram

Jedan podtip logotipa se može navesti i monogram. Za razliku od logotipa koji u svom vizualu sadrži puni naziv kompanije, monogram sadrži skraćenicu. Da bi se pojednostavio sami naziv korporacije, organizacije ili bilo kojeg biznisa, mnogo je jednostavnije koristiti samo skraćenicu. Stoga monograme možemo naći u markama poput D&G (Dolce & Gabbana), LV (Louis Vuitton), IBM (International Business Machines Corporation) i tako dalje.

IBM kao znak, odnosno logo. Plavo bijele pruge kreiraju slova IBM koja predstavljaju skraćenicu firme.

Monogram je najbolje koristiti za one firme koje imaju duga imena, gdje se ime firme sastoji od nekoliko riječi i slično. Ono što često kombinuju ovakve firme jeste da im osnovni logo bude skraćenica, a da ispod samog loga stoji puni naziv kompanije.

3. Simbol ili brandmark logo

Logo kao simbol ili često nazvan brandmark je zapravo jedan simbol ili znak koji simbolizira određeni brend. Vjerovatno najpoznatiji logo na svijetu koji ima simbol za logo je Appleova famozna jabuka.

Srebreno siva jabuka, kao odgrižena sa strane, predstavlja logo firme Apple. Apple znači jabuka.

Danas u digitalnoj eri, simboli bolje prolaze tj. prepoznatljiviji su u odnosu na druge vrste loga. Međutim, da bi jedna kompanija mogla graditi svoj brend na samo jednom simbolu, potrebno je da izgradi svoj renome, i da svoju prepoznatljivost pretvori u jedan znak.
To možemo vidjeti na primjeru MasterCard kompanije, koja je mijenjala svoj znak tokom godina kako bi došla do prepoznatljivosti.

Savjet ipak nije da se time krene na samom početku, stoga se kombinacija različitih loga u jedan kompaktan simbol smatra daleko više poželjnim.

4. Maskota kao logo

Još od davne 1984. ili ne baš tako davne, kako ko to smatra, viđamo Vučka u svim oblicima. Ta maskota je pored Zimskih olimpijskih igara ujedno postala i zaštitni znak grada Sarajeva. Za razliku od klasičnog logotipa prednost maskote je što ne mora da ima samo jedan oblik. Ona može da bude pokretna, da se nalazi u različitim oblicima i situacijama. Ipak, nije preporuka da se maskota koristi kod onih kompanija koje trebaju da odišu ozbiljnošću, strogom crtom poput advokatskih ureda, notara, sudskih vještaka itd.

Maskota Vučko. Prestavlja vuka, životinju, ali na način kao da je čovjek i da stoji na dvije noge. Ima šal oko vrata druge boje koji predstavlja Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984.

Maskote koriste one kompanije koje se žele približiti djeci, širokoj masi, kada se radi o zabavnim sadržajima i slično. Često možemo vidjeti maskote kao zaštitni znak cirkusa, zabavnih parkova, igraonica, vrtića,…

5. Amblem kao logo

Amblemi su najstarije vrste loga. Još u vrijeme kraljevina, starog Rima, nekoliko hiljada godina unazad, sve bitne porodice su imale amblem na svojim pečatima, zastavama, ulaznim vratima, dvorištima i slično. Amblem je vrsta loga koji uključuje tekst unutar simbola. Možemo reći da je to oživljeni tekst, i najčešće se doimao kao u 3D verziji. Amblemi zrače klasikom, pa se često mogu naći na važnim mjestima poput škola, univerziteta, državnih agencija, jer djeluju ozbiljnije i službeno.

Za razliku od ostalih logotipa, monograma i znakova, amblemi sadrže dosta detalja. Nekada je to prednost, a nekada i mana, naručito u doba interneta.

Važnost promjene i prilagođavanje logo znakova digitalnim platformama

Jack Welch, predsjednik General Motorsa, jednom je prilikom rekao: „Kad je brzina promjena unutar kompanije sporija od brzine promjena izvan nje, blizu je kraj.”

Staromodni, tradicionalni logo znaci se sve više mijenjaju i pojednostavljuju kako bi se prilagodili online platformama. Čak i jedan od najpoznatijih znakova u svijetu filma – Warner Bros je zamijenio svoj poznati amblem. Amblem je promijenio u prilagođenu online verziju. Iako je javnost podijeljena, sve je zastupljenija promjena starih amblema u znakove prilagođene digitalnom dobu. Kreiranje novog pristupačnijeg logotipa za online mreže, nije jednostavno iako se na prvu ruku tako čini. Ukoliko i vi razmišljate da pojednostavite svoj logo, amblem ili logotip, najbolje bi bilo da to prepustite u ruke onima koji već imaju iskustvo. Logo je nešto što traje i predstavlja prepoznatljivost određene kompanije. Ukoliko ste razmišljali o promjeni loga, ili o redizajniranju obratite se agenciji Lilium Digital za savjet, ovdje. Oni će vam sigurno ponuditi idealno digitalno rješenje i poboljšati online prisutnost.

Svjedočili smo i promjeni velikog imena Starbucks, koji je svoj logo promijenio iz starog amblema u novu jednostavniju verziju koja je mnogo jednostavnija za online prisutnost.

Da bi se što manje smanjila zamjena i konfuzija između brendova sličnog naziva, logo se svakodnevno prilagođava telefonima umjesto velikim monitorima. Radi se na redizajniranju, izmjeni, pojednostavljenju, radi se sa oštrim linijama, hrabrijim bojama i jednostavnijem dizajnu. Ovo sve se radi u cilju boljeg prepoznavanja i što manje permutacije među pojedinim brendovima.

Ono što je svakako preporuka jeste da se radi na kombinaciji znakova i teksta. To se radi iz razloga kako bi se korisnici navikli na određeni znak, a kasnije kada se razvije prepoznatljivost brenda može se ići samo sa znakom.
Primjer je logo marke Adidas. Prije je Adidas koristio poznate tri linije u kombinaciji sa slovima, ali danas se sve manje oslanja na slova i koristi samo njihov prepoznatljivi znak. Slično je sa Nike simbolom.

Na slici su tri verzije Adidas znakova, logo sa tri linije koje kreiraju trokut sa riječima Adidas ispod. Drugi izgleda kao polovina cvijeta, i prepoznatljive tri linije preko sredine. Treći logo je u obliku lopte sa tri linije. Sva tri loga su u crno-bijeloj kombinaciji.

Kako zaštiti logo?

Logo i njegov dizajn može biti zaštićen putem različitih organizacija za zaštitu autorskih prava, međutim svjedoci smo bili raznih malverzacija kada je Facebook odlučio da promijeni ime u Meta. Razlog tome je što Meta logo doista podsjeća na njemačku kompaniju M-Sense.

Na slici su dva loga, jedan je od Sense a drugi od Meta. Sličnost je neminovna samo se razlikuju u bojama. Meta ima plavi, a sense ima zeleni logo. Izgleda kao znak beskonačnosti.

Nekada pojedini znakovi koji sadrže jednostavne geometrijske oblike ili tekst bez obzira na povezanost sa brendom ne mogu biti zaštićeni kao autorsko pravo ili copyright. Dok se u nekim slučajevima pojedina autorska prava daju i na tačno određeni period. Stoga je važno raditi na originalnosti, a ne na kopiranju tuđih ideja, kako se ne bismo doveli u situaciju da parničimo sa velikim imenima, poput Facebooka, pardon Mete.

Kad već pričamo o originalnosti, posjeti stranicu DesignRush i pogledaj kako izgledaju neki od najboljih logotipa 2021. godine.

Do tipkanja.