Ukoliko ne znate kako do bolje prodaje, onda je od ključnog značaja da razumijete važnost ova tri slova “CTA”.
CTA dolazi od skraćenice Call-To-Action, šta u doslovnom smislu znači poziv na akciju, međutim CTA je mnogo više od toga. Odgovorno tvrdim da je ovo među top 5 najvažnijih pojmova digitalnog marketinga. CTA je zapravo tekstualni ili vizualni element koji od korisnika bukvalno zahtjeva neku akciju, pa otuda i sam naziv “call to action”.
To bi jednostavnije značilo da prilikom kreiranja teksta ili vizuala za Website ili za Facebook Page trebate kreirati CTA element koji će pozvati korisnike da urade upravo ono što od njih tražite.
Postavlja se pitanje kako da ljudi znaju šta treba da rade, ako im to nismo pokazali? Sami proces pisanja tekstova koji prodaju, koji približavaju korisniku proizvod ili uslugu zna biti izazovan. U tome vam mogu pomoći smjernice o kojima smo već pisali u prethodnom blogu, detaljnije možete pročitati ovdje.
Međutim, bez obzira koliko vaš tekst bio dobar, koliko vaš proizvod bio dobar, danas uspjeh proizvoda umnogome ovisi o kvalitetno postavljenoj strategiji marketinga. Dio marketing strategije je svakako i pravi poziv na akciju. Da bi došli do odgovora kako do bolje prodaje potrebno je da razumijemo gdje i na koji način možemo koristiti call to action element.
Ne možemo ga koristiti svuda i uvijek, jer to bi jednostavno bilo dosadno i izgledalo bi da spamujemo korisnike. To ljudi vrlo brzo prepoznaju kao spam i onda nam trud uzalud. Zato je bitno na pravi način odrediti na kojim pozicijama koristiti i koje vrste poziva na akciju imamo.
U nastavku je lista od 5 ključnih poziva na akciju koji će nam pomoći odgovoriti na pitanje kako do bolje prodaje:
- Website CTA
- Facebook CTA
- Blog CTA
- Webshop CTA
- Instagram CTA
Svaka od ovih platformi ima različit pristup korisnicima i različitu ciljnu publiku. Da bi odgovorili na pitanje kako do bolje prodaje jeste da prvo razumijemo koja je platforma najbolje prilagođena biznisu.
Nije isto kada nudite automobile, torbice, zdravu ishranu, porodično savjetovanje ili prodajete kompjutere. U nastavku pogledajte kako koja vrsta platforme utiče na unapređenje prodaje.
Kako do bolje prodaje?
Website CTA
Bez obzira da li prodajete mrkvu, grašak ili prodajte dijelove za nuklearnu elektranu uvijek je dobro da imate Website. Web stranica je možemo reći srž odnosno korijen online biznisa. Naravno, nije nemoguće imati uspješan biznis i bez web stranice, ali to je ipak u digitalnom svijetu osnova na koju bi se trebale nastavljati ostale digitalne platforme.
Svjedočili smo prije par dana da se može desiti da platforme poput Facebooka, Instagrama, WhatsAppa “padnu”. Tako svi naši kontakti, korisnici, pratioci mogu da nestanu. Osobe koje su temeljile svoj posao isključivo na ovim platformama uvidjele su važnost web stranice i email marketinga. Putem Website CTA, na jednostavan način možemo sakupiti nekoliko stotina, a vremenom i bazu od nekolicine hiljada email kontakata.
Na konkretnim primjerima tekstova pokazat ću kako jedna digitalna agencija može iskoristiti pozive na akciju:
- Kako do bolje prodaje? – Pretplatite se na naš newsletter i pratite novosti iz svijeta digitalnog marketinga
- Tražite vašu ciljnu skupinu? – Upišite mail i pročitajte e-book na tu temu
- Pretplatite se klikom na sljedeći link
- Ostavite mail i kao poklon dobijete besplatan e-book “Kako do bolje prodaje”
Idealno je kada se koriste kombinacije teksta i vizuala, pa korisnici znaju tačno šta da naprave. Tada je potrebno koristiti riječi poput: unesi, klikni, upiši i slično.
Facebook CTA
Iako nije pametno da gradite svoj biznis samo na Facebook stranici, ipak veliki broj malih preduzeća upravo svoju online prisutnost gradi putem Facebook Page. Kako stara poslovica kaže: “Nije pametno sva jaja držati u jednoj košarici”, tako je i kod online biznisa. Što ste na više strana prisutni, što ste na više online platformi prisutni to je bolja opcija.
Facebook call to action može poslužiti za raznorazne situacije. Možemo raditi istraživanje prodaje, pokrenuti raspravu, doći do korisnih informacija o proizvodima ili uslugama, a možemo vrlo jednostavno doći do novih potencijalnih korisnika. Sve ovo bez doticaja sa oglašavanjem, već neposredno u komunikaciji sa Facebook pratiteljima.
Tako jedan primjer Facebook CTA bi bio na istom primjeru digitalne agencije:
- Story: Objavimo anketu – Da li želite da znate par trikova kako do bolje prodaje?
- Facebook post: Lajkuj objavu i ostavi komentar ako želiš da dobiješ ebook “Kako do bolje prodaje”
- Označi prijatelje u komentarima kome će ovi trikovi pomoći
- Podijeli sa prijateljima par trikova za bolju prodaju
Facebook je razvio posebnu opciju na svojim stranicama tako da prilikom ulaska na samu stranicu možete odabrati da li želite da vam se kupci obraćaju putem poruka ili poziva. Ukoliko ste više okrenuti direktnom komunikacijom putem telefon, onda birajte opciju “pozovi sada”. Ukoliko želite da to bude putem javljanja u inbox, onda kreirajte CTA dugmić koji je predstavljen ikonicom Facebook Messengera.
Blog CTA
Blog može da bude dio web stranice ili da se samostalno nalazi na nekoj od platformi koja je prvenstveno namijenjena pisanju blogova. On nam daje više prostora da napišemo određene informacije, da podijelimo novosti ili da pokrenemo neku temu vezano za proizvode ili usluge koje nudimo. Tekstovi bloga mogu biti duži, i u sebi mogu sadržati i do nekoliko hiljada znakova. Njih treba dijeliti na društvenim mrežama, naručito ako se radi o predstavljanju novosti u području u kome poslujemo.
Ukoliko pišemo blog u kome ćemo predstaviti online seminar na temu “Kako do bolje prodaje?”, call to action onda može da bude:
- Prijavite se na seminar klikom na link ispod
- Treba li vam pomoć oko prodaje? Dođite na seminar koji će se održati 18.10.2021. u Hotelu X
- Ostavite mail adresu u polju ispod i prijavite se na seminar
- Želite besplatnu knjigu na temu prodaje, ostavite mail ispod
Primjera može biti mali milion. U zavisnosti da li je blog informativnog ili prodajnog karaktera tako može da ima i više različitih poziva na akciju. Prije svega potrebno je da promislimo šta je namjena, šta želimo postići iz određenog bloga. Korisna stvar kod bloga je što većinom ima ugrađene kratice za društvene mreže, pa tako jednim klikom možete podijeliti na Facebook, Twitter ili LinkedIn. Isprobajte na dnu ovog bloga klikom na ikone. Garantovano radi.
Webshop CTA
Webshop, sam po sebi služi prodaji, pa će call to action na webshopu biti najočitiji i jednostavniji kako bi kupca naveli na kupovinu. On će sadržati očite upute koje vode ka kupovini, odnosno prodaji. Primjeri kratkih poziva na akciju za webshop je:
- Kupi još danas
- Iskoristi popust
- Iskoristi kupon
- Stavi u korpu
- Poruči
- Kupi 2 za cijenu jednog
- Naruči
- Instaliraj
- Plati
- Kupi odmah
Webshop CTA ima posebnu snagu, zato je važno voditi računa koje riječi koristimo, koje vizuale i koje boje vizuala koristimo. Testiranjem možemo otkriti koja riječ ili koji vizual donosi bolje rezultate. Nekada se može desiti da samo jednu riječ promijenimo što ima za posljedicu povećanja prodaje čak i preko 20%.
Instagram CTA
Iako se Instagram još uvijek smatra novijom platformom njegov utjecaj na prodaju je sve samo ne zanemariv. Pojavom Influensera danas sve veći broj kompanija želi oglašavati svoje proizvode i usluge putem Instagram platforme.
Pošto je i sam Instagram platforma koja je više posvećena vizualnim efektima nego tekstu, tako bi i CTA na Instagramu trebalo da se temelji na dobrim vizualnim efektima. Instagram može između ostalog poslužiti i kao test. Možemo provjeriti da li ljudi vole naše proizvode, da li ih koriste, koji su rezultati korištenja nekog proizvoda ili usluge. Ljudi danas vole dijeliti svoja iskustva, napredak, a to u najvećoj mjeri rade upravo putem Instagrama.
Call to action dugmiće možete naći u različitoj formi na Instagramu. Na samom postu postoje četiri opcije. Prva je lajkuj, druga ostavi komentar, treća je podijeli i četvrta spasi za poslije.
Call to action na Instagramu se nalaze i na Storyu, ali i sve više prisutnim Reelsima.
Jedan od primjera može biti:
- Podijeli sa drugima
- Stisni lajk
- Sačuvaj za kasnije
- Pošalji prijateljima
Pošto je Instagram platforma koja je manje službena tu možemo vidjeti mnogo ležernije opcije poput, baci lajk, opiči share, i slično. Sve su to vrste poziva na akciju.
Marketari svakim danom postaju sve inovativniji, kreativniji, domišljatiji, originalniji, kako bi se približili kupcima. Cilj svakog marketing oglasa, teksta, posta, vizuala, jeste neki poziv na akciju. Svi se trude da pri tome ne budu “preklikani”, “skrolovani”, “skipani” odnosno preskočeni. Ako se još uvijek pitate kako do bolje prodaje, čitajte nas opet, uskoro donosimo još korisnih savjeta.
Do tipkanja.