[su_heading]Kada ste posljednji put kupili nešto bez da ste pogledali recenzije za taj proizvod? Ako ste kao ja, čak i najobičnije kupovine će vas podstaknuti da napravite istraživanje vrijedno akademske disertacije. A kada su u pitanju veće stvari, kao godišnji odmor, pogledam toliko recenzija da se prosto iznenadim kako mi internet i dalje radi.[/su_heading]
Zašto mi to ustvari radimo? Jedan od razloga je zato što imamo mnogo više opcija nego prije. Imati više izbora je odlično, ali u isto vrijeme otežava donošenje odluke, a samim time oduzima i više vremena. Da bismo bili sigurni da donosimo pravu odluku, mi potporu, odgovore i inspiraciju tražimo u recenzijama koje su ostavili ljudi koji su već koristili traženi proizvod.
Ovo nije nikakav novitet; ljudi to oduvijek rade, ali način na koji to radimo danas je drugačiji nego prije. U prošlosti, recenzije su bile u pismenoj formi, te bi ih ljudi čitali kako bi im pomogle donijeti odluku. Danas se ljudi sve više okreću video zapisima, čiji živopisan format nam dozvoljava da kroz iskustva drugih ljudi, i mi na neki način doživimo, iskusimo i probamo proizvod prije nego što ga kupimo.
Da bismo bolje razumjeli današnji “isprobaj i kupi” mindset i kako će ovaj novi način donošenja odluka utjecati na brendove, analizirali smo podatke s YouTube-a, te smo i intervjuirali nekoliko ljudi.
Video zapisi mijenjaju način na koji ljudi kupuju
Nekada davno, kupci su se oslanjali samo na reklame, profesionalne recenzente i usmene preporuke prilikom evaluiranja proizvoda. Danas je kupovno ponašanje mnogo kompliciranije, a video zapisi igraju sve važniju ulogu u tome. Na primjer, u posljednjih godinu dana, čak 40% korisnika YouTube-a se okrenulo upravo ovoj platformi kako bi saznali nešto više o proizvodima prije nego ih kupe.
Ljude privlači bogatstvo i živopisnost video sadržaja, jer im upravo to pomaže da iskuse i dožive proizvod onako kako to riječi ne mogu opisati i prenijeti. Kada je u pitanju kupovina kozmetičkih proizvoda, jedna sagovornica nam je rekla: [su_quote]Više volim gledati video zapise u kojima se predstavlja neki proizvod, nego čitati članak na blogu, iz razloga što u videu mogu vidjeti boje i proizvod kakav jeste.[/su_quote]
Drugi sagovornik je imao sličan stav po pitanju kupovine automobila: [su_quote]Želim da vidim testnu vožnju automobila i da čujem mišljenje osobe koja vozi. [/su_quote]
Takvog su stava i mnogi drugi. Kada bi sabrali vrijeme koje su ljudi proveli na YouTube-u gledajući video zapise prve vožnje automobila (tzv. First Ride), taj broj bi bio jednak vremenu utrošenom da se 45.000 puta odveze automobilom od New Yorka do San Francisca.
Ali online testne vožnje nisu jedini hit – ljudi također koriste video snimke kako bi virtuelno odlazili u kupovinu.
“Kupuj sa mnom” (tzv. Shop with me) video snimci u kojima gledaoci prate i gledaju ljude kako kupuju su također enormno popularni. Vrijeme gledanja ovakvih video snimaka je poraslo 1000% u posljednje tri godine. Ovakav sadržaj i format, dopušta gledaocima da iskuse šoping avanturu kroz nekoga kome vjeruju, te u tom procesu procijene i donesu odluku da li je neki proizvod adekvatan za njih.
Ljudi žele čuti i dobre i loše strane
Da bi dobili pravu sliku o proizvodu, ljudi aktivno traže vjerodostojne, iskrene recenzije. Jedan korisnik YouTube-a nam je rekao: [su_quote]Želim čuti i dobre i loše strane. Također, želim vidjeti kakve su performanse proizvoda u uslovima koji nisu optimalni.[/su_quote]
Nema sumnje, kupci i dalje informacije traže od proizvođača proizvoda koji su od interesa. Ali to je u procesu razmatranja samo mali dio. Kupci znaju da će brendovi ponuditi samo dio priče, ali oni žele imati cijelu sliku prije nego što odluče potrošiti svoj novac. Tokom istraživanja, jedan sagovornik nam je rekao: [su_quote]Osim kada se radi o glumcu u reklami, ovakvi sadržaji vam daju osjećaj sigurnosti prilikom kupovine.[/su_quote]
Šta novi “isprobaj i kupi” mindset znači za brendove?
S obzirom da mnogo kupaca nije u mogućnosti dotaknuti i fizički iskusiti proizvod prije nego što ga kupe, brendovi moraju osmisliti kreativne načine da pomognu ljudima da i u online svijetu iskuse proizvod. Oživite svoj proizvod u online svijetu i neka to bude ono što vas razlikuje od ostalih; kao primjer može poslužiti virtuelna stvarnost ili proširena stvarnost, kao što je L’Oréal Makeup Genius app koja omogućava korisnicima da virtuelno isprobaju kozmetiku.
Imajte na umu da negdje tamo postoji zajednica ljudi koji testiraju i evaluiraju proizvode, uključujući i vaše. Sve karakteristike proizvoda koje navedete, oni će provjeriti, pa znajte da uvijek trebate stajati iza vaših riječi i ponuditi što tačniju i vjerodostojniju sliku svojih proizvoda.
Izvor: Think With Google