[su_heading]Instagram nam u 2018. godini donosi jedan dugo očekivani update koji će biznis korisnicima dodatno olakšati upravljanje Instagram računom. Privatni korisnici će, nažalost, morati sačekati nove funkcionalnosti do 2019. godine.[/su_heading]
Sa preko 700 miliona aktivnih korisnika, Instagram je jedna od brzorastućih društvenih mreža na kojoj korisnici svakodnevno dijele slike, video zapise, live streamove i sl.
Sredinom 2016. godine, update koji je razveselio mnoge, bio je uvođenje opcije pokretanja biznis profila na ovoj društvenoj mreži. Na taj način, Instagram je omogućio korisnicima širom svijeta da budu prepoznati kao biznisi, da odluče na koji način će njihovi pratioci stupati u kontakt s njima, te im je omogućio i sponzoriranje objava, kao i uvid u analitike. U martu 2017. godine, 8 miliona biznisa u svijetu je imalo otvoren račun na Instagramu; u julu je taj broj porastao na 15 miliona, a posljednji podaci iz mjeseca novembra su pokazali da je taj broj jednak 25 miliona aktivnih biznis korisnika.
Za sve njih, Instagram donosi dugo traženi i dugo očekivani novitet – mogućnost zakazivanja objava i automatsko objavljivanje istih.
Zakazivanje je i prije bilo moguće… Ali, ne u potpunosti!
Zakazivanje objava na Instagramu je bilo i do sada moguće, uz pomoć aplikacija kao što su Later i Tailwind. Uz ove aplikacije, mogli ste vizualno isplanirati i kreirati svoju objavu, unijeti potrebne opise i hashtagove i odlučiti o vremenu objavljivanja. Međutim, ove aplikacije nisu imale opciju da auto post-uju objavu u vrijeme koje ste podesili. Princip na kojem su funkcionirale jeste da vam dopuste da isplanirate svoju objavu i uveliko olakšate sebi posao, ali biste u vrijeme kada treba objaviti sliku ili video zapis, dobili podsjetnik koji vas obavještava da je vrijeme za objavu. Nakon toga, morali biste svejedno sami otvoriti aplikaciju i objaviti pripremljeni sadržaj. Najčešći problem kod ovakvog pristupa jeste da korisnici često zaborave objaviti sadržaj, ili u trenutku kada dobiju podsjetnik nisu u prilici otvoriti aplikaciju i pozabaviti se objavljivanjem.
Najnoviji Instagram update = problem solved
Još prošle godine, Instagram je započeo unaprjeđivanje Instagram API-ja (Application Programming Interface) u Instagram Graph API, koji se ustvari bazira na Facebook Graph API-ju. Cilj je bio omogućiti i olakšati biznis korisnicima da efektivnije upravljaju svojim organskim prisustvom na ovoj društvenoj mreži. Biznis korisnici su dobili bolji i pregledniji pristup metrikama koji se tiču njihovih objava, te mogućnost upravljanja komentarima (skrivanje komentara i o(ne)mogućavanje komentiranja objava). Važno je istaknuti i da su ove funkcionalnosti dostupne kroz korištenje aplikacija trećih lica, koje su Facebook i Instagram Marketing partneri.
Instagram je prije nekoliko dana riješio ono što je mučilo sve biznis korisnike, a to je zakazivanje objava, te njihovo automatsko objavljivanje u unaprijed podešeno vrijeme. Ovo se odnosi na organske objave na ovoj društvenoj mreži, ali ne i na plaćene. Biznis korisnici će moći u potpunosti uploadovati sadržaj, odabrati sve potrebne filtere i efekte, unijeti opise i hashtagove, oznake za lokaciju i slično, te podesiti vrijeme u koje žele da se sadržaj samostalno objavi.
Iako posao oko planiranja objava zna biti dugotrajan i mukotrpan, ova aplikacija će omogućiti da jednom kada isplanirate i podesite sve objave, budete mirni neko vrijeme. Ono što je važno istaknuti jeste, da kao što je slučaj i sa prethodnim update-ima, i ove funkcionalnosti možete koristiti kroz aplikacije trećih lica, kao što su Hootsuite i Sprout Social; ne možete im pristupiti direktno kroz Instagram, jer one nisu integrirane u samu aplikaciju.
Pored zakazivanja organskih objava, postoje i još neke funkcionalnosti koje su dio najnovijeg update-a. Naime, biznis korisnici će uz Mentions moći vidjeti i javne objave na kojima su označeni ili u kojima su spomenuti, a Business Discovery će im omogućiti da vide i druge biznis profile.
Kakve promjene će donijeti najnoviji update?
Oni koji malo bolje poznaju Instagram, znaju da je to društvena mreža koja je od svojih početaka preferirala dijeljenje sadržaja u real time-u. Možda je to i razlog zašto se toliko dugo čekalo na ovaj najnoviji update.
Međutim, izgleda da Instagram polahko napušta takav princip funkcioniranja, a to nam dodatno potvrđuje i činjenica da od novembra mjeseca Instagram dozvoljava i dijeljenje story-ja starijih od 24h. Ipak, favoriziranje real-time diljenja sadržaja ne treba biti u potpunosti odbačeno; potrebno je još mnogo vremena i analize da bi se sa sigurnošću moglo bilo šta tvrditi.
Dok jedni odvažno tvrde da će zakazivanje objava utjecati na smanjenje reach-a, upravo zbog toga što Instagram preferira real-time dijeljenje sadržaja, drugi smatraju da će baš ova funkcionalnost utjecati na povećanje reach-a, iz razloga što Instagram favorizira konzistentnost i regularnost u dijeljenju sadržaja. Preostaje nam da sačekamo da vrijeme pokaže koja strana je upravu.