Lilium

Formule za pisanje dužeg sadržaja

Koje formule za pisanje možete iskoristiti za pisanje dužeg sadržaja (blog teksta, emaila, newslettera, itd.)? Saznajte u ovom blog tekstu.

U jednom od prijašnjih blogova, konkretno, Kako napisati objave za društvene mreže?, dotaknuo sam se nekih osnovnih formula za pisanje koje možete iskoristiti za kreiranje kraćeg sadržaja, tj. objava za društvene mreže. Spomenuo sam AIDA-u, ACCA te formulu za pisanje PAS.

U ovom blogu predstavit ću modificiranu formulu za pisanje AIDA-u, tj. AIDCA-u i formulu za pisanje 4 P. Radi se o formulama koje su stvorene kako bi vam pomogle u osmišljavanju i kreiranju dužeg tekstualnog sadržaja.

Moram naglasiti da formule za pisanje treba uzeti kao pomoćno sredstvo (recimo kao pomoćni kotači na dječjem biciklu) i da ih se ne treba držati doslovce. Slobodno oslobodite svoju kreativnost i igrajte se s riječima i konceptima. Ako osjećate potrebu da u tekst ubaciti rimu, ubacite rimu, ako osjetite da biste u tekst trebali ubaciti neki zanimljiv i interesantan citat, ubacite ga, zašto ne, pogotovo ako pišete za svoju dušu.

Formule za pisanje su dobar putokaz kako bi vaš tekst trebao izgledati, koriste se već stoljećima (tijekom istraživanja o AIDA formuli došao sam do podatka da se pojavila nekad tijekom 19. stoljeća i smatra se jednom od najpoznatijih i najefikasnijih formula za pisanje) i mnogi poznati copywriteri ih koriste u procesu kreiranja sadržaja. Primjerice, 1925. godine John Caples, jedan od najpoznatijih copywritera ikad, koristio je formulu AIDA tijekom stvaranja svog najpoznatijeg copy-a, They Laughed When I Sat Down At the Piano But When I Started to Play!.

Idemo ih predstaviti, a za svaku od njih imam i primjer kako ih iskoristiti.

Formula za pisanje AIDCA

AIDCA je akronim sastavljen od sljedećih riječi:

A – Attention (Pažnja)

I – Interest (Interes)

D – Desire (Želja)

C – Conviction (Uvjerenje, Potvrda) te

A – Action (Poziv na akciju).

Dakle, privući pozornost (najčešće s naslovom i prvom rečenicom unutar teksta), zatim izazvati interes kroz dio teksta u kojem dajete dodatne informacije i produbljujete pozornost, potom razviti želju, dakle objasniti zašto je vaš proizvod ili usluga zanimljiva i dokazati to s određenom potvrdom te na kraju pozvati na akciju.

Formule za pisanje, formula AIDCA, Lilium blog

Slijedi primjer jednog službenog maila u kojem je pozornost istaknuta kroz naslov maila, a koji je napisan po formuli za pisanje AIDCA.

Primjer AIDCA-e

APrimijećen propust na Vašoj Google Business Kartici

Poštovani,

Ja sam X Y, voditelj odjela digitalnog marketinga tvrtke Z.

Primijetili smo jedan propust koji imate pa Vam želimo ukazati na njega.

Naime, na Google business kartici Vaše tvrtke imate mnogo recenzija Vaših korisnika na koje niste odgovorili.

Isto tako, imate i neodgovorena pitanja koja dobivate na karticama. U privitku smo Vam stavili screenshotove kako biste i sami vidjeli gdje je propust.

I – Google business kartica Vam je, zapravo, društveni kanal na kojem možete objavljivati postove, odgovarati na recenzije i poruke zainteresiranih, objavljivati ponude, itd. Mogli bismo ovaj propust usporediti kao da Vam je jedan od kanala društvenih mreža, tipa Facebook stranica ili Instagram stranica u potpunosti neiskorištena te da gubite pozitivan PR koji Vaša tvrtka zasigurno ima i koji ste s vremenom stjecali.

D – Inače, odjel digitalnog marketinga tvrtke Z za svoje klijente, između ostalog, vodi i društvene mreže (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube) pa tako i Google business kartice na kojima predstavljamo proizvode i usluge kojima se naši klijenti bave, odgovaramo na upite i na recenzije te na ovaj način pratimo i kreiramo digitalni identitet tvrtke.

C – Naše usluge digitalnog marketinga koriste sljedeće tvrtke čije testimonijale možete pročitati na našoj web stranici u dijelu posvećenom našim klijentima.

Link od web stranice.

Više o  uslugama iz područja digitalnog marketinga koje pruža odjel digitalnog marketinga tvrtke Z možete pročitati u našem blog tekstu u kojem predstavljamo naš odjel:

Link od bloga

A – Možemo Vam predstaviti naše usluge vođenja društvenih mreža pobliže kroz kratku prezentaciju, posebno kreiranu za Vašu tvrtku.

Kontakt telefon naše tvrtke je …..

ili na broj mobitela:​ … (X Y)

Slobodno pozovite ili se javite na mail kako bismo dogovorili daljnje korake potencijalne suradnje.

Lijep pozdrav

Formula za pisanje 4 P

Formula za pisanje 4 P skraćenica je od:

Promise – Obećanje

Picture – Slika

Prove – Dokaz

Push – Akcija

Svoj tekst započinjete tako da svojim čitateljima predstavljate intrigirajuće obećanje koje ćete kroz ilustraciju predstaviti, tj. kako će izgledati čitateljev svijet nakon što se obećanje realizira.

Nakon što ste obećali te naslikali kako će izgledati čitateljev život nakon što se ispuni obećanje o boljem životu koje donosi vaš proizvod ili usluga, pružit ćete dokaz da je to uistinu tako te ćete čitatelja potaknuti na akciju.

Formula za pisanje 4 P, Lilium blog

Slijedi primjer formule za pisanje 4 P u vidu newslettera namijenjenog sredovječnim osobama koje vode borbu s viškom kilograma.

Primjer 4 P

PromiseU potrazi ste za efikasnim rješenjem s kojim ćete se napokon riješiti viška kilograma?

Zasigurno se sjećate kako ste vitku i čvrstu figuru imali tijekom mladosti, zar ne?

No godine su učinile svoje.

Stres, posao, svakodnevni izazovi, mnoge kasne večere i slatkiši koje ste nezasitno jeli ne bi li pronašli utjehu (ili radost) kaznili su vaše tijelo koje se guši u masti i nezdravom salu.

Tlak vam je užasno visok, kolesterol također, a obiteljski liječnik vam je najgori mogući (ne)prijatelj koji vas prilikom svakog sistematskog pregleda upozorava da ste na brzoj jednosmjernoj cesti prema srčanom ili moždanom udaru koji bi vas mogao koštati skupo, životom.

Želite promjenu, tražite promjenu, no još uvijek je niste pronašli te ste zbog toga još više frustrirani, a svoju frustraciju nesvjesno izbacujete kroz nekontrolirano prejedanje, zar ne?

No, što ako bismo vam rekli da imamo rješenje za vas (ne, ovo nije tek jedna u nizu reklamnih ponuda za bezbrojne čajeve za mršavljenje ili čudotvorne pripravke na koje nailazite tijekom skrolanja po društvenim mrežama).

Što ako biste uistinu mogli vratiti svoje zdravlje i vitku liniju? I to bez muke i kruljenja u želudcu koji vas kao neukroćena zvijer upozorava da je vrijeme hranjenja.

Željeli biste to, zar ne?

Paint (Picture) – Zamislite, gledate se u ogledalo i pogled vam uzvraća zdravo i poznato mladoliko lice bez podbratka, bez natečenih obraza i vrata koji se spojio s ramenima.

Gipko, zategnuto tijelo, ravan stomak i tanke vitke noge koje ste zadnji put vidjeli nekad tijekom davno prošle, nepovratne mladosti.

Zamislite samo koliko zapanjenih pogleda biste privlačili, zadivljenih pogleda vaših vršnjaka koji su slika i prilika vas prije nego ste pronašli pilule za reguliranje teka X.

Vjerojatno bi vas zaustavljali na cesti i povlačili za rukav ne biste li im otkrili gdje ste pronašli eliksir mladosti koji je vaše tijelo vratilo u zdravu, mladenačku formu koju osjećate svakim atomom.

Iz vas pršti životna energija koja isijava kao jako ljetno sunce u zenitu, a pakovanje pilula za reguliranje teka X držite uokvirene kao najljepšu sliku na zidu vaše spavaće sobe. Zašto? Iz zahvalnosti što su vam vratile zdravlje i pomlađen izgled.

Prove – Pilule za reguliranje teka X rezultat su višegodišnjeg testiranja i istraživanja farmaceutske tvrtke XY. Iscrpno ispitivanje i proučavanje dovelo je do fenomenalnog rezultata. Radi se o pilulama koje su 100 % djelotvorne i u potpunosti sigurne za zdravlje. Blokiraju i reguliraju tek na prirodan način, bez nuspojava. Trogodišnja provedena studija na prestižnom medicinskom fakultetu Z dokazala je da su pacijenti koji su imali problem s viškom kilograma u vremenskom razdoblju od 90 dana u prosjeku gubili između 15 i 25 kilograma, bez utjecaja na organizam i bez ikakvih kontraindikacija. Nakon terapijskog razdoblja od tri mjeseca, svi testirani pacijenti bili su nadgledani 12 mjeseci te se pokazalo da je čak 85 % testiranih zadržalo stečenu težinu, bez povratka starim navikama prejedanja i gomilanju kilograma. O ovoj studiji i svjedočenjima ispitanika možete pročitati u medicinskom magazinu XYZ – link na tekst u magazinu.

Push – Kako ste redovni čitatelj našeg newslettera, pripadate našem ekskluzivnom klubu te vam nudimo mogućnost kupnje ovih čarobnih pilula za reguliranje teka uz popust od čak 20 %.

No to nije sve.

Članovima našeg kluba čitatelja newslettera nudimo i garanciju na kupljene proizvode. To znači da bez obzira kad ste kupili ove čudotvorne pilule za regulaciju teka, ako niste zadovoljni učinkom, pošaljite ih nazad i mi vam isti radni dan vraćamo vaš novac!

Požurite jer popust vrijedi idućih 48 sati ili do isteka zaliha.

Ne zaboravite, uz pilule za regulaciju teka X, osigurali ste sebi novu mladost i zdravlje.

Naručite odmah!

Zaključak

Inače, u ovom tekstu koristio sam, između ostalog, i scarcity pristup koji se može iskoristiti kroz dva načina:

  • Oskudnost proizvoda i
  • Oskudnost vremena.

Radi se o veoma moćnoj copywriting tehnici koja onemogućuje prolongiranje akcije. To je veoma važno jer su istraživanja pokazala da prolongiranje, tj. odgađanje akcije (kupnje, poziva, itd.), uglavnom na kraju postaje i konačno odustajanje od akcije.

Kao dobra literatura o scarcity pristupu koju bih preporučio svima koje zanima ne samo ova tehnika već i druge tehnike uvjeravanja jest „Influence“ („Utjecaj“) od Roberta Cialdinija. Isto tako, a spomenuo sam i u prošlom blogu, svi oni koji žele ući u svijet digitalnog marketinga na našoj blog stranici pronaći će opsežan i iscrpan tekst o tehnikama i alatima digitalnog marketinga koji će vam pomoći u ulasku u svijet digitalnog marketinga.

To je to za ovaj put.

Nadam se da će vam predstavljene formule za pisanje pomoći u stvaranju tekstualnog sadržaja, a naglasit ću još jednom, gledajte na njih kao na pomoćno sredstvo, ne i kao striktne upute, ne pravite kolač po receptu 🙂

Do idućeg teksta,


Posted

in

by