Lilium

Facebook Shop je tu! Hoćemo li ga iskoristiti?

[su_heading size=”18″ margin=”30″]Nakon godina rada i mnogo pokušaja pronalaska načina da se unaprijedi eCommerce, pandemija COVID-19 napokon je dala poticaj Facebooku da napravi sljedeći veliki korak.[/su_heading]

Postavljanje Facebook Shopa za Facebook i Instagram kao mjesta koje će omogućiti lakše uspostavljanje online prodaje čini se kao dobar potez. Ovako je to Facebook objasnio: “Facebook Shop olakšava kompanijama da postave jedinstvenu internetsku trgovinu kako bi kupci mogli pristupiti i Facebooku i Instagramu. Stvaranje Facebook Shopa je besplatno i jednostavno. Kompanije mogu odabrati proizvode koje žele predstavljati iz svog kataloga, a zatim prilagoditi izgled i izgled njihove trgovine s naslovnicom i akcentnim bojama koje predstavljaju njihovu robnu marku. To znači da svaki prodavač, bez obzira na njihovu veličinu ili budžet, može dovesti svoje poslovanje na mrežu i povezati se s kupcima gdje god i kad god im to odgovara. “

Evo primjera kako izgleda Builder trgovina:

Glavni cilj Facebooka bit će da ovaj postupak bude što jednostavniji, kako bi se maksimiziralo preuzimanje mogućnosti Shopa. S jedne platforme brendovi će moći graditi svoje Shopove/Trgovine, kako na Facebooku, tako i na Instagramu – ali to neće biti dostupno svima odmah.

S korisničke strane, kupci će moći pregledati cijelu kolekciju, označiti i spremiti proizvode koji ih zanimaju i onda napraviti narudžbu na internetskoj stranici kompanije. Što je možda donekle trenutno i mana Facebook Shopa.  Tako bi značajne promjene donijelo naručivanje bez napuštanja aplikacije, ali tu mogućnost trenutno mogu koristiti samo kupci u SAD-u.

Facebook Shop jeste praktično i jednostavno rješenje, ali nije dugoročno. Online trgovina je budućnost i svaka ozbiljna firma treba gledati da u dogledno vrijeme uloži u web trgovinu. 

Nije definisano kada će svaka regija i/ili posao moći pristupiti trgovinama, ali kao što je napomenuto, Facebook će vremenom obavijestiti menadžere stranica jer donosi više novih mogućnosti. Uz sve to, Facebook dodaje i nove alate za video povezivanje za daljnje olakšavanje aktivnosti e-trgovine:

“Ljudi već godinama koriste videozapise uživo na našim aplikacijama kako bi predstavili proizvode, od prodavaonica cipela koje najavljuju nove kolekcije do beauty influencera koji isprobavaju različite proizvode. Sada olakšavamo kupovinu proizvoda u stvarnom vremenu. Uskoro će prodavači, robne marke i autori moći označiti proizvode iz svog Facebook Shopa ili kataloga, a ti će proizvodi biti prikazani pri dnu videa kako bi ih ljudi mogli jednostavno dodirnuti da bi saznali više i kupili.”

Još su nepoznati svi detalji, jer Facebook još uvijek dovršava svoje planove i procese. Ali jedno je sigurno, mnogo više ćete primjećivati kompanije koje se takmiče za vašu pažnju. Ključni elementi od koristi za Facebook su: publika, ponuda i funkcionalnost. Facebook ima publiku s gotovo 3 milijarde aktivnih korisnika mjesečno u cijeloj svojoj plejadi aplikacija koje su u njihovom vlasništvu. Ključni i izazovan korak je funkcionalnost. Facebook je tražio alternativne načine za usmjeravanje plaćanja, a radi na poboljšanju funkcionalnosti s ciljem poticanja aktivnosti e-Commercea, piše SocialMedia Today.

Iako je u svom najavnom videu Mark Zuckerberg osnivanje Facebook Shopa zaveo u veo lijepih riječi, o tome kako su tražili način da pomognu malim i srednjim kompanijama, međutim stručnjaci navode kako nas malo toga od Facebooka može zaista uvjeriti da je “zbog zajednice i ljudi”. Mnogi analitičari smatraju i kako je ovaj izlet u eCommerce nešto sadržajniji nego se vidi na prvu, i to iz par aspekata. Navode ukoliko se recimo dogodi da je Facebook Shop neuspješan u očima Facebooka, te ga odluči ugasiti, oni koji bi se posvetili samo njemu bi bili u ozbiljnom problemu.