[su_heading]U posljednjih nekoliko godina, dosta srednjih i velikih kompanija, kako u našoj državi tako i šire, je koristilo društvene mreže u marketinške svrhe. Međutim, istraživanja su pokazala da, i pored značajnih ulaganja i napora, dosta marketara i dalje ne zna odrediti i pokazati koliki je stvarni utjecaj njihovih ulaganja u digitalni marketing. Stoga, bez obzira kakva je vaša strategija za digitalno oglašavanje, uvijek je dobro, s vremena na vrijeme, vratiti se na početak, revidirati sve korake i ciljeve, kako biste bili sigurni da dobro i kvalitetno implementirate svoje kampanje. Možda vam povremena revidiranja pokažu da je došlo vrijeme za neke nove strategije.[/su_heading]
Marketinški mag Philip Kotler jednom prilikom je rekao da nikada ne treba ulaziti u bitku, prije nego li dobijete rat na papiru. Kad je u pitanju digitalni marketing, čini se da dosta kompanija radi upravo suprotno. Bez jasno definiranog plana i precizne strategije, mnoge kompanije započinju oglašavanje na najutjecajnijim društvenim mrežama poput LinkedIna, Facebooka, Twittera i YouTubea. Čini se da u ovim slučajevima kompanije shvataju ove aktivnosti kao obični dodatak postojećim marketinškim aktivnostima, te ne vide potrebu za kreiranjem posebnih strategija. Da biste zaista ostvarili povrat investicije i maksimizirali učinak, potrebno je od samog početka kreirati jasnu strategiju za digitalno oglašavanje, te istu povezati sa vašom biznis strategijom.
Postoji nekoliko uobičajenih grešaka koje kompanije prave kada su u pitanju društvene mreže. Prva greška su početni ciljevi koji se vežu za društvene mreže. Kompanije obično prvo pristupe mrežama, a zatim postavljaju sebi cilj da povećaju broj pratilaca ili komentara. Ovaj pristup na prvi pogled izgleda smisleno, ali je upitno koliko komentari ili povećan broj pratilaca zapravo doprinose vašoj kompaniji?
Druga velika greška je ograničavanje vaše kompanije samo na jednu ili dvije društvene mreže. [su_pullquote]Uspjeh često ovisi o strategiji korištenja više društvenih mreža[/su_pullquote] Još uvijek je jako mali procenat kompanije koje koriste Youtube i Instagram, a bosanskohercegovačke kompanije koje vode korporativne blogove mogu se izbrojati na prste. Ako ne koristite nabrojane društvene medije, možete propustiti vrijedne poslovne prilike.
Dakle, kako ćete se pobrinuti da se uloženi napori u društvene medije budu u skladu sa onim što je važno vašoj kompaniji? Počnite temeljeći svoju društvenu strategiju na poslovnim ciljevima, a zatim slijedite to razmišljanje kada su u pitanju ciljna tržišta, online platforme, alati i mjerila.
Različiti organizacijski ciljevi i ciljna tržišta često zahtijevaju različite kanale i alate komunikacije. Nemojte jednostavno postavljati ciljeve i fokusirati se samo na društvene mreže na kojima ste već prisutni, jer je to također jedna od čestih grešaka koje kompanije prave. Platforme koje već koristite mogu biti pogrešne za vaše poslovne ciljeve. Postavite sebi pitanje, da li bi kanali na kojima niste prisutni možda bili bolje rješenje za ono što želite da ostvarite?
Da biste identificirali najznačajnije poslovne ciljeve, prođite kroz pitanja kao što su: Koje brojeve morate ostvariti? Kako ćete znati da ste uspješni? Kako vaš nadređeni može procijeniti uspješnost toga što radite? Šta je novitet u poslovanju? Poslovni ciljevi mogu varirati, od stvaranja potencijalnih kupaca i povećanja prodaje do povećanja svijesti o brendu.
Stoga vaši ciljevi ne bi trebali zvučati ovako: [su_quote]U roku od šest mjeseci povećati broj pratilaca na Facebook-u i povećati angažman objavljivanjem najmanje pet objava sedmično.[/su_quote]
To nije jasan cilj, već taktika! Dobar cilj bi mogao biti: [su_quote]Povećati svijest o brendu za 20% za osobe od 18 do 25 godina, u roku od šest mjeseci.[/su_quote]
Kada razmišljate o platformama, razmislite na kojima biste trebali biti, a na kojima ne. Imajte na umu da slijepo povećanje angažmana na društvenoj mreži na kojoj ste trenutno aktivni ne znači ostvarenje poslovnih ciljeva. Ponekad i smanjenje aktivnosti na društvenim mrežama donosi bolje rezultate za kompaniju.
Nakon što identificirate svoje ciljeve i odaberete odgovarajuće platforme, trebate stvoriti sadržaj koji će imati vrijednost za ciljanu publiku. Riješite problem sa kojim se suočavaju, prenesite im pravovremenu poruku ili im jednostavno stavite osmijeh na lice. Priče koje izazivaju emociju imaju tendenciju boljih rezultata od izravnih prodajnih poruka. Čak i plaćeni postovi na društvenim mrežama samo kupuju doseg. Sam sadržaj mora biti dovoljno privlačan da osobu navede na akciju. Osim toga, vrijedan sadržaj se najčešće dijeli, što dodatno povećava vaš doseg. I zapamtite, ne možete postaviti isti sadržaj na sve društvene mreže, prilagodite ga društvenoj mreži, jer ćete tako postići bolje rezultate.
Kreirajte sadržaj koji podstiče interakciju. Odgovorite na poruke koje zahtijevaju odgovore. U velikom broju slučajeva, ovo je ogromna propuštena prilika. Vaš odgovori, čak i na negativne komentare, mogu u mnogome poboljšati sliku vašeg brenda u javnosti. Na ovaj način možete dosegnuti do novih kupaca i zadržati postojeće. Ovisno o vašoj industriji, možda ćete trebati odjel koji se bavi društvenim mrežama ili ćete angažovati agenciju, ali ne zaboravite da je u društvu neophodna dvosmjerna komunikacija.
Izvor: https://hbr.org/2018/01/the-basic-social-media-mistakes-companies-still-make