Lilium

Treba li chatbot tehnologijama dati prednost i potpuno zaboraviti email marketing?

[su_heading]Chatbotovi su računarski programi koji oponašaju razgovor sa ljudima, koristeći vještačku inteligenciju. Zanimljivo je da su se oni pokazali efikasnim za marketing i prodaju, gdje je interesantna informacija da trenutno postoji 300,000 chatbotova koji su aktivni na Facebook Messengeru. [/su_heading]

Uz konstantnu upotrebu chatbotova, mnogi smatraju da je email marketingu došao kraj. Iz tog proizlazi pitanje, da li su zaista chatbotovi validan razlog da email marketing postane prošlost?

Prednost Chatbotova

Vjerovatno ste čuli da je budućnost komunikacije u chatbotu. To je tačno, i uskoro će se podrazumijevati takav način komunikacije sa klijentima. Marketing putem chatbota također može biti veoma uspješan. Međutim, nije svrha u kreiranju mnogo sadržaja i zatrpavanju korisnika slanjem desetina nepotrebnih poruka. Osim što bi korisnici bili zbunjeni, postigli bismo i suprotan efekat.

Najbitnija prednost ove tehnologije je veći angažman korisnika, bolja interakcija sa korisnicima, te brže plasiranje željene informacije do korisnika u odnosu na email. Korisnici vrlo često postavljaju ista pitanja koja su vezana za cijenu vaših proizvoda, usluga ili su to pitanja o osnovnim informacijama koje su vezane za vaše poslovanje. U tom slučaju, uz pomoć chatbota, vi možete olakšati komunikaciju sa vašim korisnicima, te unaprijed pripremiti odgovore na najčešće postavljena pitanja.

Prednosti emaila

S druge strane, veliki procenat ljudi koristi email. Prilikom kupovine novog mobilnog uređaja, jedan od prvih koraka je registracija email adrese. Također, email adresa nam je potrebna da pristupimo raznim platformama bez obzira da li se radi o društvenim mrežama, profesionalnim platformama, platformama za edukaciju ili zabavu.

Jasno je da su mlađe generacije, koristeći internet svakodnevno, navikle na to da veoma brzo dolaze do povratnih informacija. Jednim dijelom možemo “okriviti” i društvene mreže za njihovu “ovisnost” i pretjerano korištenje istih. Stoga, oni su naviknuti na automatske, brže odgovore.

Određen broj korisnika nema Facebook nalog, te svaka osoba ne posjeduje isti operativni sistem i mobilni telefon. To je ustvari jedna od prednosti email komunikacije, jer skoro svi posjeduju email adresu. Koristeći email marketing, kao alat promocije, imate mogućnost da targetirate veće tržiste, a s tim osiguravate da vaša promocija ima veći doseg.

Šta izabrati na kraju?

Prvo na što trebate obratiti pažnju jeste vaša ciljna skupina, a potom sadržaj koji promovišete.

Email marketing najčešće koriste brendovi čija su ciljna skupina stariji ljudi ili u onim slučajevima kada želite ostvariti veći doseg. Email je idealan za one koji žele iskomunicirati veću količinu sadržaja.

S druge strane, brendovi s mlađom cijljnom skupinom svakako bi trebali uzeti u obzir prednosti chatbot tehnologije.

Uz pomoć chatbot tehnologije, brendovi mogu brzo doći do svoje ciljane publike, na platformama koje najčešće koriste. Startupi, također, mogu imati koristi zahvaljujući neposrednoj povratnoj informaciji korisnika chatbota, omogućujući im da implementiraju povratne informacije i brzo prilagode svoje poruke. Interaktivnost koju nude chatbotovi može biti velika prednost za online kupovinu i ljude koje žele olakšati kupovinu pomoću najnovije tehnologije.

Naravno, da biste znali koji oblik komuniciranja donosi bolje rezultate, trebali biste testirati obje tehnologije. Chatbotovi i email marketing ne moraju biti konkurenti, oni mogu biti odličan tim. Pri kreiranju marketing plana, te određivanju ciljne skupine, uzmite u obzir oba kanala i osigurajte put vašeg proizvoda do potencijalnih korisnika.