Lilium

Kako će automatsko pokretanje videa povećati broj pregleda na YouTubeu?

[su_heading size=”15″ margin=”30″]Za sve ljubitelje YouTubea, kao i za sve one kojima je YouTube način zarade, dolazi jedna odlična novost – YouTube je objavio da će njihov najnoviji update – Autoplay on Home – korisnicima Androida i iOSa donijeti mogućnost automatskog pokretanja video zapisa na početnoj stranici, bez zvuka i sa popratnim titlovima.[/su_heading]

Iz YouTubea pojašnjavaju:

[su_quote]Čuli smo od mnogih korisnika da bi željeli imati neki lakši način da gledaju video zapise na YouTubeu kada su u pokretu. U narednim sedmicama, donosimo vam najnoviji update koji će vam omogućiti kratki pregled video zapisa kao i generalno jednostavnije i pristupačnije gledanje YouTubea bez zvuka kada ste u pokretu. Ova opcija je dostupna već više od pola godine YouTube Premium korisnicima na Android uređajima i možemo reći da su rezultati odlični. Kratki pregled video zapisa vam pomaže da donesete kvalitetnije i bolje informirane odluke o tome da li zaista želite pregledati u cjelosti neki video, što će rezultirati dužim engagementom za one video zapise koje odlučite pregledati.[/su_quote]

Korisnici će moći kontrolirati kako autoplay funkcionalnost funkcionira na njihovim uređajima – moći će u potpunosti isključiti ovu opciju ili će moći odabrati opciju da im ova funkcionalnost bude uključena samo kada su povezani na wi-fi. Ovaj novi update će bez sumnje povećati broj pregleda video zapisa, kao što je to bio slučaj i kod Facebooka kada je odlučio uvesti autoplay opciju, ali je pitanje da li će utjecati na povećanje gledanosti, odnosno broj gledalaca. To je pitanje na koje će YouTube korisnici i autori zasigurno aktivno tražiti odgovor u predstojećem periodu.

autoplay
Izvor: YouTube Help Forum

U videu kojeg je YouTube objavio prije nekoliko dana, product manager ove funkcionalnosti objašnjava razloge zašto je YouTube odlučio uvesti ovu funkcionalnost, te daje i kratki osvrt na potrošnju podataka koje će ova funkcionalnosti iziskivati, kao i na njene benefite. YouTube čelnici također naglašavaju da će od sada biti dostupne tri vrste titlova, što će također doprinijeti novoj funkcionalnosti. Naime, korisnici će moći birati između automatskih titlova, titlova uploadovanih od strane autora videa, te titlova uploadovanih od strane YouTube zajednice, odnosno drugih korisnika YouTubea. Ono što je zabrinulo YouTube autore jeste šta će se desiti sa njihovim video thumbnailima. Naime, autori posvećuju jako puno pažnje kreiranju savršenog thumbnaila za svaki njihov video, pa ih je zabrinula činjenica da će se video zapisi automatski pokretati, iz razloga što se onda njihovi thumbnaili neće uopće prikazivati korisnicima. Međutim, YouTube je i ovu situaciju dobro promislio, pa je podesio da se video zadrži nekoliko sekundi na thumbnailu, prije nego što ga automatski pokrene. Thumbnaili, osim što su kreativni izražaj autora, pomažu i korisnicima da brzo skeniraju sadržaje koje im se nude, te na osnovu toga naprave pretpostavku da li bi ih određeni sadržaj mogao zanimati.

Uzimajući u obzir da će autori zadržati svoje originalne thumbnaile, kao i potencijal autoplaya da poveća broj video pregleda, čini se da je ova funkcionalnost uistinu relevantna, te da će se pokazati korisnom za sve ljubitelje YouTube-a, a posebno za one kojima je ova mreža način zarade. Ono što ostaje kao glavno pitanje jeste da li će novi pregledi video zapisa biti rezultat angažiranosti korisnika ili rezultat nasumičnog automatskog pokretanja onda kada aplikacija ostane otvorena na početnoj stranici. Ukoliko vam autoplay ne donese željenu gledanost, uvijek se možete osloniti na YouTube oglašavanje – zagarantiran i siguran način da dosegnete ciljnu publiku, prenesete im vašu poruku i ostvarite željeni broj video pregleda. 

FAQ

[su_spoiler title=”Kako mogu isključiti opciju Autoplay on Home?”]Da biste isključili opciju Autoplay, potrebno je da otvorite postavke vašeg YouTubea. Unutar postavki, nalazi se sekcija Autoplay. Kada otvorite ovu sekciju, vidjet ćete podsekciju koja se naziva Autoplay next video, a koja služi da omogućite ili onemogućite automatsko pokretanje idućeg videa. Druga podsekcija je Autoplay on Home, te je to podsekcija u kojoj možete onemogućiti automatsko pokretanje videa na početnoj stranici. Pored ove opcije i opcije omogućivanja automatskog pokretanja, nalazi se i opcija pomoću koje možete podesiti da ova funkcionalnost bude uključena samo kada ste povezani na wi-fi.[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Šta će se desiti kada kliknem na video koji mi se automatski pokrenuo?”]Kada kliknete na video koji vam se automatski pokrenuo na početnoj stranici, ono što će se dalje desiti ovisi o tome koliko ste bili angažirani prilikom gledanja videa. Šta to znači? Ukoliko ste listali svoju početnu stranicu i zadržali se na nekom videu svega nekoliko sekundi, kada kliknete na taj video on će se pokrenuti ispočetka. Razlog tome je što YouTube smatra da niste bili dovoljno angažirani prilikom gledanja videa, te će vam isti pokrenuti ispočetka kako biste mogli upratiti svaki detalj i segment videa. Ukoliko ste se prilikom listanja početne stranice zadržali duže na nekom videu, YouTube će smatrati da je taj video kod vas izazvao veće interesovanje, te da ste bili više angažirani prilikom gledanja. Iz tog razloga, kada kliknete na taj video, on će vam se samo nastaviti prikazivati od one sekunde na kojoj ste stali.[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Da li opcija Autoplay on Home uzrokuje veću potrošnju mobilnih podataka?”]Video zapisi generalno troše više mobilnih podataka od ostalih sadržaja. Međutim, prilikom kreiranja Autoplay on Home funkcionalnosti, YouTube je nastojao maksimalno optimizirati količinu podataka potrebnih da se određeni video pregleda. Rezultat je taj da gledanje video zapisa na Home pageu iziskuje malo manju potrošnju podataka od gledanja videa na Watch pageu. Korisnici ne trebaju očekivati drastično manju potrošnju podataka, ali se ne trebaju ni brinuti oko toga da će zbog ove funkcionalnosti dobijati veće račune.[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Da li će Autoplay on Home utjecati na monetizaciju videa?”]Ono što predstavlja značajno pitanje za autore jeste da li će nova funkcionalnost utjecati na pad prihoda, na način da korisnici neće imati potrebu otvarati video ukoliko budu zadovoljni pregledom videa na home stranici. YouTube služba za pomoć i podršku korisnicima uvjerava autore da nova funkcionalnost neće utjecati na bilo kakve promjene u monetizaciji drugačije od uobičajenih, standardnih fluktuacija. Čelnici YouTubea smatraju da ukoliko se radi o sadržaju visokog kvaliteta, kreatori nemaju razloga za brigu, jer bi mogućnost automatskog pokretanja i pregleda video zapisa bez zvuka trebala utjecati na povećanje CTR-a (click-through ratea).[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Kakva je razlika između automatskih titlova i drugih titlova na YouTubeu?”]Automatski titlovi imaju za cilj da učine YouTube dostupnim ljudima širom svijeta. Ovi titlovi su bazirani na prepoznavanju govora i machine learning algoritmima. YouTube konstantno nastoji unaprijediti automatske titlove i maksimalno ih iskoristiti da približi YouTube svim korisnicima, bez obzira gdje se oni nalazili. Automatski titlovi zasigurno nisu savršeni, te je iz tog razloga korisnicima dostupna opcija da uređuju automatske titlove. Potrebno je otići u Video Manager, izabrati Creator Studio, te pored onog videa čije titlove želite uređivati odabrati opciju “edit > subtitles and CC”. Pored toga, s obzirom na nesavršenost ovih titlova, korisnicima su dostupne i druge vrste titlova. Titlovi uploadovani od strane autora videa – autori najbolje poznaju svoje video zapise, te su najrelevantnije osobe za titlovanje istih. Titlove je moguće dodati na svaki video u svako vrijeme; potrebno ih je samo napisati ili uploadovati postojeći dokument koji sadrži titlove. Za ove opcije potrebno je otvoriti Video Manager, te pored videa kojeg želite uređivati izabrati opciju “edit > subtitles and CC > Add new subtitles or CC”. Titlovi uploadovani od strane YouTube zajednice/drugih korisnika YouTubea – YouTube zajednica u značajnoj mjeri može pomoći autorima da dosegnu širi auditorij na način da dodaju titlove, opis, transkripciju videa, prevod na druge jezike i slično. Titlovi su moderirani od strane YouTube-a, a moguće je i da ih autor videa pregleda prije nego što oni budu objavljeni. Također, ove titlove je u bilo koje vrijeme moguće i mijenjati i uređivati. Da biste odobrili YouTube zajednici da doprinese vašem videu, potrebno je da odete u Creator Studio te izaberete opciju “Translation & Transcription > Community Contributions > ON”.[/su_spoiler]