Lilium

On-page SEO, pravila i savjeti

Što je to On-page SEO, kako ga implementirati na svojoj web stranici te na što treba obratiti pozornost, saznajte u novom blog tekstu.

U prošlom blog tekstu predstavili smo SEO (Search Engine Optimization) te objasnili od kojih se sve tehnika sastoji.

Dakle, tehnike SEO-a su:

    1.ON PAGE SEO,

    2.OFF PAGE SEO,

    3.TECHNICAL SEO te

    4.Local SEO

Kao što smo bili naglasili, Off-page SEO bazira se na akcije izvan sitea, Technical SEO povezan je uz tehnički dio stranice, a Local SEO orijentiran je na uže geografsko područje.

No, što je to On-page SEO?

On-page SEO, pravila i savjeti, Lilium Blog
On-page SEO, pravila i savjeti, Lilium Blog

Što je to On-page SEO?

On-page SEO tehnike podrazumijevaju aktivnosti koje poduzimamo na samoj web stranici, a u svrhu boljeg rangiranja na tražilici.

Koje su to aktivnosti?

Primjerice, pod On-page SEO podrazumijeva se sav tekstualni sadržaj na stranici, ALT opisi fotografija (čiju težinu smo adekvatno smanjili kroz razne alate kako bismo se osigurali da nam “teške” , “velike” fotografije ne usporavaju web stranicu), naslovi i meta opisi, zatim struktura unutarnjeg linkanja pojedinačnih stranica unutar web stranice te pravilno strukturirani naslovi (H1, H2, H3…).

Veliku pozornost treba posvetiti tekstualnom sadržaju budući da je to backbone On-page SEO-a.

Savjeti i pravila za tekstualni sadržaj

Vjerojatno najvažniji savjet za On-page SEO koji mogu dati jest da na svojoj web stranici posjedujete Blog sekciju, a evo i zbog čega.

Naime, kako bismo razumjeli svu važnost On-page SEO-a potrebno je da sagledamo širu sliku, a kako bismo ju na pravilan način sagledali, iskoristit ćemo jedan primjer.

Savjeti i pravila za tekstualni sadržaj za On-page SEO, Lilium Blog
Savjeti i pravila za tekstualni sadržaj za On-page SEO, Lilium Blog

Primjer implementacije On-page SEO tehnika

Recimo da posjedujete plantažu aronije i da ste pokrenuli proizvodnju matičnog soka od aronije.

Posjedujete web stranicu, otvorili ste i naloge na društvenim mrežama, aktivni ste na njima, pokrećete nagradne igre kako biste povećali broj pratitelja, broj likeova, itd.

Međutim, na organskoj pretrazi se ne pojavljujete nikako.

Razlog leži u tomu što niste implementirali On-page SEO tehnike, nemate blog sekciju na siteu, niste istražili ključne riječi pa ste se prilikom imenovanja stranica i kategorija vodili unutarnjim osjećajem, niste postavili Google Analytics i Google Search Consoleu ili ipak posjedujete ove alate, ali ne znate pročitati podatke koje vam predstavljaju, itd.

Kako biste barem nekako bili prisutni pri organskom pretraživanju, postavljate Google Ads Search kampanje i na ovaj način kompenzirate odsustvo vaše web stranice na tražilicama.

Međutim, ako biste počeli primjenjivati On-page SEO tehnike vaša vidljivost na mreži bi se mogla značajno poboljšati, a evo i kako.

Kako do organskog rasta prometa, Lilium Blog
Kako do organskog rasta prometa uz On-page SEO tehnike, Lilium Blog

Prvo što biste napravili jest da biste kreirali Blog sekciju.

Zatim biste kroz alate za provjeru ključnih riječi kao i kroz GA i GSC saznali koje su to ključne riječi koje javnost traži, a povezana je sa sokom od aronije kao i s vašom stranicom (dakle provjereni podaci, a ne osjećaj, intuicija i što ste već do sad koristili).

Nakon što ste saznali koje su ključne riječi tražene, možete kreirati dokument u kojem se nalaze buduće teme vaše blog sekcije.

Naravno, nećete odmah krenuti s pisanjem blog teksta za najtraženiju i najpopularniju ključnu riječ (recimo u ovom slučaju da je to fraza sok od aronije), već ćete preko manje konkurentnih ključnih riječi kreirati SEO blog tekstove koji bi se trebali krenuti prikazivati na tražilici (kažem trebali jer da je u SEO-u sve ovako jednostavno i lako, Google bi bio prepun upitnog sadržaja punog ključnih riječi. Ono za čim se trebate voditi jest da su vam blogovi informativni, zanimljivi, korisni, da daju vrijednost).

I vaša prva stepenica prema onoj najpopularnijoj i najkonkurentnijoj frazi je uspješno savladana. Nastavit ćete pisati SEO blogove, dobivat ćete sve više organskog prometa te će se vaše poslovanje moći osloniti i na organsku pretragu, a ne samo na društvene mreže.

S vremenom (jer SEO traži vrijeme, o tome sam pisao i prošli put) i s implementacijom ostalih SEO tehnika vi ćete se, možda, uspjeti rangirati i za najkonkurentniju ključnu riječ na tražilici, a sve zbog toga što ste krenuli s pravilnom implementacijom On-page SEO tehnika.

Isto tako, kako ste istražili ključne riječi, moći ćete promijeniti određene naslove (ali ne i url-ove same stranice na kojoj se nalazi naslov) na drugim stranicama, a ako niste tehnički znalac i ne želite ulaziti u Header sitea, meta opise možete popuniti zahvaljujući besplatnom pluginu Yoast (ovaj plugin može pomoći i prilikom kreiranja SEO blog tekstova).

Što se tiče meta opisa, iako se Google ogradio i jasno naglasio da sadržaj unutar meta opisa ne mora iskoristiti kada predstavlja stranicu s vašeg websitea, praksa je pokazala da je preporučljivo popuniti meta opise (do 150 karaktera, s razmacima).

Meta opise uglavnom popunjavate s tekstom koji sadrži onu ključnu riječ za koju pokušavate rangirati blog te s nekim kratkim pozivom na akciju ili s predstavljanjem određenog popusta koji bi mogao zainteresirati potencijalne posjetitelje blog sitea.

Na ovom primjeru pokazao sam koliko je važno posjedovati blog sekciju na web stranici kao i neka od pravila od kojih se sastoji On-page SEO (title i meta opis, analiza ključnih riječi, kreiranje sadržaja po ključnim riječima na blog sekciji…).

O čemu još treba povesti računa na web stranici, a da je povezano s On-page SEO tehnikom?

Kao što sam spomenuo na početku ovog teksta, potrebno je da svaka vaša fotografija na web stranici posjeduje ALT opis kao i da je svaka ta fotografija pripremljena za objavu na web stranici (dakle, da je umanjena, tj. da je lagana za objavu, da nema puno kilobajta).

Zatim da su naslovi unutar teksta posloženi od H1 pa na dolje, tako da nemate duple H1 naslove te da su vam stranice unutar websitea pravilno povezane s unutarnjim linkanjem kako biste svakoj stranici dali određenu namjenu.

Ako primijenite ove On-page SEO tehnike velika je mogućnost da ćete jako brzo vidjeti povećanje posjeta na siteu i to onih organskih, besplatnih.

S ovim tekstom pokrili smo osnovnu SEO tehniku, a u idućem tekstu osvrnut ćemo se na Off-page SEO tehnike i na koji način ih koristiti.

Do novog teksta,