Kakvi sve alati digitalnog marketinga postoje? Treba li ih sve poznavati te koji su neki osnovni alati u ovom relativno novom marketinškom području, saznajte u novom blog tekstu.
O digitalnom marketingu pisao sam u blog tekstu Kako ući u svijet digitalnog marketinga kao i u tekstu u kojem je tema bila zanimanja vezana za digitalni marketing.
Kao što je rečeno u potonjim tekstovima, postoje desetci zanimanja vezanih uz digitalni marketing (Social media manager, Reklamni specijalist za društvene mreže, Google Ads specijalist, Copywriter / SEO Copywriter, SEO Specialist, itd.), a za svako od ovih zanimanja potrebno je poznavati određene specijalizirane radne alate.
Specijalizirani alati digitalnog marketinga
Primjerice, osoba koja je zadužena za kreiranje oglasa na društvenim mrežama mora znati raditi u Facebook Ads Manageru, znati kako kreirati Facebook Business Manager, koje metrike mora pratiti, kako kreirati, recimo, Custom Audience ili kako postaviti Facebook Pixel, itd.
Osoba koja se specijalizirala za Google Ads (koji se sam po sebi dijeli na nekoliko područja: Search, Display, Shopping, Video, …) mora do najsitnijeg detalja vladati ovom platformom i svakodnevno usavršavati svoje znanje jer se algoritam nepredviđeno i konstantno mijenja. Google Ads specijalist odgovara za klijentov budžet i na kraju mjeseca (ili nekoliko puta mjesečno, ovisno o dogovoru) mora podnijeti izvještaj i nadređenima i klijentu gdje je utrošio novac te što je postigao u prethodnom razdoblju.
SEO specijalist, po mom mišljenju, najkompleksnije i najzahtjevnije zanimanje koje je iznjedrio digitalni marketing, doslovno zarađuje plaću svakodnevnim korištenjem raznih i mnogobrojnih alata.
Ti alati omogućavaju mu bolji i jasniji uvid u stanje klijentove web stranice, usporedbe s konkurencijom i pomažu mu pratiti proces optimizacije do željenog rezultata, prvog mjesta na prvoj stranici tražilice (ok, ovo je idealno razmišljanje, nekad je dovoljno progurati klijenta na bilo koje mjesto na prvoj stranici, a najvažnije je da SEO tehnike i akcije ostvare cilj, veći promet i veća prodaja).
Zašto smatram da je najzahtjevnije?
Prvo jer je sam SEO razdijeljen na tri dijela: ON PAGE, OFF PAGE i Technical SEO, a zatim jer za svaki od ova tri dijela postoji na desetine različitih alata koje treba ili poznavati ili odlično savladati.
No, uz ove specijalizirane alate digitalnog marketinga postoje i neki osnovni koje bi svatko tko je u svijetu digitalnog marketinga trebao poznavati.
Osnovni alati digitalnog marketinga
Kao prvi osnovni alat digitalnog marketinga kojeg bih spomenuo, bio bi Google Analytics.
Radi se o besplatnom alatu koji je kreirao Google i koji vlasnicima web stranica daje korisne uvide u ponašanje posjetitelja na web stranici.
Daleko od toga da je potrebno biti specijalist u Google Analyticsu koji iz ovog alata zna izvući maksimalnu korist, zna kako kreirati određene ciljeve i događaje te zna kako postaviti ovaj Googleov alat shodno planiranoj strategiji.
No, znati iščitati one osnovne podatke, kao recimo, odakle dolazi publika, kako se posjetitelji ponašaju na stranici, koliko se zadržavaju, itd., to bi bilo ono osnovno što bi svatko tko je u svijetu digitalnog marketinga trebao znati iščitati u Google Analytics alatu.
Isto tako, možda se mnogi neće složiti sa mnom, no smatram da je poznavanje WordPress CMS-a (Content Management System) jedan od najvažnijih osnovnih alata digitalnog marketinga.
Prema nekim podacima više od 400 milijuna web stranica kreirano je kroz WordPress platformu, a navodno se svake godine taj broj povećava za nekoliko milijuna novih web stranica postavljenih preko WordPressa.
Usudio bih se reći da je snalaženje u WordPressu ekvivalent onoj nekadašnjoj vještini tipkanja na pisaćem stroju, što je bio osnovni alat za sve tvrtke nekad davno, prije kompjutera i puno prije internet razdoblja. E sad tipkaš li s dva prsta ili sa svih deset, ovisi o potrebi i obavezi korištenja.
Još jedan osnovni alat digitalnog marketinga bi bio Google Search Consolea.
Također je u pitanju besplatni Googleov alatu, a pomoću kojeg digital marketeri mogu indeksirati novokreirane web stranice, a da ne čekaju da iste pronađu Google Spideri.
Zatim Google Search Consolea posjeduje i mogućnost predavanja XML mape Google-u, a jedan od najkorisnijih elemenata GSC-a je uvid u upite za koje se pojavljuje dotična web stranica (koliko puta se web stranica pojavila za traženi upit, koliko puta je kliknuto na stranicu po danom upitu, itd…).
Uz ovu, uistinu korisnu značajku, Google Search Consolea daje i dodatne uvide koji mogu pomoći u odlučivanju kojim će smjerom ići buduća digitalna strategija te koju North Star metriku uzeti kao najvažniju za dugoročan napredak u cjelokupnom poslovanju.
(Za naprednije digital marketere tu je i Google Tag Manager koji olakšava postavljanje različitih oznaka i okidača, tj. raznih kodova koji su potrebni u procesu kreiranja marketinških kampanja).
Iako se Google Keyword Tool nalazi u sklopu Google Ads-a, smatram da spada u još jedan od osnovnih alata digitalnog marketinga s kojim mora biti upoznat svatko tko je u svijetu digitale.
Ime alata sve govori.
Pomoću Google Keyword Tool-a možete besplatno dobiti uvid u stanje ključnih riječi za vaš site ili za site vaše konkurencije.
Isto tako, možete saznati koje su ključne riječi najzanimljivije i najpopularnije za korištenje (tako je, kad smo već kod popularnosti, Google Trends je tu od koristi također), koliki je broj pretraživanja za određenu ključnu riječ pa čak i koliko je u prosjeku potrebno platiti za jedan klik, ako ćete pokrenuti Google Search reklamnu kampanju.
Naravno, kao osnovni alati u zanimanju za digitalnog marketera ulaze i alati koji će vam olakšati kvalitetnije i gramatički ispravnije kreiranje sadržaja, platforme za legitimno skidanje besplatnih fotografija ili skidanje fotografija uz određenu naknadu, alati za kreiranje jednostavnijih vizuala, a od pomoći mogu biti i razne desktop ekstenzije uz pomoć kojih možete dobiti korisne uvide o stanju konkurentskih web stranica (ključne riječi, meta opise, linkove, itd.).
Do idućeg teksta,