Kada bismo trebali predočiti definiciju koja bi objasnila što je osobni PR mogli bismo reći da je to svojevrsni internetski otisak kao i način ponašanja u javnosti koji nas predstavlja u poslovnom svijetu (slobodno u komentarima upišite svoju definiciju osobnog PR-a, daleko od toga da je moja definicija uklesana u kamen).
Prije ere interneta, voditi računa o osobnom PR-u se više-manje svodilo na pristojno ponašanje u javnosti, što je pak klasični bonton.
U to doba, koje je današnjim generacijama nepojmljivo, predstaviti sebe javnosti bilo je iznimno zahtjevno. Jednostavno, nisu postojali osobni PR kanali. Mediji su imali svoju uređivačku politiku i za izaći u novinama ili pojaviti se na televiziji morali ste učiniti nešto iznimno.
A osim medija nije bilo nikakvih drugih PR kanala.
Zatim se dogodila informacijska eksplozija!
Nastupilo je doba interneta koje nas je dovelo do današnje situacije u kojoj smo okruženi osobnim PR kanalima, a usudio bih se napisati, mnogi od nas ne znaju iskoristiti sve mogućnosti koje imaju na raspolaganju.
Osobni PR i njegove nebrojene mogućnosti
Zamislite, danas svaka osoba može imati na desetine svojih PR kanala: nalozi na društvenim mrežama (Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube kanal, Twitter, Pinterest, Tik Tok, Snapchat, itd.), nalozi na mail servisima, mogućnost kreiranja web stranica koje se mogu koristiti u različite svrhe pa i mobilne aplikacije kao što su WhatsApp ili Viber, čak i one mogu pomoći u razvijanju osobnog PR-a.
Naime, WhatsApp već odavno nudi mogućnost predstavljanja svojevrsnog statusa u vidu fotografije ili video uratka koji mogu vidjeti vaši WhatsApp kontakti.
Viber nudi mogućnost kreiranja tzv. Zajednica.
Putem zajednica, u kojima imate puni administrativni pristup, možete svoje kontakte obavještavati o određenim projektima, marketinškim aktivnostima i dr.
Razlika između Viber zajednice i Viber ili WhatsApp grupe je u tome što u zajednici komunikacija može biti i jednosmjerna.
Kad sam već spomenuo osobne web stranice…
Jako malo osoba iz poslovnog svijeta izrealizirali su svoj internetski otisak sa svojom web stranicom. Vjerujem da je u pitanju neznanje i neupućenost u današnji web development.
Dakle, kao što sam napisao, na svojim web stranicama možete predstaviti sebe, svoje interese ili svoje hobije. Možete imati svoju blog stranicu, putopisnu stranicu ili stranicu na kojoj ćete predstaviti svoj hobi, primjerice izradu maketa.
Dakle, i taj vaš hobi može biti predstavljen javnosti i to za jako malo novca.
Domena, hosting i jednostavan WordPress template u kojem je potrebno tek zamijeniti defaultni sadržaj je sve što vam treba kako biste imali izuzetno funkcionalnu web stranicu (i redovno plaćati hosting i domenu. Nažalost, događa se da jako ozbiljne tvrtke ili institucije izgube domenu jer je nisu produžili, što graniči s nekompetencijom, nestručnošću i krajnjim nemarom).
Zauzmite poziciju, osmislite strategiju i krenite razvijati osobni PR
S obzirom na to da danas imamo mnogobrojne kanale za razvijanje osobnog PR-a, potrebno je znati razlučiti koji kanal zaslužuje prioritet, koji su odmah ispod, a koje možete zanemariti (ali ne i ignorirati. Smatram da je pametno zauzeti svoje mjesto na svim kanalima i ne prepustiti ih slučaju. Za primjer možemo navesti Google Business kartice raznih firma koje nisu vodile računa o tome pa sada ili nemaju pristup istima ili ih ignoriraju do te mjere da su ocjene i recenzije tvrtke izuzetno niske, no otišao sam daleko, vratimo se temi).
Kako smatram da svi vi koji čitate ovaj blog i te kako poznajete svaku od društvenih mreža koje sam nabrojao gore u tekstu, vjerujem da je nepotrebno trošiti prostor i predstavljati te kanale.
Ipak, ako bih baš trebao izdvojiti neke od kanala koji su neophodni za osobni PR onda bih izdvojio dva: web stranica i LinkedIn profil!
Jedan savjet kako iskoristiti puni potencijal LinkedIna.
Za razliku od Facebooka kao i od drugih mreža u kojima se povezujete s osobama koje već poznajete, na LinkedInu se povezujte s osobama koje ne znate! I to je onaj poseban LinkedIn sastojak za uspješan profil. Zašto? Zato što ćete upoznavati nove osobe, saznavati nove stvari, stvarati nove poslovne prilike jer ste u takvom okruženju u kojemu se podrazumijeva da se poslovne prilike uspostave na ovaj način. Zbog toga je i jako važno biti aktivan na svom LinkedIn profilu.
Naravno, i drugi kanali mogu biti podjednako uspješni, no meni su se ova dva kanala pokazala najefikasniji.
Ono što bih želio naglasiti jest sljedeće:
Prije nego odlučite kojim kanalima ćete dati prioritet u procesu razvijanja osobnog PR-a, razmislite o svojoj strategiji i o samom cilju što želite postići objavama na odabranim kanalima.
Shodno tome osmislit ćete i plan objava i odabrat ćete kanale koji su vam najadekvatniji.
Od društvenih mreža, preko sadržaja za emailove pa do tema za blog sekciju, nehajno i lako ćemo stav ili objavljujem po nadahnuću objašnjenje nisu dobar temelj za dugoročnu PR strategiju.
Radi se o strategiji koja donosi uspjeh na duge staze i koja nagrađuje predan rad i upornost.
Zašto?
Zato što ćete, s vremenom, postati ekspert u svom polju rada koji će iza sebe imati pregledan i koristan razvojni put.
Ovo je najkonkretniji savjet koji bih dao svim osobama koje žele dugoročno uspjeti u poslovnom svijetu.
Uložite u svoj osobni PR!
Definitivno vam ne može odnemoći, a koristi koje možete imati su mnogobrojne.
Naravno, izradu i vođenje PR strategije možete prepustiti i profesionalcima, a digitalna agencija Lilium je agencija koja vam može pomoći u procesu kreiranja i razvijanja osobnog PR profila.
Nadam se da ste uživali u tekstu i da će vas ova tema potaknuti na još konkretnije posvećivanje osobnom PR-u,
Do idućeg teksta,