[su_heading size=”18” margin=”30”]Često čujemo da neko piše blog, pa nam se učini da to može svako, jer ih je tako puno. Mnogo je onih koji su se pisanjem bloga počeli baviti iz hobija, pa im je to preraslo u ozbiljan izvor prihoda. Oni koji to nisu planirali sigurno trebaju biti sretni, jer su hobi pretvorili u karijeru i novac.[/su_heading]
Prije decenije pojavio se i vlog, ali o tome ćemo neki drugi put. Prema istraživanjima svake dvije sekunde objave se dva nova bloga, a 80% ljudi ih upravo i čita. Blogovi su važan dio digitalnog marketinga, zato je važno da isti i imate .
BLOG JE…
… Prije svega riječ je nastala od riječi web i log, što bi značilo onako bukvalno da to predstavlja neku vrstu internet dnevnika. Blog se lako koristi, otuda i njegova popularnost, nije neki bauk da se nauči pisati i pruža super mogućnosti komunikaije sa korisnicima. Ovdje nećemo pričati o ličnim blogovima (jer postoje i takvi), nego ćemo se bazirati isključivo na poslovnim.
ŠTA I KAKO?
Pa prije svega morate imati „mjesto“ (stranicu) na kojoj ćete objavljivati. Ima ih i koji nude besplatno otvaranje bloga, kao što je blogspot.com čiji je vlasnik Google i za pokretanje je dovoljno da imate Google account. Međutim, ako nas pitate ozbiljnije je da ga objavljujete na svojoj stranici (ako je imate) i da su blog i stranica usko povezani sa onim čime se bavite i da je već predstavljeno na stranici.
Ako se potrudite sve ovo možete napraviti sami uz razne platforme koje nude besplatno kreiranje blogova, a mi vam preporučujemo WordPress.
O korištenju WordPressa možte naučiti i na našoj Digitalnoj akademiji. Jednostavna je za korištenje, a ima i puno besplatnih dodataka.
Eh ako niste vješti u pisanju dolazimo do nove teme: BLOGERI. Možete pronaći blogera koji bi vam pomogao da i na ovaj način poboljšate svoj marketing. Ako se odlučite na ovako nešto morate voditi računa o tri stvari koje su u ovom slučaju jako povezane: brand, bloger i publika:
- Brand treba da dobije najbolju prezentaciju, a kroz to i poslove
- Bloger stvara sadržaj i nudi publici neki benefit
- Publika je buduća klijentela i njoj prilagođavate sadržaj
Kada već odaberete blogera, nemojte mu diktirati šta će pisati, smjernice uvijek možete davati, njega ili nju pustite da radi svoj posao. Jer svima je u cilju da izabere dobrog blogera, zašto bi vi onda radili odnosno pisali umjesto njega? Bloger i vi morate da imate povjerenje, jer će publika vjerovati napisanom, odnosno njemu. Prije toga dopustite mu da upozna vas, vaš posao, usluge ili proizvode.
TEME…
Prije nego krenete pisati blogove (ako se odlučite da to radite vi), onda morate voditi računa ŠTA ćete pisati. Tajna se krije i u istraživanju teme. Koliko dobro je proučite, toliko će sadržaj biti kvalitetan. Nije to toliko ni jednostavno, ali dobit ćete informacije koje su vam potrebne.
ZA POČETNIKE…
Ako se odlučite krenuti pisati blog, prije nego napišete ijednu rečenicu istražite šta i kako drugi pišu. Vidjet ćete da oni koji pišu vode računa da to bude kvalitetan sadržaj, prate novitete, imaju klijente, prodaju svoje usluge i edukacije. Kada počnete da pišete onda budite: kvalitetni, sveobuhvatni, korisni, jedinstveni. Vodite računa da koristite i podnaslove, na taj način ćete razbijati sadržaj na manje dijelove, odvajati tematike, zadržati pažnju čitatelja (što vam kasnije mže donijeti mnogo benefita). Ono što je važno u svakom poslovnom komuniciranju, naravno uz pažnju da ne pretjerate, ali pišite kako razgovarate. Tako ćete se približiti čitaocima i potencijalnim korisnicima. Naravno važno je da koristite fotografije, video materijal, linkove…
SAVJETI ZLATA VRIJEDNI…
- Odredite tip bloga – nećete lutati vi, a neće ni publika. Tačno će znati šta mogu čitati na vašoj stranici.
- Odmah na početku otkrijte o čemu ćete pisati, jer ako ih na početku zainteresujete, velika vjerovatnoća je da će tekst pročitati do kraja.
- Ako ne znate poentu cijelog bloga, nemojte ni pisati. Znate onu: „Šta je pisac htio da kaže?“, postavite to pitanje sebi na početku i ako znate odgovor onda ste na dobrom putu.
- Blog pišite kao da se obraćate nekome bliskom – dakle bez komplikovanja, „gađanja“ terminima (svaki koji nije blizak čitaocu – objasnite).
- O naslovima i podnaslovima sam već pisala, ali toliko su važni da moram ponoviti – istaknite ih.
- Da bi vas Google zapazio morate postati kredibilni, pa onda se trudite da budite relevantni, korisni i čitljivi.
- Obavezno u URL pišite naslov bloga.
- Vodite računa da se blog može čitati i u mobilnoj verziji, s tim da danas ljudi mnogo više čitaju s telefona.
- Nemojte previše „kititi“ blog – neka je uredan, posložen, sa dovoljno vizuelnih momenata.
- Ni slučajno ne pišite naslove koji veze nemaju sa sadržajem.
- Izbjegavajte preduge tekstove – okej su ako stvarno imate nešto za reći, u svakom drugom slučaju – ni slučajno.
- Nije loše da imate ustaljen raspored pisanja i objavljivanja, samo nemojte da objavljujete blogove svaki drugi dan, pa onda napravite dva mjeseca pauze. Jednom do dva puta sedmično je sasvim solidna cifra.
Savršen blog ne postoji, pa se nemojte opterećavati što će neki proći odlično, a neki drugi ipak ne. Pišite i jačajte sebe i svoje kompetencije u tome.
Neke od ovih smjernica možda nećete nikada ni iskoristiti, eksperimentišite, pa čak i kršite pravila, ali izgradite sebe u tom smislu da taj blog bude prepoznatljiv, da vaš stil bude istaknut i da svakim novim blogom privlačite veći broj publike kojoj se obraćate. Budite svoji, pokažite malo svoje ličnosti, to nikada ne može biti loše.
ZA KRAJ, VAŽNO…
I opet. Naslov je jako bitan. Ali jako. Prvo privlači pažnju, a ključnu riječ obavezno u naslovu i navedite, jer je to važan element za SEO. Pored naslova ključna riječ se mora pojavljivati u tekstu, ali naravno smisleno.
I sad stvarno za kraj: nema inspiracije bez edukacije. Stalno učite, posebno o temama o kojim ćete pisati, proizvodima koje ćete kroz tekst plasirati, vladajte tematikom, a kad krenete pisati, vidjet ćete – nećete stati. 😊
E sada je stvarno kraj. Sretno i pošaljite nam svoj prvi blog. Bit ćemo sretni da smo nekoga ohrabrili.