[su_heading size=”18” margin=”30”]Prošao je Black Friday, a osvanuo nam je Cyber Monday. Nije to obični ponedjeljak. Danas, ako ste shoppingholičar, pripremite kartice za „peglanje“. Posebno ako ste od onih koji baš i ne vole da ih pregazi stampedo kupaca po shopping centrima. Kupovina iz udobnosti kauča ili fotelje ima svoje prednosti, ali i mane.[/su_heading]
Ja sam definitivno od onih koji će radije provlačiti kartice i ukoliko je moguće izbjeći gužvu u radnjama i beskonačne redove. Posebno kada je ovo doba godine. Posebno kada su u pitanju dani između Crnog petka i Cyber ponedjeljka. Crni petak sve je popularniji kod nas, a Cyber ponedjeljak u SAD-u i Evropi, mada koliko sam upratila i na našim web trgovinama možete danas naići na neka super sniženja.
Za Cyber ponedjeljak prvi put sam čula prije nekoliko godina. Tada se još nisam ni usuđivala kupovati online (jer nepoznato mi je bilo mnogo toga). Danas ako moram birati, radije ću izbjeći hodanje po radnjama i samo sa par klikova doći do onoga što želim.
Je li vam Cyber ponedjeljak nepoznanica?
Više neće biti.
Svaki prvi ponedjeljak u decembru je dan tokom kojeg je moguće online nabaviti brojne uređaje po sniženim cijenama.
Cyber ponedjeljak (Cyber Monday) prvi put je održan 2005. godine, kao izdanje online Crnog petka (Black Friday), dana s akcijama i popustima u fizičkim trgovinama. Cilj je bio potaknuti kupce na obavljanje (pred)prazničnog shoppinga u internetskim trgovinama. Ali, od tada je izrastao u poseban događaj koji je je prometom nadmašio Black Friday. Prošle je godine, naprimjer, tokom Cyber Mondaya ostvaren promet od 7,9 milijardi američkih dolara, dok je Crni petak ostvario ‘tek’ 6,2 milijarde u SAD-u.
Međutim, dobro je znati neke stvari prije nego krenete u virtuelnu kupovinu svega što je danas sniženo (da ne bude hvatanja za glavu) 😊 :
Ko će se sve uključiti u Cyber Monday?
Praktično sve veće trgovine online vrijedne pomena, plus web odredišta poput eBaya gdje će vjerovatno biti moguće naći hrpu ljudi koja će preprodavati ono što su uspjeli nabaviti uz popust. Amazonu je, recimo, prošli Cyber Monday bio najveći dan trgovanja u historiji.
Razlikuju li se popusti tokom Cyber Mondaya od onih tokom Black Fridaya?
Moguće je kako će se ponude većine velikih trgovina za ta dva dana akcija i popusta bar donekle razlikovati. Prošle godine je Cyber Monday bio nešto povoljniji (za prosječnih 2,5 posto).
Općenito, Black Friday je bolji za veće i skuplje nabavke, dok je Cyber Monday pogodniji za uređaje, poklone i tehnologiju starije generacije, piše Business Insider.
Ako se odlučite danas kupovati online, evo i nekoliko savjeta:
1. Koristite poznate web trgovine
Ako i nemate previše iskustva u online kupovini, zasigurno ste čuli za neke poznate svjetske online trgovine kao što su Amazon, Asos, Boohoo. Radi se o trgovinama koje zarađuju velike svote novca na temelju online prodaje. Kada idete u online kupovinu pokušajte se fokusirati na korištenje prepoznatljivih i pouzdanih web trgovina.
2. Provjerite ima li web trgovina SSL certifikat
Ako se odlučite za kupnju na manje poznatoj stranici (što zbog cijene ili nekih drugih primamljivih detalja), važno je uvjeriti se da je web trgovina napravljena prema najvišim standardima. Sjajan indikator za to je znak lokota koji se nalazi lijevo od domene u vašem web pretraživaču. Radi se o SSL certifikatu koji se dodjeljuje stranicama koje zadovoljavaju određene mjere sigurnosti, a asocira na to da je stranica sigurna za korištenje.
3. Osmislite jake šifre
Iako danas postoje razni načini za prepoznavanje i identificiranje korisnika na kompjuterima i pametnim telefonima, većina web trgovina još uvijek koristi sistem upisa korisničkog imena i šifre. S obzirom na to da danas šifre koristimo na mnogim mjestima skloni smo biranju jednostavnih lozinka, ali i ponavljanju istih na više različitih mjesta.
Kada smišljate svoju novu šifru bilo za neki online servis ili web trgovinu dobro razmislite koliko će komplikovana ta šifra biti. Generalno gledajući, ta je šifra jedino sredstvo koje dijeli potencijalnog hakera da upadne na vaš profil i napravi vam nemjerljivu štetu. Kreirajte šifre koje imaju puno znakova, koje koriste i slova (velika i mala) i brojeve, ali i posebne znakove (*?!%). Komplikovana šifra super je taktika za sprječavanja neželjenih upada na vaše profile, s tim da ćemo još naglasiti kako je šifru pametno povremeno zamijeniti novom.
4. Koristite aplikacije umjesto web trgovina
Sve se više trgovina odlučuje na izradu vlastitih aplikacija koje bi uz veći nivo sigurnosti trebale pružiti i kvalitetniji užitak kupovine. Ako imate neku svoju omiljenu web trgovinu, svratite na trgovinu aplikacijama i pokušajte pronaći aplikaciju koja je vezana uz tu vašu web trgovinu. Jednostavnom instalacijom aplikacije dobiti ćete web trgovinu na svom pametnom telefonu i moći ćete je koristiti uvijek i svugdje.
5. Provjerite recenzije trgovina
Jedan od važnijih saveznika u odabiru web trgovine kojoj možete vjerovati svakako je i provjera mišljenja prošlih kupaca. Danas na internetu postoje na stotine različitih web stranica gdje ljudi ostavljaju svoje recenzije bilo o proizvodima, bilo o prodavačima. Dakle, svako pozitivno i negativno iskustvo može se pronaći na internetu – a to su super ulazni podacima na kojima možete bazirati svoju odluku o kupovini.
6. Žalite se i tražite objašnjenja
Ako smatrate da ste u bilo kojem cijelu procesa online kupovine negdje oštećeni, svakako to iznesite jasno i glasno. U prvom redu, najprije se obratiti samom prodavaču, koji će vam uglavnom izaći u susret i bit će spreman riješiti problem na vaše zadovoljstvo. Najgora stvar koja se prodavaču može dogoditi je loša recenzija, što će mu uskratiti mnogo budućih kupaca. Zato, prodavači će u većini slučajeva pozitivno reagirati na vaše kritike i omogućiti vam da problem riješite na vaše zadovoljstvo.
Ako se već spremate da surfate za super sniženjima na raznim web trgovinama, sretno i polako, ne zaboravite da nam stižu praznici i da ćemo se itekako istrošiti.