[su_heading size=”15” margin=”30”]Naslovnice društvenih mreža su od početka godine preplavljene #10YearChallenge-om, a u tome su odlučile učestvovati i mnogobrojne popularne ličnosti, kompanije, ali i svi naši prijatelji. Da bismo vam približili ekspanziju digitalnog marketinga, odlučili smo napraviti #10YearChallenge i pogledati transformaciju digitalnog marketinga u posljednjih 10 godina.[/su_heading]
Prije deset godina, Google je imao 11 godina. Danas je Google jedna od najvećih kompanija na svijetu, sa ostvarenim prihodima većim od 110 milijardi u prošloj godini. Važno je i istaknuti da je, u prethodnoj godini, glavni izvor ovih vrtoglavih prihoda bilo oglašavanje kroz Google mrežu.
Google Ads, tada Google AdWords, je imao tek devet godina a upravo 2009. godine je omogućena opcija targetiranja na osnovu interesa korisnika, i to na tada tzv. “Google content mreži”. Danas, ova opcija je izuzetno unaprijeđena i razvijena u jednu od najefikasnijih metoda targetiranja.
Sa druge strane, Facebook je upravo 2009. godine postao najpopularnija društvena mreža na svijetu. Tada je Facebook imao 350 miliona registrovanih korisnika i 132 miliona jedinstvenih korisnika mjesečno. Iako je Facebook prvi oglas lansirao 2005. godine, 2009. godine je uvedeno targetiranje putem lokacije i jezika. Facebook je i više nego uspješno prošao na #10YearChallengeu, s obzirom da danas ima više od 2.27 milijardi aktivnih korisnika mjesečno.
Teško je povjerovati u činjenicu da Instagram ne postoji oduvijek, posebno mlađim generacijama internet korisnika, ali 2009. nismo imali Instagram iako je osnivač Instagrama uveliko razmišljao o ovom projektu čije je prvobitno ime bilo Burbn. Godinu dana poslije, lansirana je mreža koja će nedugo nakon postati najveća društvena mreža za dijeljenje fotografija. Do tada, sve fotografije su morale biti podijeljene na Facebooku ili Twitteru. Impresivan podatak je da Instagram danas ima više od milijardu aktivnih korisnika mjesečno.
LinkedIn je, sa druge strane, 2009. godinu započeo sa 32 miliona korisnika i već tada je bio vodeća društvena mreža orijentisana ka business korisnicima. Danas LinkedIn ima više od 600 miliona korisnika i rasprostranjen je u preko 200 zemalja i teritorija širom svijeta.
Kada je riječ o slanju i primanju instant poruka, u 2009. godini smo još uvijek koristili MSN, Facebook chat je bio lansiran samo godinu ranije, a te godine se pojavio i Whatsapp kao alternativa korisnicima koji su do tada slali SMS poruke. Godinu dana kasnije, pojavio se i Viber koji je na našim prostorima definitivno među najpopularnijim aplikacijama za razmjenu instant poruka.
U 2009. godini smo svjedočili kraju MySpacea koji je bio omiljena platforma mladih koji su željeli biti povezani sa najnovijim muzičkim ostvarenjima ali i dijeliti druge sadržaje poput slika, blogova itd.
U našim prethodnim blogovima ste mogli pročitati o trendovima koji se predviđaju za ovu godinu. Činjenica je da se online trendovi jako brzo mijenjaju i da oni najstabilniji ostaju, a neki drugi padaju u zaborav, baš kao što se desilo sa mnogim platformama za koje smo mislili da će nas spajati zauvijek.
Međutim, eksperti iz svijeta digitalnog marketinga su čak i u 2009. godini stavljali akcenat na gotovo iste one stvari koje su i danas aktuelne, a to su kvalitetan sadržaj, analiziranje rezultata, važnost testiranja i jačanje veza sa korisnicima.
Izazov je čak i razmišljati o onome što će se desiti u narednih 10 godina. Koje će se ideje do tada roditi, kakve ćemo aplikacije koristiti, koje platforme će u potpunosti nestati? Da li ćemo u 2029. biti jednako zaokupljeni Facebookom, Instagramom i Viberom ili će se do tada pojaviti neke potpuno nove, moderne i inovativne stvari zbog kojih će pomenute platforme potpuno pasti u zaborav? Podijelite sa nama vaše komentare i predviđanja za 10 godina koje su pred nama.
Svakako vam savjetujemo da ne dozvolite sebi da se 2029. godine u #10YearChallengeu osvrnete na prethodnih deset godina i pomislite kako ste mogli mnogo više i bolje. Uvijek nastojte pratiti trendove i maksimalno iskoristiti vaš potencijal, a ukoliko vam je potrebna pomoć sa vašim digitalnim aktivnostima u 2019.godini, kontaktirajte nas.