[su_heading size=”15” margin=”30”]Svjedoci smo da Facebookom kruže različite nagradne igre, nagradna takmičenja i nagradna pitanja. Takve objave su praćene velikim brojem komentara, lajkova i podjela iz razloga što organizatori postavljaju različite uslove za osvajanje nagrade.[/su_heading]
Sa jedne strane, ovo za organizatora igre predstavlja brz i lak način do dolaska do nove publike i do novih lajkova jer ovakvi postovi imaju visok reach. Svaka podjela, komentar, lajk, označavanje prijatelja i slično, dovode do toga da se doseg širi, poput paukove mreže. U konačnici, slučajnim odabirom, organizator izabere pobjednika, uruči nagradu i kreće u osmišljavanje nove igre. U svakom slučaju, ovo nije preporuka za okupljanje publike jer takvi korisnici nemaju zaista interes za neki brend nego su tu samo zbog nagradne igre. Većina korisnika koji učestvuju nikada neće zaista kupiti proizvode ili koristiti usluge te kompanije.
Sa druge strane, iz perspektive korisnika Facebooka, ovo postaje odlična prilika da “okuša sreću” i pokuša osvojiti neku vrijednu nagradu.
Posljednjih mjeseci nije rijetka pojava da se pojavi nagradna igra koju navodno organizira prepoznatljiv brend kojem ljudi vjeruju, trgovački lanci, banke, poznati brendovi itd.
Šta se dešava? Naime, neko kreira Facebook page sa istim ili sličnim imenom originalnog brenda, i objavi lažnu vijest, odnosno lažnu nagradnu igru. Pri tome objavi i vrijednost nagrade i uslove. Takve objave se jako brzo šire i kroz nekoliko sati, već imate page sa nekoliko hiljada ili desetina hiljada lajkova, stotinama komentara i podjela. Kreatori stranice na taj način koriste brend i vizual brenda da bi okupili publiku, a potom i ostvarili svoje loše namjere.
Kako prepoznati da se radi o lažnoj nagradnoj igri?
Nažalost, veliki broj korisnika nasjedne na ovo jer im se učini da je nagrada jako privlačna iako je ona i prilično nerealna. U to ime im ne predstavlja problem podijeliti post javno, označiti prijatelje ili lajkati page. Mnogi korisnici ne obraćaju pažnju na autentičnost stranice i ne provjeravaju validnost stranice već impulsivno reaguju u želji da osvoje nagradu.
Pogledajte sliku profila, cover i ostale objave na stranici
Lažne stranice obično imaju profilnu sliku loše kvalitete ili neautentičan logo. Pretražite ostale Facebook stranice po imenu brenda koji je navodno objavio nagradnu igru i primjetiti ćete razliku već na prvi pogled.
Objave na originalnim stranicama su smislene, imaju historiju, broj lajkova i komentara, recenzije i ispunjenu about sekciju.
Obratite pažnju na tekst objave u kojoj je nagradna igra
Iz teksta objave možete mnogo toga saznati. Obično ovakve objave sadrže gramatičke greške, nepotpune informacije i jednostavno se iz sadržaja vidi da neko nije uložio mnogo truda da kreira objavu. Velike kompanije u većini slučajeva imaju zaposlene koji rade i odgovaraju za ovaj dio posla, ili angažuju marketing agencije. Oni to rade maksimalno profesionalno i posvećeno pa su greške nedopustive.
Obratite pažnju na vrijednost nagrade
Ukoliko zvuči suviše dobro da bi bilo istinito, sigurno nije. Trideset poklon paketa u vrijednosti od 300 KM sigurno nije dobar znak. Suviše vrijedne nagrade nisu nešto što će kompanije odlučiti podijeliti putem Facebooka. Za takvo što će odlučiti napraviti regularnu nagradnu igru putem drugih kanala. Organizatori lažnih nagradnih igara upravo na ovu “foru” privuku veliki broj korisnika i iskoriste ih.
Obratite pažnju na ono što od vas traže
Za početak će od vas tražiti da se prijavite tako što ćete označiti stranicu i objavu sa “sviđa mi se”, označiti prijatelje itd. Facebook prije svega ima striktna pravila oko izvođenja nagradnih takmičenja pa između ostalog, ne dozvoljava da se koristite ovim metodama pa prave Facebook stranice vjerovatno neće postavljati ove uslove. Morate znati i to da se Facebook ograđuje od svih negativnih pojava prilikom izvođenja nagradnih igara. Facebook upute su jasne, Facebook ne preuzima nikakvu odgovornost za nagradne igre.
Nakon što ste ispunili uslove, desit će se da u privatne poruke dobijete poruku da ste sretan dobitnik i da je “sve što trebate uraditi” jeste poslati sliku ličnog dokumenta, matični broj i slično. Ne nasjedajte na to, organizatori stvarnih nagradnih igara nikada neće tražiti od vas te podatke.
Najgore od svega, davanje takvih ličnih informacija može biti iskorišteno protiv vas na nebrojeno načina, od lažnog predstavljanja do finansijske štete po vas.
Šta možete uraditi ako ste korisnik Facebooka i naišli ste na nagradnu igru?
Ako ste korisnici, pogledajte prije nego odlučite učestvovati, da li se radi o ispravnoj i originalnoj Facebook stranici. Provjerite da li postoji historija drugih objava, slike, pogledajte profilnu sliku, komentare ispod slika itd. Lažne stranice sigurno neće imati ispunjen profil i na prvu ćete primijetiti da se radi o lažnoj stranici koja je spremna za zloupotrebu vaših podataka.
Šta možete uraditi ako ste vlasnik biznisa koji se koristi u lažnoj nagradnoj igri?
Ako ste se kao vlasnik biznisa našli u ovom problemu, stranicu odmah prijavite Facebooku i pratite korake koji se od vas traže. Ukoliko ipak želite da budete sigurni da će Facebook zaista ugasiti stranicu, možete angažovati agenciju koja će stručnije i brže odraditi korake koji su potrebni da se to desi. Također, na taj način možete biti sigurni da će agencija kontinuirano pratiti dešavanja na Facebooku i osigurati da se ubuduće neće dešavati nove ili slične situacije.
Da li ste već imali problem sa nagradnim igrama? Obratite nam se za pomoć!