Lilium

5 do 12: Google Chrome će vas uskoro početi kažnjavati ako je vaša stranica spora

[su_heading size=”18” margin=”30”]Svi mi koji se bavimo biznisom znamo koliko je važno da naša web stranica bude pristupačna i brza. Znamo da će nam to donijeti nove klijente i kupce.[/su_heading]

Ipak, vrlo često taj segment poslovanja neopravdano zanemarujemo. “Usporio je server” ili “to je do interneta” opravdanja su kojima se “pravdamo sami sebi”.

Ako do sada niste, ubrzo ćete biti primorani da se počnete baviti brzinom učitavanja vaše web stranice.

Google Chrome je “kažnjavanje” stranica koje se ne učitavaju brzo najavio na Chrome Dev Summitu u San Franciscu te se time odredio ka misiji “Pokušajmo web učiniti bržim”.

Addy Osmani, team leader Google Chrome developera objasnio je na svom blogu (koji zapravo i jeste primjer brze web stranice) detalje ove najave.

“Svima nam se desilo da posjetimo web stranicu za koje smo mislili da će se učitati brzo, no učitavanje bi potrajalo puno duže. Smatramo da Internet može bolji i želimo pomoći korisnicima da znaju kada će se web stranice učitavati sporo, a istovremeno nagraditi web stranice koja pružaju brzo učitavanje.”

Google će ovim probati “nagraditi” sajtove koji se učitavaju brzo, a time i kazniti one čiji sadržaj korisnik treba čekati dugo.

Kako će to tačno izgledati još uvijek nije sigurno, no primjer koji bi mogao biti i “stvarnost” je “progress bar” koji bi bio obojen u zelenu, žutu ili crvenu boju. Uz crvenu boju bi tako stajao natpis “Uglavnom se učitava sporo.” (“Usually loads slow.”), a uz zelenu “Stranica se učitava brzo” (“Fast-loading site.”)

Dakle, ukoliko posjetioci trebaju čekati dok se sve teške fotografije i ostali media sadržaji učitaju, velika većina njih će napustiti vašu web stranicu.

Google Chrome: Zašto je važna brzina stranice?
Izvor fotografije: Addy Osmani blog

Ako do sada niste, sada je “5 do 12” da se počnete baviti vašim webom

Ako niste sigurni da vaša stranica prati posljednje standarde u vidu formata slika, korištenja Flasha ili HTML5 animacija, eksternih servisa ili fontova vrijeme je da se time počnete baviti.

Dočekate li da vam Google Chrome “kaže” da vam je stranica spora ili out-of-date to može ostaviti posljedice po rezultate pretraživanja i broj posjeta te tako vašu konkurenciju, sa bržom i mobile-friendly stranicom, staviti ispred a vama i nakon ispravki otežati put prema boljim rezulatima. Ne zaboravite da je Chrome browser koji je vezan sa Google pretragama i koji podatke bilježi i na osnovu njih donosi mnoge odluke, kako one u rezultatima pretraživanja tako i sve ostale.

Ako radite digitalnu kampanju vi plaćate svakog posjetioca koji otvori vašu web stranicu sa ciljem da sazna, kupi ili pokaže interes sa vašim uslugama ili proizvodima. Ako je vaša web stranica spora, sigurno je da će velika većina korisnika odustati od njenog učitavanja. Zamislite koliko će dodatno uticati informacija koju je nagovijestio Google Chrome. Jednostavno ćete bacati novac na korisnike koji neće vidjeti sadržaj stranice.

Kako bi vam pomogao da postignete što bolje rezultate, Google je već davno razvio alat za provjeru brzine vaše web stranice. PageSpeed Insights će vam pokazati rezultate, predložiti rješenja i ispravke koju su potrebne da vaša web stranica bude što brža. Odvojeno će vam prikazati rezultate za mobilnu i rezultate za desktop verziju vaše stranice, sa odvojenim komentarima i sugestijama.

Kao što ste unijeli svoju, tako možete unijeti i bilo koju web stranicu vaše konkurencije pa uporediti rezultate.

I da zaključim – možda vam se sviđaju velike slike, video materijali i animacije, no zapamtite da korisnik koji prvi put otvara vašu stranicu skoro uvijek ima “malo vremena” te je, u ovo moderno vrijeme, otvara sa mobitela pa ako je stranica spora i još tu informaciju Chrome servira na samom unošenju adrese, šansa da je jednostavno zatvori i izgubite korisnika je vrlo velika.