Prije pandemije nikada nisam mogao zamisliti da ću ići u trgovinu na Black Friday i otimati se sa ljudima za posljednji komad artikla na polici. U tom kontekstu ništa se nije promijenilo, no, zahvaljujući COVID pandemiji Black Friday je sada moj omiljeni dan za shopping.
Pitate se kako? Odgovor je online kupovina, a kako stvari stoje, nisam jedini.
Stotinu miliona je broj koji je teško zamisliti. Recimo da u poznati Stadion Camp Nou može stati nešto manje od 100.000 ljudi. Ako ste nekada gledali Barcelonu u Ligi prvaka znate kako izgleda krcat Camp Nou.
Sada zamislite hiljadu takvih stadiona. Toliko ljudi je kupovalo online na Black Friday u Americi, 2020. godine. Prvi put u historiji broj korisnika koji su kupovali online dosegnuo je 100 miliona. Ukupno su potrošili 90 milijardi dolara.
Zašto vam ovo govorim? Koliko god voljeli ili mrzili ovaj trend, kao trgovac ga jednostavno ne smijete ignorisati, a ako nastavite čitati, objasnit ću i kako možete izvući maksimum iz njega.
Sigurno ste nekada gledali snimke hordi amerikanaca koji doslovno provaljuju vrata trgovina sa ciljem da se među prvima domognu sniženih artikala na policama. Tako je doorbusting prodajna tehnika dobila svoj naziv.
Ukratko, ponudite dio asortimana po izuzetno niskim cijenama, ljudi navale u trgovinu kao sumanuti, vi prodate brdo robe, očistite zalihu, nešto i zaradite i čiča miča.
To je samo dio priče koji ćemo ostaviti nekome drugom za analizu.
Sve statistike pokazuju da se Black Friday seli na web. Da, pandemija je jedan od uzroka, no ona je ustvari samo ubrzala procese koji su se već dešavali i natjerala firme da se ozbiljnije počnu baviti svojim online trgovinama, korisničkim iskustvom i digitalnim oglašavanjem.
Najpoznatiji primjer je globalni gigant tekstilne industrije, Inditex, koji je još prošle godine predstavio plan zatvaranja između 1000 i 1200 svojih Zara trgovina i ulaganje od oko 1 milijarde $ u razvoj e-commerce platforme do 2023. godine.
Kakve to veze ima sa nama? Ako Inditex troši toliki novac na online prodaju, ko smo mi, koji trošimo jedva par hiljada mjesečno, da dovodimo to u pitanje.
Zapravo, za pisanje ovog bloga me inspirisala jedna online kupovina koju sam obavio prije nekoliko dana.
Planinarska jakna koja mi je zapala za oko na jednom sajtu, već neko vrijeme konstantno mi iskače na društvenim mrežama i sajtovima u formi Facebook i Google reklama. Prije par dana je konačno bila na ranom Black Friday sniženju.
Inače zbog svoje tjelesne građe imam averziju prema online kupovini odjeće, no, kako je bilo riječ o ograničenoj ponudi koju nisam želio propustiti, odlučio sam da im dam šansu.
Kliknuo sam na reklamu koja me odvela direktno na artikal na sajtu. Tamo sam pronašao tablicu veličina, izmjerio se i odabrao veličinu koja mi odgovara. Plaćanje sam obavio u par klikova, a jakna je stigla na adresu taman pred moju planinarsku turu na Zelengoru.
Bio sam zadovoljan svojom prvom online kupovinom garderobe.
Hajde da ovo bude mala vježba za vas. Prije nego što nastavite čitati, pokušajte izdvojiti 3 ključne stvari iz prethodnog primjera koje je ova kompanija uradila kako treba.
- Prvo i najvažnije, oglašavanje nisu ostavili samo za petak kada u online algoritmima vlada sličan haos kao i u trgovinama, a cijena oglašavanja bude dva puta skuplja.
Iz primjera je očigledno da su strateški pristupili alociranju budžeta. Tokom cijele godine su radili oglašavanje, a sa ozbiljnijom kampanjom i većim budžetom krenuli su nekoliko dana prije samog Black Fridaya.
- Činjenica da mi je njihova reklama iskakala svukuda dovodi nas do druge stavke.
Imali su dobro podešene i zabilježene konverzije u sistemu, što im je, zahvaljujući mojoj prethodnoj posjeti sajtu, omogućilo da me pronađu korištenjem remarketinga. Uz dobar vizual i odličnu ponudu u pravom trenutku, jednostavno nisam mogao odoljeti a da ne kupim.
- Treće, ali ne manje važno. Imali su dobro optimiziran sajt koji je jednostavan za navigaciju, sve sam završio u nekoliko klikova i u konačnici imao pozitivno korisničko iskustvo.
Negdje sam pročitao da postoje dvije grupe ljudi prema načinu na koji pristupaju poslu. Prva grupa su oni koji su analitični, planiraju unaprijed i optimiziraju, a druga su oni spontani, koji stvari rješavaju u hodu. Razmislite na trenutak kojoj skupini pripadate.
Vjerovatno ću neke od vas na prvu razočarati, no u kontekstu bavljenja oglašavanjem puno je bolje pripadati prvoj skupini. Za oglašavanje morate imati dugoročnu strategiju, analitičan pristup te znati kako prikupiti informacije i koristiti ih na pravi način u pravom trenutku.
Srećom, to su sve vještine na kojima možete raditi, ali ako je to previše za vaš slobodni duh, savjetujemo da zaposlite osobu sa ovim karakteristikama ili još bolje angažujete marketinšku agenciju kao što je Lilium. Rado ćemo vam pomoći.
Još nešto. Vjerojatno ste već davno stavili reminder na ove dane ludih popusta i pažljivo kompletirali listu stvari koje želite upecati na sniženju. Ako želite uploviti u dinamični svijet digitale, nije kasno da na popis dodate još jednu stavku. Povodom Cyber Mondaya, u periodu od 26.11. do 30.11. naša Digitalna akademija je snižena 30%, a više informacija o tome saznajte ovdje.
Do narednog čitanja.