Enter Keyword here..

And press enter.

Značaj landing stranice u povećanju broja konverzija

Sharing is caring!

Sigurno ste do sada mnogo puta čuli za pojam landing stranice i pitali se čemu ona služi, te šta je razlikuje od “obične” web stranice. Za početak, objasnit ću šta je landing stranica i kako ona može doprinijeti rastu vašeg biznisa.

Landing stranica je “one-page” stranica optimizirana da posjetioce pretvori (konvertuje) u kupce, te je njen osnovni zadatak da bude prilagođena online kampanji.

Landing stranica može biti vezana za bilo kakvu tematiku, ali je njen krajnji cilj konverzija. Konverzija, pak, označava bilo kakvu željenu akciju oglašivača, bilo da se radi o ispunjavanju kontakt forme, online pretplati, kupovini ili nekoj drugoj interakciji korisnika.

Dakle, nakon što korisnici vide vaše oglase na nekom od online kanala: društvene mreže, e-mail, Google pretraživač itd, dolaze do vaše landing stranice koja postaje drugi korak korisnika koji je zainteresiran za vaše proizvode ili usluge.

Landing stranica nije isto što i vaša web stranica

Vaša web stranica sadrži generalne informacije o vašoj kompaniji, proizvodima, uslugama, reference, testimoniale, blog, webshop itd. Web stranica treba da uputi korisnika na vaš brend, predstavi vaše poslovanje i vaše proizvode.
Sa druge strane, landing stranice služe da budu maksimalno fokusirane na jednu poruku koju želite prenijeti i cilj koji želite postići, bez mnogo eksternih linkova koji bi korisniku odvraćali pažnju tokom sesije.

Sve landing stranice imaju tri zajedničke karakteristike:

  • To su “one-page” stranice (nemaju dodatne podstranice)
  • Imaju jedan cilj, a to je konverzija
  • Imaju jasno predstavljen poziv na akciju (call to action dugme).

Vrste landing stranica

Postoji nekoliko vrsta landing stranica, a obično su razlike u njihovim namjenama.
Tako, na primjer, imamo “sign-up landing stranice” čija je namjena da “uhvate” potencijalne leadove odnosno one korisnike koji su zainteresovani za proizvod. U ovom slučaju, korisnik kada dođe na stranicu, ima mogućnost da popuni formu i prijavi se za neki proizvod ili uslugu. Npr. landing stranica namijenjena prodaji poslovnih prostora može sadržati formu gdje zainteresovani korisnici ostave svoje podatke (ime i prezime, e-mail i/ili broj telefona i poruku), a prodajni tim nakon toga stupa u kontakt.

Najbolje landing stranice ovog tipa će sigurno sadržati sljedeće elemente:

  • Vizuelni element – slika ili video koji će bez sumnje zadržati pažnju korisnika na stranici i uvjeriti ga da pogleda dalji sadržaj.
  • Jednostavan naslov – Najbolji naslov je onaj koji jasno i brzo objašnjava na šta korisnik treba obratiti pažnju.
  • Glavni sadržaj – osim karakteristika proizvoda ili usluge, ovdje najviše pažnju treba obratiti na predstavljanje benefita i rješenja onog problema koji nudi vaš proizvod ili usluga.
  • Forma za prijavu – Forma za prijavu treba da bude na vidnom mjestu, jasna za popuniti, kratka, a njen osnovni element je kontakt (e-mail ili broj telefona).
  • Poziv na akciju – call to action dugme se obično nalazi na kraju stranice i sugeriše šta korisnik treba da uradi sljedeće: npr. “Prijavi se”.
  • Kredibilitet – ljudi vole dobiti neki vid “društvenog dokaza”, u formi videa ili izjave, kako bi bili sigurni da je proizvod pouzdan.

Sa druge strane postoje i “click-through” landing stranice. Ove landing stranice imaju jasan cilj, a to je “zagrijati” korisnika i uvjeriti ga da je sljedeći korak neophodan, a to je kupovina. Ovakve stranice imaju jasan poziv na akciju ili link koji vodi korisnika na finalnu destinaciju.
“Click-through” stranice treba da informišu korisnika i služe onda kada ne želite odvesti zainteresovanog korisnika na formu za prijavu, već mu objasniti sve benefite proizvoda, karakteristike proizvoda, odgovoriti na najčešće postavljena pitanja, ili prikazati kako proizvod funkcioniše. Nakon toga, klikom na poziv na akciju ili link, korisnik dolazi na web stranicu na kojoj se proizvod može naručiti, kupiti, ili se korisnik može registrovati ako je u pitanju usluga itd. Ovakve stranice se smatraju uspješnim ako navedu korisnika da naprave taj dodatni klik.

Treći oblik landing stranice su informativne landing stranice koje za cilj imaju da informišu ili edukuju korisnika.

Zašto nam trebaju landing stranice?

Landing stranice su sigurno jedan od najvažnijih elemenata digitalnog marketinga. Pored potrebe za web stranicama, profilima na društvenim mrežama i drugo, javlja se i potreba za ovakvom vrstom stranica, a sve sa ciljem konvertovanja zainteresiranih potencijalnih kupaca.

Najveća prednost landing stranica je ta što one izdvajaju jednu određenu poruku!

Sigurno se pitate zašto ne možete za tu svrhu koristiti web stranicu. Možete, ali postoji mogućnost da ne iskoristite puni potencijal jedne određene ponude. Kada se korisnik nađe na vašoj web stranici, sigurno je okupiran različitim ponudama, nije siguran gdje da klikne, a na kraju sasvim slučajno ode na podstranicu proizvoda za koji nije zainteresovan i vrlo lako odlazi sa stranice.
Sa druge strane, upotrebom landing stranica, smanjujete mogućnost da korisnici budu ometani nekim drugim funkcionalnostima web stranice i imate njihovu apsolutnu pažnju na samo jednoj ponudi – onoj koju ste komunicirali putem oglasa.
Također, na ovaj način korisnicima dajete upravo ono za što su bili zainteresirani i što ih je podstaklo da kliknu na vaš oglas.

Za šta landing stranica može služiti?

Landing stranice danas imaju široku namjenu i višestruke benefite:

Kreiranje e-mail liste
Ovo je brz način da formirate e-mail listu ukoliko želite da vam se ljudi prijave i ostave svoj kontakt kako bi se pretplatili na newsletter. Možete ovo promovisati na svim kanalima i pratiti kako broj pretplatnika raste.
Nagradne igre
Ukoliko imate zanimljivu nagradnu igru i želite je posebno komunicirati, potrebna vam je landing stranica koja će biti zanimljiva i informativna, te koja će prikupiti prijave.
Direktna prodaja
Možete kreirati landing stranice za sve svoje proizvode i staviti poziv na akciju “kupite sada” kako biste došli do ostvarenih kupovina.
Izgradnja odnosa sa kupcima
Landing stranice mogu biti i informativne i korisnicima ponuditi njima korisne informacije ili savjete o vašim proizvodima ili uslugama. Na taj način gradite i jačate odnose sa kupcima.

Kako na najbolji način urediti landing stranicu?

Prije svega, vaša landing stranica treba slati jasnu poruku. Ne smije biti dvosmislenih značenja i nesigurnosti šta uraditi dalje. Također, ne bi trebalo tražiti više informacija od onoga što vam zaista treba. Više “obaveznih” polja u formi smanjuje mogućnost da korisnici popune formu do kraja. Također, nije dobra praksa tražiti previše informacija ili pak previše ličnih informacija. Dovoljno je tražiti nekoliko osnovih podataka i kontakt. Dobra praksa je i dati korisnicima nešto za uzvrat za popunjene podatke. To može biti besplatan primjerak e-brošure, kupon, popust, free trial verzije, itd.

Dakle, dizajn je važan, ali treba obratiti pažnju i na tekst i sadržaj landing stranice. Tekst i sadržaj, odnosno copy, treba biti jednostavan i upućen pravoj publici, stoga, morate znati kome se obraćate. Ukoliko jedan proizvod može koristiti više ciljnih skupina, onda je preporuka da imate i više landing stranica sa prilagođenim sadržajem. Također, dobar savjet je i “pričati priču” (storytelling), jer ljudi vole čitati priče. Bilo da se radi o koristima proizvoda, iskustvima ili drugo, važno je prikazati taj sadržaj kroz primjere i korisnici će to puno bolje prihvatiti. Stavite se u cipele vaše ciljne skupine i pričajte im njihovim jezikom. Pored toga, slobodno prikažite svoje oduševljenje proizvodom, ali neka to bude u granicama normale da ne bi izgledalo pretjerano ili nerealno.

Posebno je važno da naglasite koje probleme korisnika će vaš proizvod ili usluga riješiti, tako ćete zaista uvjeriti da je upravo to ono što kupci žele.
Za kraj, istaknite naslove ili dijelove teksta koji sadrže poziv na akciju, jer dobro naglašen poziv na akciju može povećati konverzije višestruko.

Ukoliko Vam je potrebna pomoć u kreiranju landing stranica, rado ćemo vam pomoći.

Facebook Comments

Sharing is caring!