Enter Keyword here..

And press enter.

Google kratice – ono što nismo znali, a mislimo da znamo!

Sharing is caring!

Da li ste se ikada pitali kako koristiti Google kratice? Da li je sramota pitati kad „Google zna sve“? Kako unaprijediti Google search tj. kako bolje i brže doći do rezultata pretrage na Googleu? Postoji par trikova koji će vam olakšati višesatno pretraživanje i skrolanje u nedogled.

Kako Google uopšte pronalazi odgovore na naša pitanja? Koje Google kratice nam u tome mogu pomoći? Iako mi mnogi mislimo da Google može da čita naše misli, pa baš i ne može. Nije dovoljno samo unijeti riječ u Google i očekivati od Googlea da sve zna. Vjerovali ili ne ni Google ne zna baš sve.

Vrste internet korisnika

Google u jednoj minuti koristi preko 3 miliona korisnika, a svaki korisnik je jedinstven i nije jednako sposoban za pretraživanje. Stoga je jako bitno da znamo razlikovati vrste pretraživanja, odnosno korisnike Google pretraživača. Njih možemo podijeliti na početnike, na standardne korisnike i na napredne korisnike.

Početni Google korisnici

Početnici su oni koji su tek počeli da koriste Google ili ga koriste na način da očekuju da Google čita njihove misli. Tako možemo naići na fraze tipa: „Koja boja odgovara mojoj kosi?“ ili primjera „Koje gume trebaju za moj auto?“ ili jednostavno oni koji ukucaju „cipele“ i očekuju da će Google pogoditi kakve su to oni cipele zamislili.

Evo, da ne mlatim praznu slamu, da pokušamo ove početničke izraze i da vidimo šta nam to Google donosi kao rezultat pretrage.

Pretraga Google kratice: koje gume idu na moje auto

Ovdje vidimo oko 292.000 rezultata i neke rekli bismo prilično relevantne rezultate za temu koja nas zanima. Znači Google nas navodi na stranice koje će nam pomoći da otkrijemo koje nam auto-gume trebaju. To je ujedno i prilika za web stranice da ovo uključe u svoj sadržaj. Ovisno o temi koja je aktuelna te šta to ljudi danas pretražuju na internetu možemo kreirati sadržaj.

Sad ćemo da pokušamo primjer „cipele“:

Pretraga Google kratice: cipele

Ovdje je situacija već alarmantna, jer sigurno onaj ko stvarno želi cipele, ne želi da mu prvi rezultati budu Emir Đulović i Andreana. Iako sumnjam da niste ovu pjesmu čuli bar jedanput u životu. Međutim, da sutra ne biste cipele tražili preko oglasa u novinama, bolje da nađemo način da poboljšamo svoje pretraživačke mogućnosti.

Početnici na Googleu obično pretražuju kratke fraze. To je najčešće jedna riječ kao “cipele”. S obzirom da se u jednoj minuti desi nekoliko miliona radnji na Googleu, teško da ćemo dobiti prave rezultate. Na slici iznad vidimo da se dobije preko 17 miliona rezultata od kojih, sigurna sam, bar 90% nije ono što želimo.

Standard Google korisnici

Standardni korisnici će da pokušaju malo dublje ići u pretragu pa će umjesto cipela, staviti pojam „crne cipele“ ili „cipele za bebe“ ili nešto slično.

Dok će na pitanje boje za kosu, biti nešto tipa: „Koja boja kose odgovara uz svjetliji ten?“

Da opet ne pričamo nebuloze provjeriti ćemo šta nam Google nudi pod ovim ključnim riječima.

Pretraga Google kratice: cipele za bebe

Ovo je već nešto. Dobili smo poprilično veliki broj rezultata, preko 7 miliona, ali je to već što smo mi htjeli. Ono što je super, Google nam već daje preporuku za dalje. Pita nas da li su to možda nehodajuće ili heklane, ili lakovane, ili možda handmade. To nam dodatno pomaže u daljem pretraživanju i izboru cipela.

Na ovaj način pretražuje većina ljudi. Pokuša da upiše pojam koji ga zanima i traži dok ne nađe ono što želi.

Napredni Google korisnici

Napredni Google korisnici se prilikom pretraživanja služe određenim trikovima. Na jednostavan način i vi vrlo lahko možete postati napredniji prilikom pretraživanja interneta. Ove trikove možda do sada niste znali, a mogu biti jako korisni u pretraživanju Google-a. To vam može znatno skratiti pretragu i predugo skrolanje pretraživačem. Ako se želite pridružiti naprednim korisnicima onda je zgodno da znate sljedeće:

Google kratice 1: Minus ispred riječi

Prilikom pretraživanja ako stavite minus ispred riječi onda će Google isključiti sve one rezultate koji imaju tu riječ. Hajde da i to testiramo.

Recimo, kupujemo plave cipele za žene. Plava inače nije standardna boja za žene, pa ćemo da vidimo šta ima za one što eto baš najviše vole plavu boju. Znači da nam ne trebaju cipele za muškarce. Logično.

Sad ćemo prilikom pretraživanja staviti minus ispred riječi muškarac/dječak ili slično. Evo šta naš dobri stari Google ima da kaže na to:

Pretraga Google kratice: minus ispred riječi

Vidimo da se prvi rezultat odmah pokazao korisnim jer pokazuje samo rezultate za žene. Što se tiče slika, nisam baš sigurna da li je pun pogodak, ali vidimo napredak. Prva tri rezultata su pokazala samo žensku obuću, što je sigurno malo napredniji način pretraživanja Google tražilice.

Google kratice 2: Plus ispred riječi

Kada želite da vaše pretraživanje uključi sve one rezultate koje želite i za to ima rješenje. Ispred riječi dodajte plus i Google će istražiti kombinaciju tih riječi. Evo primjer: želite da istražite sve patike koje su u crnoj, žutoj i bijeloj kombinaciji boja. Ukoliko želite da te patike imaju sve tri boje, a ne samo jednu, plus će nam pomoći u tome.

Ovako to izgleda bez dodataka ispred:

Pretraga Google kratice: bez znakova

Google nam je ponudio rezultate sa sportskom obućom. To nije nikako loša varijanta. Međutim, ne vidim nigdje kombinaciju ponuđenih boja.

Ako sada upišemo cipele umjesto patike, jer Google više voli generalne riječi koje može prevesti na više jezika, i ako primijenimo ovaj trik sa plusevima, da vidimo šta će se promijeniti:

Pretraga Google kratice: sa znakom plus

Vidimo da su rezultati pokazali one web stranice gdje se spominje i crna i žuta i bijela boja. Znači znak plus je pomogao da se uključe rezultati koji sadrže sve ključne riječi. U ovom slučaju plus uključuje ove riječi u različitim kombinacijama. Nije striktno navedeno da to mora biti crna, bijela i žuta boja.

Google kratice 3: Navodni znaci

Ukoliko neku riječ ili frazu stavite pod navodne znake, Google će pretražiti tačno tu frazu. To je naročito dobro kod pretraživanja onih stvari kod kojih već znamo nazive, brandove, ili slično. Za razliku od plusa koji je uključio one poželjne rezultate, navodni znaci daju više na značaju. Uključuju samo one rezultate koji se “poklapaju” sa određenom riječi ili frazom.

Na primjer: Pretražujemo isti pojam „cipele crno bijelo žute“. Da vidimo rezultate.

Pretraga Google kratice: sa navodnim znacima

Woooow, izgleda da niko nema i ne prodaje cipele crno-žuto-bijele, ali zato Google nudi slične rezultate. Na slikama vidimo veliki napredak i da se prikazuju rezultati cipela koje imaju kombinaciju boja baš kako smo naveli.

Google kratice 4: intitle:

Kada pretražujemo neki specifičan tekst, možemo koristiti i ovu kraticu. Kratica intitle nam pokazuje samo one rezultate koji tu riječ imaju u naslovu. Pa pogledajmo kako to izgleda ako primijenimo na primjeru “cipele za bebe”. Već smo vidjeli da nam samo pretraživanje tog pojma donosi oko 7.5 miliona rezultata. Međutim, ako pretragu ograničimo na samo one rezultate koje u naslovu imaju “cipele za bebe” da vidimo kako to izgleda.

Pretraga Google kratice: intitle:

Vidimo samo 8 rezultata. Što je smanjilo rezultate za skoro 7.5 miliona. To je definitivno vrijedilo pokušati.

Google kratice 5: related:

Često kada nađemo neku stranicu koja nam odgovara na njoj ne možemo naći baš sve što nam treba. Za to nam može poslužiti kratica related. Putem te kratice možemo naći sve one stranice koje su slične toj. Možemo pokušati sa određenom stranicom za cipele. Npr. Mango. Da vidimo na primjeru:


Pretraga Google kratice: Related:

Putem opcije related: vidimo da nam je Google prikazao sve slične stranice. Pošto Mango ima više sličnih web stranica, onda nam je Google ponudio verzije Mango shopa u drugim državama.

Sada ćemo se poigrati sa ovim trikovima.

  • ono što mora da se pojavi u pretragama, stavit ćemo pod navodnike
  • poželjno, ali ne i obavezno, stavljamo plus ispred
  • ono što ne želimo, tj. ono što želimo izuzeti dodajemo minus ispred
  • možemo i raditi kombinaciju znakova

Primjer 1. kombinacija Google kratica:

Možemo skupa provjeriti na jednom primjeru.

Ja želim cipele – štikle koje moraju biti u bijeloj boji, ali ne želim da su to branda Louboutin.

Označit ćemo da moraju biti „bijele“ i ne smiju biti -Louboutin i tako ćemo pokrenuti pretragu na Google-u.

Sada ćemo da vidimo rezultate:

Pretraga Google kratice: kombinacija znakova

Vidimo da Google stvarno sluša naše želje i vidimo da su sve cipele bijele i da nema Louboutin branda. To znači da je minus utjecao na to da nema rezultata Louboutin branda. Sa druge strane navodni znaci su omogućili da nam Google prikaže samo one rezultate cipela koje su u bijeloj boji.

Google kratica ima mnogo, ali se nadam da će vam i ovih 5 biti od koristi. Zato prilikom sljedećeg pretraživanja probajte uključiti specijalne znakove i vidite da li ćete brže doći do rješenja. Ja se nadam da hoćete. Jer evo, kako drugačije da nađete „dio za automobil kad mi nešto cvrči oko točka“?

Do tipkanja!

Facebook Comments

Sharing is caring!