Enter Keyword here..

And press enter.

Online navike kupaca se mijenjaju – ne postoje male odluke!

Sharing is caring!

Živimo u svijetu koji je postao prezasićen informacijama, proizvodima i uslugama, te različitim brendovima. U svom tom šarenilu izbora, pravimo nevjerovatan broj odluka velikom brzinom. Toliko da ponekad, sve što nam treba, je iskren savjet i pomoć kod donošenja odluke.

Oduvijek je sasvim normalno da za bitne stvari ili velike životne odluke, kao što su kupovina smart TV-a, automobila ili stana, tražimo mišljenje bliskih osoba, ali i da se informišemo putem sredstava informisanja. Danas su to digitalni kanali pa ne iznenađuje činjenica da su se navike kupaca promijenile i da savjete tražimo online, i to najčešće putem Googlea.

Upotreba mobitela je zauvijek promijenila naše navike jer nam je omogućila direktan pristup svim informacijama uvijek i svuda. Sada, ne samo da konsultujemo Google za velike životne odluke, već i one male, svakodnevne, od izbora četke za kosu, preko konca za zube pa do najbolje kreme za cipele. Nema više malih i manje bitnih odluka. Kupci za sebe žele samo najbolje i sami odlučuju šta im je važno i kada će tražiti savjet.

Proizvođači različitih proizvoda i usluga moraju poznavati način na koji se mijenjaju navike kupaca ali i znati da napokon imaju šansu da se kupcima približe i da na njih imaju utjecaj tako što će biti prisutni onda kada im treba pomoć ili savjet.

Da ne postoje male odluke za potrošače, dokazuje i činjenica da je broj pretraga koje sadrže riječ “najbolji”, “najbolja” ili “najbolje” (eng. “best”) izrazito porastao u posljednje dvije godine. Na osnovu Google pretraga, napravljeno je istraživanje koje u prvi plan stavlja proizvode koje bismo svrstali u skupinu proizvoda koje ne razmatramo dugo da li kupiti ili ne (osnovni proizvodi, jednostavni i jeftiniji proizvodi, proizvodi iz svakodnevne upotrebe). Drugim riječima, postali smo opsjednuti istraživanjima o proizvodima koje kupujemo, čak i kada se radi o “malim” stvarima.

Na primjer jedan običan proizvod poput paste za zube, izgleda i nije toliko običan za korisnike interneta. Naime, broj pretraga putem mobitela na ovaj termin u posljednje dvije godine je porastao za preko 300%.

Ako posmatrate iz ugla nekoga ko proizvodi i prodaje paste za zube, ovo može biti izuzetno zanimljiva činjenica iz razloga što taj proizvođač može sada osmisliti kako pomoći kupcima da pronađu pastu za zube koja im odgovara.

Ipak, ne vole svi ljudi isti pristup niti svim kupcima odgovara isti proizvod. Iz tog razloga, ljudi su navikli pretraživati vrlo specifično i tačno ono što ih zanima. Čak i tada, oni vjeruju da će doći do korisnih i tačnih informacija.
Online pretražujemo sve, od recenzija i savjeta onih koji su proizvod već koristili, pa do slika, blogova, tutorijala itd. Mišljenja i iskustva drugih nam omogućavaju da stvorimo vlastitu sliku o nekom brendu ili proizvodu – bilo da je ona dobra ili loša.

Šta prodavci mogu uraditi?

Googleovo istraživanje na temu pretraga i navika korisnika u protekle dvije godine je pokazalo koliko nam je stalo čak i do najsitnijih stvari i da nema lakih odluka.
Ukoliko je vaš brend/proizvod lako uočljiv na internetu, ako je razumljivo ono što nudite, ako imate jasne benefite onda kada korisnici pretražuju upravo taj proizvod, ili onda kada im treba vodič i savjetnik, nemate brige. Vaš savjet je tu upravo onda kada je potreban.

Budite prisutni

Korisnici sve više traže i očekuju da imaju asistenciju i podršku tokom procesa kupovine, a posebno u fazi kada dolaze do informacija koje su ključne za njihovu odluku. Ukoliko vaš brend nije tu u tom momentu, bit će neki drugi. Zbog toga je jako važno da pratite i analizirate utjecaj vašeg online prisustva. U tome će vam pomoći Google Analitike, Facebook Insights i drugi besplatni ili plaćeni alati kojima možete analizirati uspjeh online te način komunikacije koji korisnicima najbolje odgovara.

Budite brzi

Brzina se u ovom slučaju ogleda i u brzim reakcijama i adaptaciji tržištu, ali i u brzini rada platformi koje koristite u komunikaciji sa kupcima, prvenstveno web stranica. U tome se ogleda i vaša spremnost da se prilagodite potrebama kupaca, ali i vaš kredibilitet i autoritet među konkurentima.

Budite korisni

Ljudi se odlučuju za proizvode i brendove koji razumiju njihove potrebe. Na primjer, korisnici pametnih telefona se sve češće odlučuju za uređaje sa boljom kamerom, više memorije, ljepšim dizajnom uređaja itd., a kompanije koje su prepoznale tu potrebu, su trenutno lider na tržištu.

Kako unaprijediti poziciju i biti bliži kupcima?

Znajući potrebe svojih kupaca i njihove navike, možete znati kako da reagujete na njih. Jednostavno, za početak, krenite sa izradom bloga koji će biti na neki način savjetnik i mjesto informisanja svih vaših postojećih i novih kupaca. Tom prilikom vodite računa o osnovnim SEO postavkama koje će omogućiti bolju poziciju na pretraživaču. Svoj blog podijelite na društvenim mrežama, a najzanimljivije teme možete čak i sponzorisati kako bi dosegli veći broj korisnika koji inače nije moguće dosegnuti organski.

Zatim, uradite analizu ključnih riječi koje korisnike vode k vama, pa prilagodite buduće teme na blogu upravo tim ključnim riječima. Takav pristup će omogućiti da najtraženije riječi na pretraživačima vode upravo na vašu web stranicu.
Također, istu analizu možete uraditi i za web stranice svoje konkurencije pa primijeniti isti pristup.

Za kraj, neizbježno je i oglašavanje online putem Google platforme koja je prvi korak ka dovođenju novih kupaca na vaš website. Google Search oglašavanje će omogućiti da se vaš oglas prikazuje među prvim rezultatima na Googleu upravo onda kada kupac traži vaše proizvode ili usluge.

Umjesto da budete finalna destinacija na kojoj će korisnici kupiti proizvod, budite asistent koji će omogućiti kupovinu, tako što ćete ponuditi prave informacije tokom procesa kupovine, njegujući želje, navike i potrebe vaših kupaca. Takav pristup će sigurno cijeniti svaki kupac.

Ukoliko vam je potrebna pomoć da svoj biznis dodatno promovišete, možete nas kontaktirati klikom na dugme ispod!

Facebook Comments

Sharing is caring!