Enter Keyword here..

And press enter.

Zašto je sada pravo vrijeme za pokretanje web shopa?

Sharing is caring!

Web shop se dugo spominje kao trgovina budućnosti. Za vaše kupce to nije budućnost. Oni uveliko istražuju, kupuju i ocjenjuju preko interneta.

A gdje ste vi u svemu tome?

Šta kupci očekuju od web trgovine?

Prema istraživanju Eurostata 68% ljudi u EU je kupovalo online tokom 2018. godine.

Najveći uticaj na povećanje kupovanja u web trgovinama je dostupnost. Kupac može kupovati šta hoće, odakle hoće i kada hoće. Radno vrijeme, saobraćajne gužve, redovi na kasama nisu više sastavni dio kupovine.

Kupci očekuju informacije o proizvodu, slike koje vjerno prikazuju sve elemente proizvoda i njegove upotrebe. Ako uz to možete ponuditi vaš proizvod sa 3D konfiguratorom, to je bingo. Jer kupac može pogledati proizvod baš onakav kakav on želi, ne u drugoj boji ili veličini.

Kliknete nekoliko puta i gledate baš ono što vam treba i još možete „prošetati“ oko proizvoda.

Nisu to mala očekivanja, ali kompromisa nema.

Nema razlike između online i offline

Pored toga što kupci očekuju „šetnju“ oko proizvoda, očekuju da im ponudite identično i dobro iskustvo i online i offline.

Pojava koju je donijela upotreba različitih ekrana je i zamagljena granica između online i offline kupovine.

U prilog tome idu webrooming i showrooming.

Webrooming je proces kupovanja u kojem kupac istražuje proizvod online, ali ipak kupuje u fizičkoj trgovini. Na ovaj način kupac kreće u kupovinu sa dovoljno informacija o proizvodu koji želi i ocjenama drugih kupaca. Fizička kupovina će samo upotpuniti iskustvo.

Suprotno ovoj pojavi je showrooming. Predstavlja posjetu fizičkoj trgovini i razgledanje proizvoda, a kupovina se ipak obavi u web trgovini.

Možda se to čini kao još jedan dodatni trošak za trgovce, ali ne mora biti tako. Zamagljenu granicu moguće je iskoristiti i za povećanje prodaje.

Zašto ne biste kupcima u Bihaću prodali robu iz trgovine u Sarajevu?

Nema razloga.

Samo je potrebno kreirati web shop.

Rast prodaje i potrošnje u BiH

Prema podacima Zavoda za statistiku Bosne i Hercegovine u 2018. godini u BiH je ostvarena godišnja stopa realnog rasta prometa trgovine na malo 8,2%.

Neki od podataka istraživanja pokazuju da je najveća stopa realnog rasta ostvarena u prometu na malo sportskom opremom, igrama i igračkama od 53,8%, u apotekama, trgovini na malo medicinskim i kozmetičkim preparatima rast je iznosio 8,8%, dok je trgovini na malo knjigama, novinama, muzičkim i videozapisima ostvareni godišnji rast iznosio 13,4%.

Kod prometa tekstilom, odjećom, obućom i proizvodima od kože realni rast u posmatranom periodu je iznosio 19,3%, dok je trgovina na malo namještajem, opremom za rasvjetu i električnim aparatima za domaćinstvo ostvarila rast od 17,4%.

Tržište u BiH je spremno za nove načine prodaje. Kupci očekuju da jednostavnije dođu do informacija o proizvodima, da čuju od drugih kupaca kakav je proizvod u primjeni, očekuju uštedu vremena i novca.

Možete li kupcima ponuditi ono što očekuju od vas?

Jeste li svjesni da iz male trgovine možete prodavati po cijelom svijetu?

Želite li da vaša trgovina opstane? Da biznis u koji ste vjerovali od početka doživi rast?

Naravno da želite. Ko ne želi.

Znate li koliko je veliko tržište na kojem vi prodajete?

S obzirom da smo skoro u 2020. godini najtačnije bi bilo reći tržište je cijeli svijet, ali vi znate da nije tako.

Postavili ste sebi granice i najdalje dosegnete preko puta odakle se još vidi izlog vaše trgovine.

Jeste li svjesni da iz te male trgovine možete prodavati po cijelom svijetu?

Pod uslovom da imate web shop, naravno.

Facebook Comments

Sharing is caring!