Enter Keyword here..

And press enter.

Content marketing kao neizostavan dio marketing strategije

Sharing is caring!

Content marketing u 2018. godini opisuju kao “jedini marketing koji je preostao” ili “jedini marketing koji je bitan”. Ukoliko se prvi put susrećete sa ovim pojmom ili ste iskusan korisnik koji želi saznati nešto više, na pravom ste mjestu.

Sadržaj je kralj. To je rečenica koju ste sigurno čuli nebrojeno puta do sada. Bilo da se radi o digitalnom marketingu ili bilo kakvom vidu komunikacije i oglašavanja, dobar sadržaj je od presudnog značaja. Kada sadržaj koristimo u marketinške svrhe, onda ulazimo u domen content marketinga.

Content marketing je strateški marketinški pristup usmjeren ka kreiranju i distribuiranju korisnog, relevantnog i konzistentnog sadržaja s ciljem pridobijanja i zadržavanja jasno definirane publike, te motiviranja te iste publike na poduzimanje profitabilnih akcijaContent Marketing Institute

Kada govorimo o content marketingu, onda mislimo na infografike, prezentacije, blogove, članke, knjige i e-knjige, e-mailove, priručnike, video zapise, web stranice, izvještaje, fotografije, webinare i mnoštvo drugih sadržaja, koji nemaju za primarni cilj da prodaju vaš proizvod ili uslugu, već da vam omoguće uspostavljanje kontakta sa potencijalnim kupcima, daju im pravovremene, zanimljive, edukativne i korisne informacije, te zadobiju njihovo povjerenje i lojalnost. Na taj način svoju publiku postavljate na pijedestal i pokazujete im da vam je stalo, a oni će vas onda sigurno nagraditi kupovinom, u konačnici. Ukoliko se budu dvoumili između vas i vaših konkurenata, izabrat će one kojima više vjeruju i one koji su se oko njih potrudili u vrijeme kada nije ni bilo govora o kupovini.

Novitet u svijetu marketinga… ili ipak ne?

Content marketing ili marketing sadržaja je marketinška aktivnost o kojoj se mnogo govori u posljednjih nekoliko godina. No, činjenica je da je content marketing prisutan još od kraja 19. stoljeća, kada su kompanije poput John Deere i Michelin objavile svoje prve magazine i priručnike koji su imali za cilj ponuditi kupcima interesantne i korisne sadržaje i na taj način zadobiti njihovu pažnju i lojalnost. Iako se nazivao drugačije i bio implementiran na nešto drugačiji način, content marketing je i tada predstavljao neizostavan dio marketing strategije.

Zašto baš content marketing?

Jedna od prednosti content marketinga jeste što je to, prije svega, relativno jeftiniji kanal oglašavanja i komunikacije od onih tradicionalnih. Pored toga, pomaže vam da pridobijete lojalne kupce koji će biti uz vas na duže staze, što se također odražava na smanjenje troškova oglašavanja, a to je ono što svaka kompanija priželjkuje. Kada je u pitanju sadržaj kojeg kreirate u okviru content marketinga, prednost je u tome što se sav taj sadržaj može ponovno upotrijebiti, na mnogo kreativnih i korisnih načina. Kada govorimo o sadržaju, onda možemo kao prednosti i navesti to što se on može plasirati na različitim mjestima i kroz skoro neograničen broj kanala naći svoj put do krajnjih korisnika. Neizostavna prednost content marketinga je i u tome što vam pomaže da izgradite svoj kredibilitet i povećate svoju vidljivost.

Kako ljudi reagiraju na reklame? Najčešće promijene kanal na tv-u, zatvore web stranicu, nastave listati news feed i slično. Ono što mi želimo jeste ponuditi ljudima sadržaj koji će ih zaintrigirati i motivirati da ostanu tu gdje jesu; želimo kod njih izazvati potrebu da prate naše sadržaje i dijele ih sa svojim prijateljima. Ali, kako?

Šta trebate imati na umu pri kreiranju sadržaja?

Da biste vašoj ciljnoj publici ponudili koristan sadržaj, morate najprije znati šta to njih zanima, šta ih muči, šta žele saznati. Najbolji način da to uradite jeste da se osvrnete na vaša prethodna iskustva sa postojećim klijentima. Možda to neće biti najlakši posao, ali prisjetite se šta je to stvaralo najviše nedoumica kod vaših postojećih klijenata, te kakva pitanja su vam najčešće postavljali. U sadržaju koji planirate kreirati, dajte im odgovore baš na ta pitanja; na taj način ćete i sebi olakšati, a i riješiti sve eventualne nedoumice postojećih i budućih klijenata. Ukoliko vam kupci šalju poruke s različitim pitanjima putem maila ili društvenih mreža, i to je odličan izvor i inspiracija za sadržaj koji namjeravate kreirati. Ukoliko ste tek pokrenuli biznis, te nemate iskustva sa klijentima na koje biste se mogli osloniti, inspiraciju možete potražiti na popularnim forumima i web stranicama vaših konkurenata, ali se možete učiti i na primjerima svjetski poznatih kompanija kao što su P&G, Microsoft i slično.
 Neka vaš cilj bude to da potencijalni kupci traže odgovore na sva svoja pitanja upravo na vašoj web stranici ili blogu, umjesto na Google-u. 

Još jedna stvar koju trebate imati na umu jeste da sadržaj koji kreirate predstavlja i bude u skladu sa vašim brendom. Povedite računa o tome da ne dijelite savjete koje ni sami ne slijedite, te da ne promovirate vrijednosti koje ni sami ne živite.
I neka vam kvalitet uvijek bude na prvom mjestu, jer bez kvalitetnog sadržaja nema content- niti bilo kojeg drugog marketinga.

I još nešto…

Ključna stavka kod content marketinga, kao i kod drugih oblika marketinga, jeste targetiranje, tj. odlučivanje o tome kome plasiramo naše sadržaje. Naš uloženi trud neće rezultirati kupovinom ukoliko smo sadržaj plasirali ljudima koji nisu naša ciljna skupina; možda će njima biti super interesantno pročitati naš blog ili pogledati video, ali maksimum koji ćemo od njih dobiti jeste like ili share na društvenim mrežama.

Bez obzira na veličinu vaše firme ili obim vašeg biznisa, content marketing je aktivnost koja vam može biti od nevjerovatne pomoći, te je možda baš to korak koji trebate poduzeti na putu ka efektivnoj i uspješnoj marketing strategiji.

Facebook Comments

Sharing is caring!