Enter Keyword here..

And press enter.

Priča o gerila marketingu: zašto je važno odvažiti se?

Sharing is caring!

Da izolaciju trenutno proživljavate udobno smješteni u fotelju nekog otmjenog atelje-stana u prelijepom „Gradu svjetlosti„ vjerojatno bi vas, da ih sada vidite, iz uljuljanog i uspavanog raspoloženja zbog socijalne izoliranosti, ove fotografije popraćene bombastičnim naslovima hitro trgnule. Vjerojatno biste očekivali skoro neku egzotičnu životinju ispod prozora i konačno se pomirili s činjenicom da vas je izolacija stvarno koštala par grama zdravog razuma.
FOTO: feeldesain.com

Ono što je ključna istina u ovom zamišljenom scenariju je da je to stanje šoka i iznenađenja od samog početka i cilj ovog svojevrsnog performansa. Jedan zoološki vrt u Parizu u suradnji s francuskom agencijom „ubi bene“, tvorac je ove kampanje koja savršeno ocrtava čitav spektar prepoznatljivih osobina, po mom mišljenju jednog od ubjedljivo najprivlačnijih segmenata marketinga – gerila marketinga.

FOTO: feeldesain.com

Gerilski rat sintagma je i pojava rođena u umu svima nam poznatog revolucionara Che Guevare, a po tom pojmu je i kreirano ime ove marketinške strategije, kojoj su iznenađenje i efektno privlačenje pažnje elementarne crte karaktera.

Kako biti drugačiji i da li je to uopšte dobra ideja? Možda nas je većina postavila sebi to pitanje, iako to sad ne bismo baš rado priznali ili smo eventualno tražili kliše savjete o tome na Googleu, ali sigurno nećemo nikad saznati da li je baš ovo pitanje sebi postavio i Jay Conrad Levinson,  sedamdesetih godina kada je ozbiljno zakuhao jednu od najboljih priča u svijetu marketinga i opasno uzburkao do tada relativno miran marketinški svijet pojavom gerila marketinga.

Ispostavit će se ubrzo da ta ideja zapravo pripada porodici onih ideja  „koje mijenjaju svijet“.  S posve novom cjelokupnom strategijom pristupa ciljnoj grupi, fokus ovog noviteta u marketinškom svijetu bio je od samog početka jasan – izazvati „efekt iznenađenja“ krajnjih korisnika koji će pomoću korištenih alata stvoriti željenu emociju te će tako krajnji cilj – rapidno širenje glavne poruke među masom, biti uspješno izvršen.

Okidač za kreiranje ovog pristupa bilo je postepeno gubljenje pažnje korisnika već pomalo zamorenih tradicionalnim načinom oglašavanja. Gerilski marketing doista vješto i poprilično bučno dolazi na scenu, iskorištavajući opadajuće krivulje pažnje korisnika te okreće cjelokupnu situaciju u svoju korist, ostavljajući trajni pečat u historiji marketinga. Unikatna vrlina ovog vida oglašavanja je što važi kao „sam svoj pokretač“, pojednostavljeno, prva akcija određuje razvoj situacije. Uspješnost samog procesa podupire činjenica iz svijeta psihologije da je generator procesuiranja neobičnih informacija zapravo proces kompleksniji od procesuiranja običnih poruka, što direktno utječe na povećanje afiniteta korisnika prema takvoj vrsti poruka.  Dovoljno nam je da krenemo od sebe, jer većina nas je sklona pokloniti pažnju nečemu što se rijetko viđa, a takve nam se poruke definitivno duže zadrže u memoriji. Ono što je tvorcima proizvoda/usluga još bitnije, samo to odstupanje od svega dosad viđenog i lukav način na koji su kupili našu pažnju često je okidač, a još češće katalizator direktnog kontakta s proizvodom ili uslugom. Govorim u svoje ime, nenapadno i lukavo privlačenje pažnje uvijek će me dovesti na kasu s tim proizvodom, pa ako nakon testiranja proizvoda ne budem specijalno oduševljena, i dalje će biti na spisku onih kojima skidam kapu za odlično obavljeno oglašavanje.

U široj i užoj marketing porodici, gerila marketing definitivno je ono omiljeno dijete koje uživa svačiju pažnju. Tačnije, koliko god da je poznat i omiljen u segmentu krajnjih korisnika, proporcionalno je poznat i omiljen u svijetu klijenata, koji ga koriste kako bi na simpatičan i zanimljiv način pokazali korisnicima da je baš njihov proizvod taj koji će najbolje zadovoljiti njihovu potrebu. Imunitet omiljenog u porodici, gerili pored dosega velikog broja korisnika osigurava i ključna prednost – niski troškovi. Osnove ljudske psihologije nude još jedan validan argument zbog kojeg će gerila marketing dugo ostati na svom tronu, a to je da jedna osoba prenosi pozitivne informacije šest drugih osoba pa je upravo to središte kreiranja svih gerila kampanja. Na našim područjima, ova strategija oglašavanja nije toliko zaživjela te postoji određena doza straha od pravljenja prvog koraka s istim, što konačno generira porazan rezultat koji se mjeri u jedinici: propuštene prilike. Mislim da inspiracije za isti ne nedostaje obzirom na to da su ljubitelji marketinga širom svijeta, bilo brainstormingom ili u individualnim momentima naleta inspiracije, došli do ultra zanimljivih i na prvu vjerojatno ludih ideja te poklonili općoj javnosti zbirku genijalnih projekata i kampanja.

Levinson vjerojatno ni u svojim najluđim projekcijama nije mogao predvidjeti granice uspjeha gerila marketinga u budućnosti, ali ni to da će se pojaviti tamo neke društvene mreže koje će biti jedan od najboljih kanala za širenje ovog načina oglašavanja. Mišljenja sam da simbioza gerila marketinga i društvenih mreža na svom teritoriju, pogotovo u vremenu kad paralelno živimo i u virtualnom i u realnom svijetu, definitivno može dati toliko dobre kombinacije, otprilike kao Bonnie i Clyde u svijetu kriminala ili Nolan i Spielberg u svijetu filma.

Ovo je primjer jedne kampanje u kojoj se gerila strategija domišljato prošetala i to, ni manje ni više, nego po društvenim mrežama jednog od najpoznatijih svjetskih brendova – McDonald’sa. Iskoristivši vrlo hrabar i neobičan pristup, zatrpali su profil na Twitteru nizom besmislenih statusa, uglavnom su to bili sama slova ispisana bez ikakvog  značenja, pa su korisnici pomislili da se njihov profil našao na meti hakerskih napada. Ipak stvar je bila samo u tome, kako su naveli, da se to desi kad jedeš njihove slastice ispred laptopa. Dodala bih samo da se slažem, ali nećemo u detalje. Njegov vječni konkurent, Burger King, također je ugostio ovu strategiju na svom profilu gdje se odigrala jedna prava španska sapunica, tačnije jedna prava ljubavna drama. Ukratko, jedan od korisnika pohvalio se pričom kako je njegova djevojka sinoć čekala dugo u redu nabavljajući hranu, ali je vrijedilo jer je bilo ukusno. Stvar je bila u tome da on stvarno ima djevojku, ali ta djevojka se nije pronašla u priči pa je nastao pravi haos u komentarima. Sve je to rezultiralo iznimno povećanim angažmanom na njihovom Instagram profilu, stoga su neki dugo smatrali da je ova situacija bila inscenirana. Svejedno, cilj je postignut, publika je dobila šta je htjela, a o Burgeru se pričalo i pričalo. Kapa dolje za iskorištavanje situacije!

FOTO: https://blog.hubspot.com/marketing

Ako vam se danima neka „luda ideja“ mota po glavi, sjedite, udahnite duboko i prvo se sjetite da nema glupih pitanja i ludih ideja koje bez eventualno malo korekcije ne bi mogle postati nešto o čemu će svi pričati, a iskreno bih voljela da se to i desi pa da mogu s ponosom u svoj diplomski rad unijeti i tu ideju koja se rodila na našim prostorima, u glavama domaćih ljudi i da je tamo nekim marketing stručnjacima u svijetu poslužila kao inspiracija u momentima kad je im je kreativnost malo pregorjela.

 

Facebook Comments

Sharing is caring!