Enter Keyword here..

And press enter.

Bert i Google: Važna promjena i kako će utjecati na vašu web stranicu?

Sharing is caring!

Želite da vaša web stranica bude prva na Googleu kada kupci pretražuju određene riječi?

Ako ste svjesni kakve poslovne rezultate možete ostvariti zahvaljujući (organskoj) poziciji na Googleu sigurno znate i šta vam je potrebno da to postignete i zadržite poziciju. Do sada ste to znali, a onda je došao BERT.

Šta je BERT?

U oktobru 2019. godine, Google je predstavio novo ažuriranje algoritma. Ovo ažuriranje simpatičnog naziva BERT je, kako tvrdi Google “najveći napredak u posljednjih pet godina i jedan od najvećih skokova naprijed u historiji pretraživanja”.

Zašto je ovo najvažnija promjena u historiji pretraživanja ako znamo da Google svaki dan ažurira algoritam devet puta?!

Algoritam nekad i sad

Najveća novost koja do sada nije korištena prilikom ažuriranja algoritma je NLP (Natural Language Processing).

NLP je proces:

  • raščlanjivanja teksta
  • uspostavljanja odnosa između riječi
  • razumijevanja značenja tih riječi
  • dobivanja boljeg razumijevanja riječi.

Prije 2018. godine, jedan od glavnih NLP-ovih alata za pretragu bio je nešto poput rječnika.

Ovaj rječnik šifrirao je asocijacije između riječi kao brojeve i na taj su ih način neuronske mreže mogle prihvatiti kao ulaznu informaciju. Tal Linzen, računalni lingvist sa Univerziteta Johns Hopkins objasnio je to slikovito:

“Mogli biste pomisliti da je čovjek je ugrizao psa i pas je ugrizao čovjeka potpuno ista stvar.”

Zbunjeni ste? Na ovaj način je kompjuter ranije prikupljao informacije o sadržaju na vašoj web stranici.

Tokom faza istraživanja i prije dodavanja u sisteme pretraživanja, BERT je postigao vrhunske rezultate u 11 različitih zadataka obrade prirodnog jezika. Ovi zadaci obrade prirodnog jezika između ostalog uključuju analizu osjećaja, određivanje imenovanog entiteta, predviđanje sljedeće rečenice, semantičko označavanje uloga, klasifikaciju teksta i rezoluciju jezgre (npr. razlikovanje predsjednik i CEO). BERT također pomaže u prepoznavanju smisla višeznačnih riječi u određenom kontekstu. Npr. riječ run u Oxford English Dictionary ima 606 različitih značenja, a na BERT-u je da prepozna pravo značenje riječi.

Kako će BERT uticati na rezultate pretraga?

Bidirectional Encoder Representations from Transformers ili od milja BERT će uticati na 10% upita za pretraživanje. Navedena promjena je rezultat Googleovog istraživanja transformatora. To je model koji obrađuje riječi u odnosu na sve ostale riječi u rečenici, a ne redom jednu po jednu riječ. BERT može razmotriti cijeli kontekst gledajući riječi koje dolaze prije i poslije – naročito korisne za razumijevanje namjere iza upita za pretraživanje.

Najbolji primjer ove promjene je pretraga za frazu “how to catch a cow fishing?”. Oni koji su pretraživali ovaj pojam nisu htjeli znati “kako upecati kravu”, ali je rezultat pretrage nudio sadržaj o “pecanju krave”. Razlog za to je bio što je algoritam gledao riječi catch i cow, zanemarujući ostale riječi.

U Novoj Engleskoj u ribičkom žargonu cow znači grgeč. Od 25. oktobra 2019. godine, zahvaljujući BERT-u, i Google to zna.
Sada je razlika u tome što tražilica uzima u obzir riječ fishing i pomoću nje kreira kontekst čitave pretrage.

Provjerite!

Pretraživanje se od sada odnosi na razumijevanje jezika i čitavog konteksta pretrage, ne samo na nekoliko ključnih riječi.

Znači li ovo da ključne riječi više ne vrijede?

Google još 2009. godine kazao da ključne riječi u meta tagovima nisu faktor rangiranja web stranica.

Sada ćemo vam reći još jednu zbunjujuću stvar.

Ključne riječi i dalje su važan faktor, ali ne za SEO web stranice nego za prepoznavanje namjera ljudi (intent keywords) kada pretražuju određene pojmove. Kvalitetan i relevantan sadržaj je i dalje najvažniji faktor rangiranja na Googleu. Ključne riječi koje se koriste Google će analizirati u kontekstu teksta i sadržaja na kompletnoj web stranici, ne kao “vreću riječi” (što je do sada bio slučaj). Oni koji su do sada imali uspjeha na tražilicama zahvaljujući “natrpavanju” ključnih riječi u naslov, podnaslove i u tekst, YMYL kako ih zovu, bit će neugodno iznenađeni.

Kako optimizirati sadržaj u skladu s BERT-OM?

Na pitanje kako optimizirati sadržaj u skladu s BERT-om, Danny Sullivan iz Googlea poručio je na svom Twitter nalogu da se “nema šta optimizirati za BERT niti se treba o nečemu promišljati.”

Twitter screen: Danny Sullivan

BERT ne mijenja pravila SEO.

Kako smo već spomenuli, dosadašnji način SEO web stranica bio je usmjeren na primarnu frazu (ključnu riječ), njene bliske pojmove i njene duge varijante koristeći ih u tekstu i smještajući ih na strateška mjesta na stranici (naslov, podnaslove, na početku sadržaja, tokom sadržaja). Međutim, pisanje za obradu prirodnog jezika ili NLP zahtijevat će neke dodatne korake i znanja.

BERT je promijenio osnovne postavke razumijevanja sadržaja koji objavljujemo na web stranicama. Ono što je ostalo nepromijenjeno, a presudno za dobar i uspješan SEO jeste brzina učitavanja web stranice, autoritet domene, SSL certifikat…

Korištenje alata za analizu ključnih riječi nakon BERT-A?

Do sada ste često mogli čuti da ključne riječi nisu relevantne u SEO i da Googleov algoritam sada gleda kontekst pretrage i kvalitet teksta. S druge strane, ljudi i dalje sadržaj pretražuju uz pomoć ključnih riječi. Je li korištenje alata za analizu ključnih riječi sada korisno?

Pete Meyers iz Moza tvrdi da BERT (alat za analizu ključnih riječi) ne bi trebao uticati na ovaj alat, jer BERT utiče na “duge razgovorne upite”, a MozCast i slični alati su orijentisani na mjerenje kratkih upita u pretraživanju.

Zaključak

Iz teksta ste mogli shvatiti da:

1. Je Google uveo novo ažuriranje algoritma BERT, ali da to ne mijenja pravila SEO,
2. Ključne riječi nisu faktor za optimizaciju, ali da ih ipak uzmete u obzir,
3. BERT je najveća promjena u historiji optimizacije za tražilice, ali će uticati samo na 10% sadržaja.

Jeste li se zapitali šta sad da radite i trebate li išta raditi?

Dosadašnje analize pokazuju da trebate nastaviti pisati najbolji mogući sadržaj za svoje korisnike. Nije potrebno ništa posebno učiniti zbog BERT-a, ali jeste zbog korisnika sadržaja.

Ako pišete sjajan sadržaj za ljude, taj sadržaj je već optimiziran za Googleovo BERT ažuriranje.

Facebook Comments

Sharing is caring!